סלובניה עם ילדים, כיף של חופשה.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הטבות להשכרת רכב בחו”ל

הטבות לקוראי האתר בהשכרת רכב. השכרת רכב בחו”ל הנה מרכיב חשוב בתכנון הטיול ויכול להגיע להוצאה כספית גבוהה (תלוי בסוג

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

סלובניה היא מדינה קטנה וירוקה, ממש נעימה לחופשה משפחתית שלווה

כי טסנו לסלובניה, לא כדי לברוח מהחיים, אלא שהחיים לא יברחו מאיתנו… חופשה משפחתית שלווה במדינה יפיפיה, הרים נישאים , אגמים עם מים בצבע טורקיז, ואין ספור גוונים ירוקים מהשדות והעצים.

איך מגיעים לסלובניה?

לעיר הבירה של סלובניה, ליובליאנה, אין טיסות סדירות מישראל.

בתקופת הקיץ ניתן להגיע אליה בטיסות צ’רטר של ארקיע או סאנדור, אך המחירים תמיד יהיו יקרים, אלא אם כן תסגרו ברגע האחרון על בסיס מקום פנוי (תעקבו בחוליו), אך מן הסתם בחודשי הקיץ, יהיה קשה יותר למצוא מקום לינה עקב היצע נמוך, לכן מומלץ לתכנן מראש.

אל על טסה לזגרב בקרואטיה השכנה.

איזי ג’ט לונציה.

אוסטריאן איירליינס לוינה (וויז אייר, אל -על וראיינאייר גם על הקו).

בודפשט – אל על , וויז אייר וראיינאייר.

אנחנו בחרנו לטוס לבודפשט עם אל על כי היו לנו נקודות בונוס.

מחיר הטיסה היה מפתה- 100$ לכרטיס הלוך ושוב, באמצע אוגוסט.

בודפשט רחוקה כ- 5 שעות נסיעה מאגם בלד בסלובניה, לכן מומלץ לבצע עצירות בדרך.

אנחנו נסענו לאגם באלטון המרוחק כשעה וחצי מבודפשט, בילינו יום וחצי באגם, ברוגע שלנו ולמחרת בשעות הבוקר המשכנו בדרכינו אל סלובניה, שלוש וחצי שעות, הדובדבן שבקצפת.

לקריאת הפוסט על האטרקציות והחוויות באגם בלטון, כאן.

משך החופשה 12 יום. (יום וחצי באגם בלטון, 8 ימים בסלובניה, 3 ימים בבודפשט).

תקופה: אמצע אוגוסט.

מזג אויר: חם מאד, רק בלי הלחות של ישראל.

הי נעים מאד...בדרך לסלובניה עוצרים באגם בלטון.

השכרת רכב.

אנחנו שכרנו רכב ברנטלס קאר, כולל כל הביטוחים המקיפים שיש בעלות של כ- 550 יורו ל- 9 ימים (לא הכי זול, יחסית לגרמניה).

סוג הרכב, סקודה אוקטביה סטיישן, משום מה הרכבים בבודפשט די בסיסיים, הכל סטנדרט, בגרמניה למשל על אותו סוג רכב, המפרט יותר מפנק ועשיר, אך זה לא כל כך הפריע, העיקר להגיע לא?

המסלול המלא לטיול מהנה.

כשנחתנו בבודפשט, בשעות הבוקר המוקדמות, נסענו ליום וחצי לאגם בלטון, לקריאת הפוסט והחוויות מאגם בלטון, כאן.

הנסיעה לסלובניה מאגם בלטון לקחה כ- 3 וחצי שעות בכביש מהיר, במעבר גבול קנינו מדבקה לרכב, חובה לנוסעים בכבישים המהירים, אחרת מצלמות דרך יצלמו אתכם וישלחו לכם קנס יפה למזכרת.

מחיר המדבקה 15 יורו ל-7 ימים.

בדרך לבית החווה ששכרנו עצרנו בעיר גדולה וציורית בשם מאריבור, החננו את רכבנו בחניה עם מדחן, טיילנו בעיירה היפה שהיתה די מנומנמת בשעת צהריים חמה, טוב נו מסכנים עבדו קשה כל הבוקר..מרכז העיר כולו מדרחובים מרוצפים, חנויות מקומיות וגם רשתות מוכרות, עצרנו בחנות איי 1 כדי לרכוש סים בעלות של כ- 11 יורו, שעבד מצויין לאורך כל החופשה.

ישבנו לאכול במסעדה טובה במדרחוב , מצאנו אותה באפליקציה של טריפ אדוויזור, לפי מרחק מהמיקום שלנו, וכמובן לפי ביקורות טובות, לשמחתנו רוב המסעדות שהיו באזור קיבלו ביקורות מצוינות, אז זה לא כל כך משנה היכן תשבו, רק תבחרו מקום בחוץ עם נוף למדרחוב, והעיקר תיהנו מהאווירה השקטה והנינוחה שהעיר משדרת.

קצת לפני העיר בלד יש סופר מרקט בשם לידל, שם מומלץ לעצור לקניות ולהצטייד במזון למהלך השהייה, המחירים היו זולים וכדאיים.

מאריבור - עיר שכדאי לעצור בדרך.
מאריבור.

בית חוה פסטורלי בקצה ההר.

הגענו בשעות אחר הצהריים המאוחרות לדירה שלנו, בבית חווה מבודד מעל אגם בלד, עם נוף משגע לעבר ההרים, בכוונה בחרתי מקום מבודד, כי אזור האגם בקיץ מלא בנופשים ולא רצינו להתעכב עם בעיות חניה, וצפיפות ומה גם שחיפשנו את השקט שיש רק בהרים.

קיבלנו דירת גן מקסימה, מרוהטת די בפשטות, 2 חדרי שינה, אחד גדול ומרווח, וחדר הילדים קטן עם מיטה זוגית ברוחב 140 ס”מ, קצת צר אך למזלי הילדים ישנו טוב בלילה.

חסרון שנתקלנו בו, והבנתי שזה ידוע בהמון דירות נופש בסלובניה, שהווילונות לא אטומים, ובבוקר קרני השמש נכנסות די מוקדם לחדר ומאירות אותו באור בוהק מה שגרם לילדים לעתים לקום מוקדם.

כאן נאלצנו לגלות יצירתיות ולכסות את החלונות במגבות 🙂

בנוסף בדירה אין מזגן, אך בגלל שהיא נמצאת בגובה של כ- 1000 מטר, האוויר בלילות די קריר.

הדרך לחווה מאזור האגם בהתחלה, הייתה קצת מפחידה בגלל שבסופה היא תלולה ולא סלולה, אך אחרי פעמיים מתרגלים וזו כבר לא בעיה, וחוץ מיזה הנוף הנשקף מהבית לא משתווה לאף נוף באיזור בלד (זאת דעתי).

החווה סיפקה המון תעסוקה לילדים.

בעל החווה המקסים בשם פיטר עשה לנו סיור, הראה לנו את הבית על העץ והאומגה המאתגרת מאחורי הבית, נדנדות, מגלשה, המון חיות בחווה, סוסים, עיזים, ארנבונים, תרנגולים, ואפילו חזיר ורוד וגדול.

לפיטר יש כלב דלמטי חברותי שתמיד מסתובב באופן חופשי ומאד אוהב ילדים.

בנוסף יש המון משחקים לילדים, ארגז חול, אופניים, בימבות, בית מעץ עם המון משחקים והכל צופה לנוף הקסום של ההרים.

בוקר וערב הכנו אוכל בעצמנו במטבח המאובזר בדירה, וארוחת צהריים תמיד במסעדות.

מחיר הדירה ללילה: 100 יורו, אך לפיטר יש עוד 5-6 דירות במתחם בגדלים ובמחירים שונים, שווה לבדוק למה אתם מתחברים.

מרחק החווה מאגם בלד כ- 6 ק”מ בלבד.

קישור לחווה בבוקינג לבדיקת זמינות ומחירים.

אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

ממש בית קטן בערבה, אנחנו שהינו בקומת הקרקע הכולל את הגינה.
ערב טוב...הגענו לחווה, שווה כל רגע.
החיים מתחילים לאחר קפה של בוקר...
ביצים טריות שהילדים אוספים מהלול.
גן שעשועים בחווה.
משחקים בחווה, אפשר לבלות כאן יום שלם.
בית החווה- אטרקציה בפני עצמה.

מסלול ליום הראשון:מגלשות הרים בבלד ומרחצאות מקורות הצופות לאגם.

השקמנו קום ולקחנו את הבוקר באיזי כדי ליהנות ממתקני החווה, אומגה, נדנדות, בית על עץ, פינת חי ועוד, החווה היא בהחלט אטרקציה לילדים ולילדים שבנו.

משם למגלשות ההרים הנמצאות בקרבת מקום.

מגלשת ההרים קצרה למידי, ובמקום יש גם פארק חבלים למי שאוהב.

פרטים על מגלשות ההרים כאן.

כל הפרטים על פארק החבלים כאן.

מגלשות ההרים מספקות חוויה לילדים וגם להורים המתפעלים מהנוף המשגע לעבר אגם בלד שצבעו טורקיז, מחיר החניה באתר כולל גם תמונה אחת מהגלישה למזכרת, כבר שווה.

מומלץ לעלות ברכבל הכיסאות ולהישאר בפסגה כשעה ולטייל בחורשה הסמוכה המובילה לתצפית נוף מדהימה על האגם…אחח..איזה מים…איזה נוף, התקשיתי לעזוב, הילדים נדנדו שהם רוצים להתגלש…ירדנו במזחלות ההרים עם נוף פנורמי אל האגם, המסלול די קצר, אך ממש היה כיף.

משם נסענו למרכז העניינים בבלד, החנינו את רכבנו בחניון מדחנים, והלכנו לאכול במסעדת המבורגרים במרכז מסחרי קטן מול האגם, ארוחה מלאה לאדם 7 יורו. משתלם ומשביע.

שם המסעדה ופרטיה כאן.

השמיים לפתע נצבעו באפור, אז הלכנו ברגל למרחצאות כיפיות ודי ריקות, ממש במרכז בלד, Wellness ziva, בריכה מקורה, עם מפלי מים ומגלשה כיפית לכל המשפחה.

בחוץ תמצאו בריכה מחוממת עם בונוס שמן…נוף מדהים לאגם, אפילו שנצבע כבר בשחור בגלל הגשם שירד.

היינו שם כ- 3 שעות.

לפרטים על המרחצאות כאן.

לקינוח בסוף יום קנינו גלידה בטיילת וישבנו לאכול אותה ברוגע על שפת האגם.

חזרנו עייפים ומרוצים לבית החווה במעלה ההר.

מגלשות ההרים של בלד.
הנוף בעלייה ברכבל, לא רחוק ממגלשות ההרים, מומלץ להגיע.
בריכה מחוממת עם נוף לאגם, מתאים לימי גשם.
מומלץ לקנות גלידה בטיילת ולשבת על שפת האגם.

מסלול ליום השני: ערוץ וינטגר, רחצה באגם בלד ושיט אל האי.

קמנו מוקדם כמו שכולם מציעים, כדי להגיע מוקדם לערוץ וינטגר המפורסם, התבלבלנו בכניסה לאתר (שילוט לא ברור), מה שעיכב אותנו קצת והגענו רק  ב10:30 בבוקר, התור היה עצום, חיכינו כחצי שעה בערך בשביל לקנות כרטיסים, קצת מוציא את החשק…מקום המוני מאד…נכנסנו לערוץ המקסים, כן היו המון תיירים, מה שמקלקל קצת את האווירה, לכן בקיץ רק מוקדם בבוקר או בשעות אחה”צ המאוחרות, ות’אמת? ראיתי באוסטריה ערוצים יפים מוינטגר, כך שלפי דעתי מי שכבר ביקר באוסטריה שיחשוב פעמיים אם בא לו להשקים קום בזמן חופשה, המקום יפה ומיוחד, אך בדיעבד הייתי מתכננת אחרת.

לאתר ערוץ וינטגר כאן.

ארוחת צהריים אכלנו במסעדה נחמדה שמצאנו בדרך.

בשעות הצהריים המאוחרות הגענו לחוף רחצה חינמי, משלמים רק על החניה, שאגב מאד בעייתית באיזור החופים, חיכינו קצת בתור כדי להכנס לחניה והתהלכנו לחוף, פרשנו מגבות, הילדים נכנסו למי האגם התכולים והרדודים שהיו מעט קרירים, האווירה במקום ממש כמו שחופשה צריכה להיות, הילדים בילו שעתיים במים ואני ורן ישבנו על שפת האגם וצפינו בהם נהנים, שווה כל רגע..

לפרטי הגעה ומתקני החוף כאן.

אחה”צ שהשמש קצת ירדה נסענו לגדה ממול, ושכרנו סירת משוטים, באגם בלד אין סירות מנוע ואופנועי ים וזאת כדי לשמור על הטבע, על הנקיון ועל השקט.

שטנו בסירה לעבר האי המסקרן שבמרכז האגם 15 דקות לכיוון, לנו לקח 20 דקות להגיע, כי אנחנו לא הכי מיומנים בשיט בסירת משוטים (מקסימום סירת פדלים בירקון), ירדנו באי הקטן והמקסים, עלינו במדרגות לפסגתו וצפינו בנוף המפעים, באי יש גלידריה טובה, כנסיה, מדשאות וכמה מבנים יפים, האי מאד פופולארי לצילומי חתונות, ובכלל כל תמונה שם תצא וואו. קנינו גלידה וישבנו מול הנוף, מומלץ!

חזרנו חזרה והפעם כבר קלטנו את עניין החתירה והגענו באמת ב 15 דקות. חוויה מומלצת.

סירות ניתן להשכיר כמעט בכל מקום מסביב לאגם, קשה לפספס, המחירים דומים בין כולם.

אין כמעט קליטה וטוב שכך..ערוץ וינטגר.
מאד קשה לתפוס תמונה לבד, עומס תיירים באתר.
מפל מים בסוף המסלול.
ערוץ וינטגר, טבע מקסים, מומלץ בשעות הבוקר המוקדמות או אחה"צ המאוחרות.
שחיה באגם, תענוג של חוף.
שטים אל עבר האי המסקרן.
תוך כדי שיט, מבט אל מצודת בלד.
הנוף המהפנט מהאי, אפשר לשבת כאן שעות...רק חבל שיש סירה להחזיר.

מסלול ליום השלישי: הר ווגל, אגם בוהיני ופארק מים מוצלח לסיום היום.

בבוקר נסענו, בהמלצת פיטר, בעל החווה לאיזור אגם בוהיני, לאיזור בשם UCANC, הנמצא ממש קרוב לרכבל של ווגל, בUCANC יש חוף רחצה שקט, ומדהים, שם לא תמצאו המוני מטיילים, לצערי לא בילינו בו, אלא ירדנו בגן שעשועים המושקע ממש בכניסה,הכולל מסלול רגליים יחפות, פארק חבלים קטן, מתקנים מעץ ועוד, הילדים פרקו אנרגיה ומשם בנסיעה קצרצרה נסענו לרכבל של ווגל, הרכבל מעלה אתכם לגובה רב ומלמעלה יש תצפית משגעת לעבר אגם בוהיני, אחד הנופים היפים בטיול, אז מה עושים בהר? יש כמה מסלולים נחמדים למשפחות, גן שעשועים והפעלות לילדים, במחיר הכרטיס אפשר גם לעלות ברכבל הכיסאות לאזור יותר פראי עם נופים דרמטיים משהו, הנסיעה ברכבל הכיסאות היא חוויה בפני עצמה.

ממש ממליצה על הרכבל כאטרקציית חובה.

משם נסענו לחוף רחצה מדהים בבוהיני, תרגישו שם חצי תאילנד, עם מי טורקיז והרים ירוקים מקיפים מסביב, בחוף אכלנו במסעדה מקומית עם נוף משגע לאגם ולאחר מכן פרשנו מגבות על הדשא ונהנינו מהשקט, הילדים נכנסו קצת למים שהיו קרים יותר מאגם בלד, אפשר בכיף להעביר שם אחה”צ שלו.

משם נסענו לפארק מים מוצלח בעיירה בוהיני בשם:

העברנו שם אחה”צ- ערב ממש בכיף, נהננו ממגלשות מים, מגוון בריכות מחוממות שאחת מהן בחוץ, מפלי מים, ג’קוזי ועוד, מומלץ!
ונעבור לתמונות מהיום להמחשת כל החוויות:
גן השעשועים ב UCANC
UCANC
הנוף מהרכבל להר ווגל.
נופים דרמטים בהר ווגל.
גם לי מותר לנוח...ברחתי קצת...
נכון שהאגם מהפנט? גם דרך משקפי שמש.
איזה כיף לרוץ ולהשתולל במים הצלולים.

מסלול ליום הרביעי: העיר ליובליאנה ומערת הנטיפים פוסטוניה.

נסענו מבית החווה לכיוון עיר הבירה של סלובניה, ליובליאנה, נסיעה נינוחה של כשעה, החנינו את רכבנו בחניון תת קרקעי במרכז העיר וטיילנו ברחובות ובסמטאות העיר ברגל, ניתן בתשלום נוסף לקחת את רכבת התיירים הירוקה שעושה סיבוב בכל המקומות התיירותיים , אך לפי דעתי בהליכה רגלית ניתן לראות יותר, ראינו מופעי רחוב מגוונים, עברנו מעל גשר האוהבים עם אלפי מנעולים תלויים, טעמנו עוגות מעולות בבית קפה מקומי, קנינו מזכרות נחמדות כמו מגנטים למקרר ודגל סלובניה, ובעיקר נהנינו מהאווירה הקלילה שהעיר משדרת.

לקראת הצהריים נסענו למערת הנטיפים המפורסמת -פוסטוינה, מומלץ לרכוש כרטיסים מראש באתר האינטרנט כדי להמנע מתורים עמוסים, כשהגענו למקום, אכן היה המוני מאד וצפוף, אך הודות לרכישה מראש ולסדר והארגון השוררים במקום נכנסנו בלי המתנה.

לפני הכניסה למערה מומלץ להתלבש חם כי הטמפרטורה למטה בסביבות 8 מעלות.

הביקור במערה מבחינתי היא אטרקציה חובה ומומלץ לא לוותר עליה, זוהי חוויה יחודית שתחוו רק שם.

חלק גדול מהסיור מתבצע בעזרת רכבת חשמלית פתוחה, הנוסעת בין נטיפים מהפנטים, לאחר מכן תרדו ותסיירו בהליכה נוחה ובטוחה בנופי הנטיפים מסביב ובסוף המסלול תגיעו שוב לרכבת החשמלית שתסיע אתכם ליציאה, מכל הלב? חוויה אדירה, כולנו נהננו פה אחד.

לרכישת כרטיסים ולפרטים על המערה, כאן.

בדרך חזרה מבלד עצרנו בפיצריה טובה על הדרך, היה בהחלט יום מוצלח.

ליובליאנה
ליובליאנה.
פוסטוינה.
מערת פוסטוינה.

מסלול ליום החמישי: קרנסקה גורה וקפיצה לאגם פוזין בגבול איטליה.

התעוררנו לבוקר יפה ובהיר ונסענו לכיוון עיירת הסקי קרנסקה גורה, הנופים בדרך היו ירוקים אינסופיים עם המון הרים נישאים,

תחנתנו הראשונה, אגם יסנה,או באנגלית לניווט בוויז –JASNA LAKE וואו הגענו לגן עדן? אחד המקומות היפים שראינו, אגם שליו ורגוע, בשעות הבוקר לא היו המוני מטיילים.

ניתן להקיף את האגם בהליכה קלילה, במקום יש קיוסק המספק חטיפים קלים, קפה, וגלידות, כמובן שקנינו ארבעה גבעי גלידה והתיישבנו על הדשא באווירה המרגיעה, למרות שעם שני בנים אקטיביים קשה לשבת מול האגם המרגיע, הם קיבלו מנת גלידה יותר גדולה, כך הרווחנו זמן.

משם נסענו למגלשות ההרים הכי כיפיות בסלובניה, למזלנו קנינו כרטיס גלישה אחד כי למעלה היה תור ארוך, והעליה ברכבל הכיסאות די איטית וארוכה – הבונוס: נופים מטריפים.

כשהגענו למעלה, רן חיכה בתור ואני והילדים בילינו בכיף בגן שעשועים מושקע, נדנדות, פארק חבלים קטן עם הנוף הירוק לעבר העמק, כל זה פסק שהגיע תורנו להתגלש.

הירידה מלהיבה, המגלשה ארוכה, 1500 מטר אורך, יחסית למגלשות בבלד שאורכם רק 500 מטר, הבדל עצום בחוויה, לכן בטיול בסלובניה תתחילו קודם במגלשות בבלד.

לפרטים על המגלשות והעלויות, כאן.

לאחר הירידה הסתובבנו בעיירת הסקי הקטנה וחיפשנו מסעדה נחמדה, רוב המסעדות היו עמוסות בשעת הצהריים, חיפשנו משהו יותר רגוע, ומצאנו ברחוב הראשי מסעדה/בר שמגישה רק המבורגרים טעימים, צ’יפס, שתיה וקינוח אחד, היה מוצלח וטעים, ובאופן כללי המסעדות בסלובניה בעלות מחירים סבירים, לא הייתי אומרת זולים, אך יותר זולים מאוסטריה, גרמניה למשל.

בזמן הישיבה במסעדה שיחקנו עם הוויז כדי להחליט לאן לנסוע, וראינו שאגמי פוזין באיטליה במרחק של כ- 15 ק”מ בלבד, התלהבנו ויצאנו לדרכינו.

הגענו למעבר הגבול האיטלקי, נסענו לאט ובטוח כדי לא לחטוף דו”ח (איטליה ידועה כמדינת הדוחו”ת), החנינו את רכבנו בצד הדרך, חניה חינם, והתהלכנו לכיוון האגם, וואו שוב אגיד שזה אחד האגמים היפים שראינו, צבע המים מהפנט חושים, לא אי אפשר לתאר במילים, אתן לתמונות לעשות את העבודה במקומי.

פרשנו שמיכה על הדשא, קנינו ארטיקים, השתכשכנו במים, ושיחקנו משחק:

החבאתי לילדים פונפונים אדומים בכמה אזורים ושיחקתי איתם “חפש את המטמון”, הם היו צריכים לחפש 10 פונפונים, על כל שאלה שענו נכון, קיבלו רמז לפונפון הבא.

הכנתי מראש שאלות על דגלי מדינות, ערי בירה, ושמות של מקומות שביקרנו בהם בטיול (הרי לא רוצה שישכחו היכן ביקרנו).

משחק נהדר המשלב בתוכו טריוויה, התמצאות במרחב וכמובן פעילות גופנית. כדאי לאמץ.

באגם בילינו כ- 4 שעות, בלי לשים לב שהערב התחיל לרדת, היה קשה לעזוב.

גן עדן זה פה. אגם JASNA
JASNA LAKE
מגלשות ההרים בקרנסה גורה- במעלה ההר.
גן שעשועים במעלה ההר- קרנסקה גורה.
נוף טיפוסי ממסעדות בעיירה.
אגם פוזין תחתון.
אף פעם לא היה לי כשרון ציור, כאן דווקא הצליח לי.

מסלול ליום השישי: מסלול טיול בערוץ מוסטניצה, מסעדה טובה באיזור בוהיני, ופארק מים.

בבוקר בילינו בחווה שלנו, מאד מומלץ להזמין מקום לינה שהוא אטרקציה בפני עצמה, ההורים יכולים לשתות בנחת את הקפה של הבוקר והילדים יוצאים אל הטבע, לשחק עם החיות, לטפס על בית העץ, להתנדנד בנדנדות, ממש כמו פעם, לפני  העידן הדיגיטלי, לכן כמעט כל בוקר עשינו זאת, לא מהרנו לשןם מקום.

לאחר מכן נסענו לערוץ מוסטניצה, הקרוב מאד לאגם בוהיני, המסלול עובר ביער עבות, עם אלפי עצים ירוקים, ומתאים גם ליום חם, לצד הדרך עובר נהר, או שניתן להשקיף מלמעלה על הערוץ, למשפחות עם ילדים מומלץ ללכת ברגוע הלוך וחזור, מי שרוצה להגיע למפל יילך כשעתיים וחצי. אנחנו בחרנו באופציה הראשונה.

בדרך חזרה לחניה הבחנו בסוסים יפים שהילדים (וגם הילדה שבי) האכילו בדשא טרי וטעים. תאמינו או לא הדשא בסלובניה כל כך ירוק ומזמין שייתכן שאם הייתי רעבה הייתי אוכלת אותו בעצמי.

לפרטים על ערוץ מוסטניצה כאן.

בשעת הצהריים נסענו למסעדה מומלצת בשם:

Gostilna Batist

מסעדה יפה הנמצאת בכפר קטן, לא רחוק מאגם בוהיני, מקום פסטורלי, נוף משגע, נהננו מאד מהאוכל והשרות.

משם נסענו שוב לפארק המים המוצלח בבוהיני, ובילינו במגלשות עד שעות הערב המאוחרות.

ואין כמו מראה עיניים, התמונות מדברות בעד עצמן.

בדרך לערוץ מוסטניצה.
ערוץ מוסטניצה.
סוסים יפים על הדרך.
הנוף מהמסעדה.
הכפר הפסטורלי, הנוף מהמסעדה.
פארק המים בבוהיני.

היום השביעי: פרידה מסלובניה ונסיעה לבודפשט.

בבוקר יצאנו מאוחר, נפרדנו בצער רב מהחווה הקסומה, ונסענו לכיוון בודפשט, נסיעה של כ- 5 שעות שעברה די מהר, עשינו כמה עצירות בדרך, בעיקר מקדונלדס בשביל הילדים, עוד חצי שעה במאריבור לקפה וקינוח.

הגענו לבודפשט בשעות הערב, לקחנו דירה ממש מרכזית ושווה, ברחוב שקט לידי הואצי התוסס, לפרטים על הדירה ובדיקת זמינות כאן.

בבודפשט נשארנו שלושה לילות, נפלנו על גל חום קיצוני, ובדיעבד הצטערנו שלא נשארנו בסלובניה.

הכנתי פוסט מפורט על כל האטרקציות המגניבות בבודפשט מנסיון של 4 ביקורים, כולם מתאימים למשפחות עם ילדים, הפוסט כאן.

לפוסט המלא על מקומות לינה מומלצים בבודפשט, כאן.

מוזיאון האשליות
אטרקציה בבודפשט, מוזיאון האשליות.

לסיכום הטיול: סלובניה מדינה יפה ומרגיעה, אין ספק שהיא תפורה לחופשה משפחתית שלווה, יש עוד המון אטרקציות מלהיבות שניתן לעשות, רק תבחרו מה מתאים לכם, אם יש לכם שאלות על אטרקציות נוספות מוזמנים להגיב ואעזור בכיף על כל שאלה.

מוזמנים לעקוב אחרי הטיולים והצילומים שלי בעמוד האינסטגרם, ולהרשם לרשימת התפוצה לקבלת מסלולי טיול נוספים.

עד כאן, סלובניה, לטייל אצלך זה בהחלט לחיות!

לפוסט נוסף על מסלול טיול בסלובניה, למבוגרים בלבד, מהבלוג של הטוריסטית- מלי אברמוביץ כנסו לכאן.

לפוסט נוסף סלובניה למשפחות מהבלוג החו”ל כלול – הילה לוי, כנסו לכאן.

לפוסט על טיול משפחתי בסלובניה של מיכל בן ארי מנור מהבלוג “רואה עולם” כנסו לכאן.