רומניה נפלאה עם ילדים.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

רומניה נפלאה למשפחות עם ילדים, מומלץ לבקר באביב, קיץ או סתיו, הכל ירוק ופורח, המחירים זולים, והמון אתרים מעניינים.

רומניה– מחוז בראשוב.

שער הכניסה לחבל טראנסילבניה הקסום!

לאחר נחיתה בכרך הסואן שנקרא בוקרשט ונסיעה של כשעתיים צפונה… קצב החיים מואט…., האוויר נעשה קריר, רוגע, ושלווה מקיפים את הרחובות הצרים והרומנטיים של בראשוב והעיירות סביבה… מסע אחורה בזמן אל ימי הבניים והאותנטיות המאפיינת את המקום.
חודש יולי הלוהט בישראל אז ברחנו לטיול משפחתי קליל ,מזג האוויר ברומניה היה משגע עם קרירות קלה בבוקר,ושמש מלטפת במהלך היום.

5 ימים מלאים, בלי תכנון קפדני, בלי לסמן וי, ודווקא בשל כך היה טיול מוצלח.
התמונות מדברות בעד עצמן…

לגבי התמונות: רובן צולמו בטלפון נייד, כי בגלל הגבלת המשקל ובגלל שרצינו טיול משפחתי בלי יותר מידי הגדרות צילום, לא לקחתי את המצלמה המקצועית.
נסענו לרומניה אני, רן ושני הג’ינג’ים שלנו, לטיול הצטרפו גם הסבתא הדודה והאחיינית המקסימה בת ה- 14 ,שהן זורמות עם כל תכנון…העיקר לטייל.

בניגוד לבוקרשט ( שבעיני עיר רפאים – סליחה לאוהבי בוקרשט) רומניה מדינה יפיפיה, היא מאד שונה ממערב אירופה, התיירות שם עדיין לא מפותחת לגמרי, להמון אטרקציות אין אתרי אינטרנט, או אין כיתוב באנגלית, ואין ים אטרקציות לילדים כמו באוסטריה /יער שחור לדוגמא…
אך למרות זאת בהחלט נהננו מאד, ממה שיש לחבל הקסום הזה להציע…

רוצים לדעת כמה כל הטיול עלה? 5000 ₪ לזוג+2 ל 5 ימים!! פירוט העלויות בהמשך…..

רומניה
תצפית נוף לעבר העיר בראשוב היפה.

איך מגיעים ואיך מתניידים?

טיסות– wizz air- לבוקרשט, טסנו בלי מזוודות, לא בדקו מידות של תיקי היד בהלוך ובחזור, אפילו שחרגו מעט מהמידות. אפילו לקחנו בנוסף תיקי גב קטנים ולא שאלו שאלות. כמובן שאת הטיסות כדאי להזמין מספר חודשים מראש, ובנוסף כדאי לחכות למבצעים של 20%. עלות הטיסה כ- 500ש”ח לאדם.

רכב– חברת klass wagen , רנו טראפיק מרווחת 9 מקומות דיזל, חסכוני מאד עד כדי גיחוך! 400 יורו ל 5 ימים ( כולל כל הביטוחים).

חברת ההשכרה, הנה חברה מקומית, המשרדים שלה נמצאים כ- 5 דקות נסיעה משדה התעופה, לאחר הנחיתה יאסוף אתכם נהג וייקח אותכם ישירות למשרדי ההשכרה.

מאד מומלץ ברומניה לעשות ביטוח ביטול השתתפות עצמית, כבר היו הרבה סיפורים….כשהגענו למשרדים הרכב לא היה מוכן וחיכינו כמעט שעה!! אבל חוץ מזה הכל היה מצויין.

רומניה
בדרך לאיזור ההרים, לא משעמם לרגע...

היכן לנים? וילה קסומה בין ההרים.

לינה- וילה פרטית בעיירה timisul de jos, כ 10 דקות מבראשוב, מקום מוצא נהדר לטיול כוכב.

שם הוילה להזמנות:

Casa olandeza.

הוילה בעלת 5 חדרי שינה, 3 קומות ממש יפיפיה, והשוס? נוף מדהים להרים שהכל מסביב בצבעים ירוקים וברקע שומעים רק את שירת הציפורים.

בוילה תמצאו ג’קוזי גדול באמבטיה, בנוסף לשלוש מקלחות, גינת שעשועים עם נדנדות ובית ילדים,  מתקני מנגל משוכללים, חורשה נעימה לילדים לטיול מאחורי הבית, מטבח גדול ומאובזר, סלון עם אח עצים ועוד כל מיני פינוקים.

רומניה
הוילה שלנו עם חניה פרטית, והרכב ששכרנו.
הסלון הנעים בוילה עם אח עצים ונוף לעבר ההרים.
קפה של בוקר, במרפסת הצופה לנוף.
הנוף מהוילה בשקיעה.
חצר הוילה, מתקני שעשועים, וחורשה נעימה מאחורי הבית.

מסלול הטיול ל - 5 ימים.

אז קבלו ממני מסלול מוכן…רק לארוז ולטוס…המסלול מחולק ל- 5ימים, ולמי שיש יותר מוזמן להמשיך לבלות ולגלות אטרקציות חדשות.

יום 1- נחיתה ונסיעה צפונה לכיוון סינאיה.

נחיתה בבוקרשט בשעות הצהריים המוקדמות, לקיחת הרכב השכור ונסיעה של כשעה וחצי לעיירה סיניה. בסיניה שוטטנו קצת ברחובות ואכלנו במסעדה ממש מומלצת בשם snow , המבורגרים ובשרים טעימים, קינוח פאפאנאש אלוהי.

משם נסענו לטירת פלאש המקסימה, הסתובבנו בחוץ כחצי שעה, כי המתחם נסגר בדיוק, האווירה במקום כל כך כייפית, כמו להכנס לדפי ספרי ימי הבניים, כך שזה לא באמת משנה אם תכנסו או לא, המקום והאווירה יעשו את שלהם.

מסיניה נסיעה של שעה בערך לוילה המדהימה ששכרנו,היה כיף לבלות אחה”צ -ערב בוילה, ולצפות בנוף הנשקף מכל חלון ומרפסת.

בלילה נסענו אני ורן לקניות בסופר הנמצא כ- 10 דקות נסיעה בעיר בראשוב, יש המון רשתות של סופרמרקטים באיזור, כולם זולים וטובים, המחירים שם פשוט מגוכחים, עגלה מלאה בכל טוב ב כ- 150ש”ח.

מסעדת סנאו, נוף יפה ואוכל טעים.
טירת פלאש מבחוץ.

יום 2 -שייט רגוע באגם, העיר בראשוב,הר טמפה וקצת שופינג בקניון גדול.

נסיעה קצרה לאגם מקסים בפרברי בראשוב, אגם Noua, שם יש גם פארק פורח עם המון פרחים צבעוניים, מדשאות והרבה ירוק, לקחנו שייט בסירת ברבור, בעלות של כ- 10 ₪, טיילנו בפארק ונכנסנו לפארק החבלים הסמוך רק כדי לצפות, הפארק חבלים מאד פופולארי למשפחות והרבה מעדיפים לבקר רק בו ולדלג על הפארק עם האגם, אנחנו בחרנו הפוך, אם ברצונכם להגיע לפארק החבלים אל תוותרו גם על שייט באגם או אפילו עצירה לפיקניק קצר במדשאות הרחבות.

כדי להגיע לפארק תכוונו בוויז לפארק החבלים, כל הפרטים על הפארק כאן.

שייט בסירת ברבור.
איזור האגם השלו.

מהאגם נסיעה לעיר העתיקה של בראשוב, החננו בחניון ציבורי ממש במרכז העיר. העיר צבעונית ותוססת ומלאה במסעדות טובות, קונדטוריות והופעות רחוב מסוגננות, הילדים מאד נהנו מהשיטוט בעיר, הם בחרו לאכול בקאנטקי פרייד צ’יקן ואני ורן גנבנו שעה קלה ואכלנו במסעדה רומנית מסורתית הנמצאת בתוך מרתף אפל, עיצוב מסתורי ומיוחד, ממש כמו בטירה, שם אכלנו את אחד הסטייקים הטעימים ביותר, שם המסעדה Bella Musica, המסעדה נחשבת יוקרתית, אך יחסית לישראל היא ממש זולה, מנת סטייק עם תוספת ב כ- 60ש”ח.

לאחר ארוחת הצהריים מומלץ לשמור מקום בבטן לקונדטוריות הפזורות במדרחוב בראשוב, עוגות טעימות, גלידות ואפילו קיורטוש, רק מה? תמיד תבדקו עודף!! פעמיים החזירו לנו עודף שגוי ואפילו לא התנצלו, אז שימו לב!

bella musica
מסעדת סטטיקים מומלצת ויפה, בלה מיוזיקה.
בראשוב הססגונית.
רומניה
מדרחוב מלא בקונדטוריות נחמדות.
בראשוב

לאחר הפסקת המתוק נסענו עם הרכב, מספר דקות להר טמפה, (למקום אין אתר אינטרנט, כיאה למספר אטרקציות ברומניה) שם יש רכבל כייפי המעלה אותכם לשלט של בראשוב, הנוף הנשקף מהרכבל לעבר גגותיה האדומים של העיר מהפנט, למעלה בקצה ההר יש מסלול הליכה בתוך יער לעבר השלט של בראשוב, הרגשנו כמו בהוליווד, ההליכה כולה מוצלת ואינה ארוכה, ניתן לבלות באיזור כשעה.

לסיום היום נסענו לקניון קורסי הגדול, קניון יפיפה הבנוי כקומה אחת רחבה, כל חנויות המותגים והכל במחירים סבירים עד זולים (כ- 20% פחות מהארץ), בקניון תמצאו הכל, מעבר לחנויות יש מבחר גדול של מסעדות, משחקיה, ג’ימבורי, אולם קולנוע ,סופר מרקט ענקי ועוד.

רומניה
הנוף לעבר בראשוב מרכבל טמפה.
יש הגענו לשלט של בראשוב...
קניון קורסי הענק.

יום 3 -פארק הדינוזאורים, מבצר ראשנוב, טירת בראן, ומסעדה שווה לילדים.

פארק הדינוזאורים בראשנוב, נסיעה של כ- 45 דקות, החננו את רכבנו בחניה הגדולה ומשם רכבת לוקחת אותכם למעלה אל הפארק או למבצר למי שמעוניין,הפארק קסום הטובל בחורש יפה, לאורך המסלול יש מתקני שעשועים, מתקני חבלים, ודינוזאורים פזורים המשמיעים קולות וזזים, חוויה לילדים. בתוספת תשלום מזערית יש פארק חבלים, מבוך קרני לייזר חשוך ועוד כל מיני הפעלות.

בסיום הביקור עלינו למבצר והסתובבנו באיזור כדי לצלם ולהצטלם עם הנוף הנשקף מלמעלה.

המבצר עצמו לא הכי מעניין, אך שווה לעלות לשם רק בשביל הנופים והפרחים.

לפרטים מלאים על פארק הדיוזאורים: כאן.

לצערי האתר של הפארק כתוב ברומנית, הרבה אתרים עדיין לא התפתחו לשפה האנגלית.

רומניה
פארק חבלים בתוך מתחם הדינוזאורים.
מתקני שעשועים לרוב, דגמי דינוזאורים, שלדי דינוזאורים ועוד הפתעות...
המון דגמי דינוזאורים פזורים בשטח הפארק, חלקם אף זזים ומשמיעים קולות.
דינו פארק, ומבצר ראשנוב עם הנוף המדהים לעמק.

במרחק לא רב משם נסענו לטירת בראן המפורסמת, טיילנו בשווקים האותנטיים למרגלות הטירה וקנינו מזכרות יפות, לפי מה שהבנו, לא חובה לבקר בטירה ואפשר להסתפק מהתרשמות מבחוץ, אז עלינו ברגל למעלה, נהנינו מהאווירה, וירדנו לאחר כחצי שעה ונסענו למסעדה מומלצת וקרובה הנקראת וילה בראן, אוכל אותנטי וטעים, כדאי לשבת בחוץ ולצפות בנוף הנשקף לעבר טירת בראן, המסעדה שייכת לבית מלון הנושא את אותו השם, וליד המסעדה יש המון תעסוקה לילדים, מתקני שעשועים, פינת חי ומשחקי שטח פזורים.

אפשר בכיף להעביר שם כמה שעות טובות.

לפרטים על טירת בראן: כאן.

לפרטים על המסעדה והמלון המשוייך למי שמעוניין ללון שם: כאן

הנוף הנשקף מהטירה.
שווקים אותנטיים למרגלות הטירה, מומלץ לאכול גם קיורטוש בסביבה.
וילה בראן, המסעדה והנופים הקסומים מסביב.

יום 4 -מסלול הליכה לצד נחל, פארק מים, עיירת הסקי פויאנה בראשוב, ושוב בראשוב היפיפיה.

מסלול הליכה בטבע לצד הנחל, ליד הוילה שלנו ( בדרך ל 7 הסולמות, שלא נכנסנו בגלל מגבלות גיל), מסלול 7 הסולמות הקרוב לוילה אינו מתאים לילדים קטנים או לאנשים מבוגרים, המסלול ארוך ומאתגר, אך מנגד מאד מומלץ למי שאוהב את הסגנון של הצוקים וטיפוס וירידה בסולמות החצובות בסלע,לכן ויתרנו והלכנו רק במסלול המוביל לכיוון הכניסה האורך כשעה…המסלול מאד יפה, הכל ירוק, לאורך נחל זורם שכיף מידי פעם לעצור ולשכשך רגליים.

ניתן בכיף לשבת בטבע ולעשות פיקניק.

כדאי לבוא מוקדם עקב מגבלת חניה.

לפרטים למי שרוצה לעשות את כל המסלול, כאן.

מסלול מקסים לצד הנחל.
טבע מקסים, קרוב לוילה שלנו.

משם התפצלנו באטרקציות ,אני, רן והילדים נסענו למרחצאות המקורות פרדיסול אקווטיק, שם יש בריכה מקורה ומחוממת ו- 2 מגלשות מים מלהיבות, קנינו כרטיס לשעתיים וזה בהחלט מספיק, המקום לא גדול, בנוסף לבריכה ולמגלשות יש מתחם סאונות טובות בריכת התרגעות אפלה ורומנטית, מסעדות ומלתחות.

החצי השני של הקבוצה בחר לבלות בקניון קורסי להשלמת קניות, הנמצא לא רחוק.

לפרטים ולמחירים של פארק המים: כאן.

מומלץ לבדוק שעות פתיחה לפני ההגעה, כי הבנתי שהמקום נסגר לזמן מה לשיפוצים.

רומניה
פארק המים המקורה, יש גם חלק חיצוני מלהיב.

בשעות אחה”צ נסענו לעבר עיירת הסקי פויאנה בראשוב המתנשאת במעלה ההר מעל בראשוב, מומלץ לעצור בנקודת התצפית באמצע הדרך, כדי לצפות על בראשוב בקטן, בנקודת התצפית תמצאו דמויות האהובות על הילדים שניתן להצטלם איתם בתשלום סמלי.

העיירה מאד יפה בקיץ, הכל ירוק, עצי אשוח מזדקרים מכל עבר, ומדרונות הסקי מכוסים בגווני ירוק עזים.

אכלנו שם במסעדת ציידים מומלצת בשם Coliba haiducilor, אווירה אותנטית ומסורתית, נוף יפה ליושבים בחוץ, אוכל טעים וקינוח פאפא גנאש מדהים.

רומניה
דמוית ילדים אהובות באמצע הדרך.
הדרך לפויאנה בראשוב הירוקה.
מסעדת הציידים היפה.
רומניה
מומלץ לשבת בחוץ, נוף מקסים.
תשמרו מקום לקינוח, פאפאנאש אלוהי.
נקודת תצפית לעבר בראשוב, פשוט לעוף על הנוף.

לקראת הערב, שגם ככה מגיע מאוחר עקב שקיעה מאוחרת, ירדנו שוב לבראשוב לשעה קלה כדי לספוג עוד קצת את האווירה התוססת שיש בימי הקיץ.

בראשוב לקראת ערב.

יום 5- פרידה מהוילה היפה, מנזר קסום בבושטני, יום כיף בסינאיה, וביקור בבוקרשט.

נפרדנו בלב כבד מהוילה היפה שלנו.
נסיעה לעיירה בושטני למנזר manastirea caraiman, הקסום. אחד המקומות היפים שראינו בטיול, מומלץ!

לאחר הביקור במנזר, נסענו לכיוון מגלשות ההרים הנמצאות בסביבה, והיה סגור, וזה כי אין למקום אתר אינטרנט.

לא רחוק מהמנזר הדרמנו לכיוון סינאיה ובילינו בה כחצי יום.

רומניה (
ביי ביי נפרדים מהוילה ומהנוף המהפנט.
בושטני
מקום קסום עם אנרגיות טובות.
המנזר בבושטני.

נסענו לכיוון סינאיה יש שם פארק מקסים הנמצא ממש בסוף הרחוב המרכזי ויש שם ים הפעלות לילדים, רכבת הנוסעת באיזור, מתנפחים, טרמפולינות, פארק חבלים ועוד, הילדים בחרו לבלות במתקנים המתנפחים והעבירו בכיף שעה שלמה בעודנו יושבים בפארק וצופים בעוברים ושבים בהנאה.
א. צהריים אכלנו במסעדה מעולה bistro la teleferic

מסעדה מאד מומלצת.

בדרך לסינאיה, שווקים צבעוניים בצד הדרך.
רכבת הילדים בסינאיה.

נפרדנו מההרים ונסענו לראות את בוקרשט, כדי לראות את העיר. בדיעבד טעות!! אחרי היופי שיש בהרים הגענו לעיר מוזנחת ומכוערת, קיבלנו הלם תרבות ואחרי כשעתיים, כולל ארוחה ממש זולה במקדונלדס עזבנו.

לדעתי בטיול ברומניה אפשר לוותר על בוקרשט, זוהי רק דעתי. יש הרבה שאוהבים אותה ונהנים.

בסיום היום נסענו ללינת לילה במלונית ליד שדה התעופה בשם: la livada, מקום טוב ללינת לילה לפני טיסת בוקר מאד מוקדמת.
את הרכב החזרנו בשעה 04:00 לפנות בוקר, והגענו לשדה בהסעה של חברת ההשכרה, הפועלת 24 שעות.

היה טיול מהנה ומוצלח, ואת האטרקציות הרבות שיש לאיזור להציע נשמור לפעם הבאה.

5 ימים בהחלט הספיקו, בלי לחץ, לא חייבים לסמן וי על כל מקום, נהננו מהאיזור, מהאוויר ומהטבע הבלתי נגמר.

בוקרשט
בוקרשט, ללא מילים...
מצאתי רחוב נחמד לצלם.

אהבתם את הפוסט? רוצים לקבל עוד עדכונים על טיולים משפחתיים או זוגיים? מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה, ולעקוב גם באינסטגרם בלייב.