חבל אלזס-צרפת, הדיסנילנד של שווקי חג המולד.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

אלזס
צרפת

חבל אלזס בצרפת הוא המקום הכי קסום להיות בו בתקופת שווקי חג המולד. נקודה.

הדיסנילנד של שווקי חג המולד.

חבל אלזס בצרפת!

כרטיס הכניסה לעולם האגדות…. הדיסנילנד של שווקי הכריסמס המושקעים.
טיול רומנטי ביומיים וחצי, ברבע מחיר מחופשה בישראל.

אז איך בכלל מגיעים לשם? פתיחת הקו של ראיינאייר לבאדן באדן שבגרמניה, והמחירים הזולים ישר הקפיצו לי את הפיוזים במוח, 90 יורו לטיסת הלוך ושוב, וואו לא רע לחופשת חנוכה, בהנחה שכמובן הזמנתי כ- 7 חודשים מראש.

טלפון אחד לזוג חברים קרובים, לא היה צריך יותר מידי לשכנע, “סומכים עלייך” אמרו לי…סגרנו! אופס שכחתי לספר לרן בעלי…חיכיתי לסופ”ש ויחד עם החברים בישרנו לו שנסע יחד לדיסנילנד של שווקי חג המולד הקסומים ביותר באירופה.

ומה הייתה השאלה הראשונה שלו? “השתגעת? כמה עלה?” אבל לשמחתי הוא מכיר אותי ויודע שמחירי הטיסות שאני משיגה בדרך כלל שוות ל- 2 ארוחות זוגיות במסעדה עממית.

יום חמישי אחד..טרמינל 1,טיסה עם כבודת יד בלבד  (לא צריך יותר בשביל יומיים וחצי) לבאדן באדן בגרמניה עם ראיינאייר, עמידה בזמנים, שיוט מעל העננים והופ מגיעים..נחתנו בשעה 17:00, הכל שם מתקתק כמו שעון, כיאה לגרמנים, ניגשנו לחברת השכרת הרכב יורופקאר, הוזמן מהארץ דרך אתר האינטרנט של אופרן. דרך האתר המחירים נמוכים ב 15% מנציג שירות. בדלפק שידרגנו לאודי A6, דיזל תמורת 90 יורו ל 3 ימים (מחיר השדרוג), רכב מפנק ומרווח, עם ג׳י פי אס מובנה, תא מטען ענקי וכמובן מאד חסכוני בדלק, לא סיימנו טנק אחד אפילו.

הטיול מתחיל בנסיעה קלילה של 45 דקות בלבד לבירת חג המולד וחבל אלזס- שטראסבורג,צרפת למלון במרכז העיר 4* בסט ווסטרן פלוס מונופול,הכולל ארוחת בוקר במחיר של 90 יורו לזוג ללילה.

החנינו את הרכב בחניה תת קרקעית של המלון בעלות של 16 יורו ל 24 שעות, ויצאנו רגלית לשוטט בעיר, העיר כמובן מקושטת בצבעוניות וחגיגיות כיאה לטרום חג המולד באירופה, העיר תוססת מלאה בצעירים, תיירים וסתם משוטטים, ישבנו לאכול במסעדה מקומית,אותה הזמנו עוד מהארץ כדי לא לבזבז זמן בחיפוש מסעדה בערב הראשון לטיול, מסעדה ביתית ומומלצת בשם s’kaechele
אוכל אלזסי טיפוסי, פחות מתאים לחיך הישראלי, מומלץ להזמין מרק גזר ואת מנת הקורדון בלו הממולא בגבינה, המסעדה ביתית ואותנטית מאד. המסעדה קטנה ואינטימית לכן רצוי להזמין מקום מראש.

שטראסבורג בלילה יפיפיה ומוארת,מאד בטוח לטייל בה גם בשעת לילה מאוחרת.

בוקר שישי הגיע… ארוחת בוקר טובה במלון, לא היה חסר כלום, בהחלט ארוחה טובה ומשביעה, ומשם הלכנו ברגל לשייט בחברת Batorama, שייט בסירת זכוכית ( לא בקרקעית)של שעה ורבע בנהר הנותן מבט על כל אתריה החשובים של שטראסבורג, בהחלט מומלץ למי שבא לביקור קצר. עלויות: 13 יורו למבוגר, וחצי מחיר לילדים עד גיל 12.

בדרך כמובן ראינו המון שחפים, עלים נושרים ובניינים צבעוניים, לרגע הרגשנו במתקן בדיסנילנד עם כל התפאורה המצועצעת מסביב.
משם טיול בשווקי חג המולד הססגוניים,אבל להיכן שלא תלכו תרגישו את האווירה החגיגית ברחובות , טעמנו גלידת Amorino בצורת פרח, טעימה, ליד הקתדרלה המפוארת של שטראסבורג (רשת גלידריות אירופאית למי שלא מכיר) קנינו מעילים ביוניקלו , במחירים ממש שווים, כי זה הדבר היחידי שניתן להכניס לטרולי, אחרי שמקפלים את המעילים שלהם.

את ארוחת הצהריים בחרנו לאכול דווקא במסעדת vapiano המוכרת לכולנו, המסעדה מעוצבת יפה וקולעת לטעם של כולם, פסטות ופיצות טעימות במחירים טובים, וזאת מכיוון שהמסעדות הצרפתיות והמאכלים המוגשים בהן לא הפילו לנו את הלסת.🎄

טיול בין התמונות - שטראסבורג

שטראסבורג
שטראסבורג בירת חבל אלזס.
שטראסבורג
שטראסבורג בשעת לילה מאוחרת.
שטראסבורג
שטראסבורג
שטראסבורג
שטראסבורג- תפאורה רומנטית.
שטראסבורג
הקתדרלה המפוארת בשטראסבורג.
שטראסבורג
גלידת אמורינו
שטראסבורג
אחד מהמדרחובים בעיר.
שטראסבורג
שייט בנהר איל.

בשישי אחר הצהריים, הוצאנו את רכבנו ששכב בחניון המלון (אין צורך ברכב בעיר) ועזבנו את שטראסבורג  לכיוון המלון השני שלנו בעיירה zellenberg, קרוב לעיירה Ribeauville,בדרך עברנו דרך כרמים ונופים יפים והגענו למלון משפחתי מקסים, מקושט ומואר בסגנון אלזסי רומנטי, הנוף מהחדרים מהמם ונותן תחושה כאילו נמצאים בסרט ״בחזרה מבורגונדי״, למי שלא צפה… מומלץ.. נוף מהפנט לכרמים.
שם המלון Au riesling
עלות ללילה: כ- 95 יורו כולל ארוחת בוקר.

מלון
המלון המקסים.
ארוחת בוקר במלון.
לובי המלון.
הנוף מהחדרים ומארוחת הבוקר בשעת בוקר מוקדמת.
ארוחת בוקר במלון.

מהמלון נסענו לעיירה המקסימה Kaysersberg שם התקיים שוק חג מולד מהמם, אינטימי, לא המוני, רומנטי בטרוף, טיילנו, טעמנו שוקולדים טעימים שמוכרים במשקל, נכנסנו לחנויות מקסימות אך יקרות…. ( למי שבונה על קניות בשווקים אלו שייקח בחשבון שהמחירים כפולים מבכל מקום אחר), ישבנו בבית קפה לשתות שוקו חם ולאכול עוגיות טעימות.. העיירה קייסרסברג זכתה בתואר העיירה היפה בחבל אלזס, והיא אכן יפה, אך לפי דעתי כולן די דומות וזה לא הכי משנה היכן תבקרו, בכולן יש שווקים ססגוניים ויפים ואווירה רומנטית טיפוסית.

חנות עוגיות וממתקי חג המולד בקייסרסברג.
בית קפה, שוקו חם ועוגות טובות בכל פינה בעיירה.
עוגות ועוד עוגות...

מסיימים את הערב במרחצאות חמים, פינוק לגוף ולנשמה.

ואיך אפשר בלי לחמם את הגוף? ולסיים את היום במרחצאות מסורתיות, נסענו לרזורט מושקע בעיירה Ribeauville שיש לו ספא מדהים עם 3 בריכות עם מים חמים, מקורה, חיצונית לנוף נפלא ובלילה כמובן הכל מואר, ולא מרגישים את הקור במים החמים, בבריכות יש מפלים, זרמים וג׳קוזי. עלות כניסה כ 16 יורו. פרטים באתר.
בריכה נוספת, קטנה ויותר אינטימית, מקבלים צינורות כדי לצוף על הגב וברגע שמכניסים את האוזניים למים נהנים ממוזיקה תת מימית מרגיעה.
במתחם יש גם סאונות אחת יבשה ושניים רטובות בסגנון חאמם, הכניסה בערום מלא אך ניתן גם להכנס עם מגבת מסביב לגוף… קצת מביך אך מתרגלים..( נכנסנו עם מגבת).
המקום חדש לגמרי, נקי ומצוחצח, במקלחות יש סבון נוזלי ומייבשי שיער עוצמתיים.
אחלה מקום לסיום יום עמוס, בסופי שבוע פתוח עד 23:00. הספא שייך למלון ברמה של 4* ולמי שלן במלון הכניסה לספא חופשית.

נהננו לסיים שם יום ארוך אחרי שיטוט בשווקים, לא הרבה מכירים את המקום הזה וזה בהחלט משדרג את הטיול לסיים ככה יום.

כיף לסיום יום.
הבריכה החמה בקור המקפיא.

יום שבת…בוקר חדש הגיע, ארוחת בוקר עם נופי הכרמים ברקע בהחלט השביעה ונתנה לנו כח להמשך יום נוסף באגדה ששמה אלזס.
עזבנו את המלון המקסים ונסענו לעיר קולמר, שם השווקים הכי מושקעים, הכי ססגוניים ואיפה שלא תלכו תתקלו בשווקי כריסמס קטנים, לקחנו שייט בונציה הקטנה וצפינו ביופייה של העיר מהמים. עלות של 6 יורו לאדם.
אכלנו במסעדה נחמדה שכל התקרה שלה מקושטת במריונטות הנקראת le fer rough שווה בשביל האווירה, אך שוב… הקולינריה באיזור אלזס פחות מעניינת, יש הרבה מאכלי חזיר, והאוכל לא מתובל כמו שאוהבים הישראלים, אכלנו פיצה נחמדה ויצאנו שוב לטייל, לצלם ולהתפעל מהשווקי כריסמס שבעיני הכי יפים באירופה כולה.
את הקינוח אכלנו במאפייה ממש טובה שנקראת gilg עוגות פשוט מעולות ויפיפיות.

אתן לתמונות לדבר בעד עצמן, המילים רק יכבידו על הפוסט.

 

קולמר
שייט בונציה הקטנה.
שייט בונציה הקטנה.
קולמר
קולמר.
ונציה הקטנה.
קולמר
קישוטי חג המולד בכל פינה, רעיון נחמד להשתקפות.

אחר הצהריים עזבנו את קולמר לכיוון הכפר הציורי Riquewihr הידוע ביופיו הקסום, גם שם ספגנו את האווירה, שתינו יין אדום חם, אכלנו קרפ צרפתי ממולא בבננות ושוקולד שהיה מאד טעים.

ריקוויר בעלת מדרחוב ארוך, מלא קישוטים, דוכנים וכל מה ששוק חג מולד צריך, העברנו שם כ -3 שעות, וטעמנו עוד מטעמים מהדוכנים הפזורים.

העיירה ריקוויר.
העיירה ריקוויר.

הערב ירד..ולצערי גם לכל אגדה , קסומה ,שתהיה ,יש סיום… נסענו לבאדן, באדן,כדי ללון ליד שדה התעופה, הגענו לעיר די שוממת, סופ״ש ואין אנשים ברחובות, ישבנו במסעדה גרמנית טיפוסית lowenbrau המעוצבת בטוב טעם, אוכל מעולה, אך לצערי האנגלית שלהם חלשה, הזמנו מרקים ומנה עיקרית אחת והמלצר לא הבין שאנחנו חולקים מנה אחת, למרות שציינו זאת, והביא 2 מנות עיקריות, בגרמניה לא נהוג לבטל/ להחזיר מנה שהוזמנה,המלצר הוא הצודק ולא ניתן בכלל להתווכח, נאלצנו לספוג את עלות המנה השנייה שהמלצר הזמין בגלל מחסום בשפה, כמובן שלא התווכחנו כי אנחנו מכירים את הגרמנים מטיולים קודמים…לכן כדאי לוודא שאכן הבינו אותכם. שמחים ומחויכים נסענו לכיוון המלון שלנו בשדה התעופה של באדן באדן.
את מפתחות הרכב שמנו ב key box
המלון b&b קטן ממש מול הטרמינל, בגלל שהגענו מאוחר עושים צ׳ק אין מול מכונה ממוחשבת, החדרים קטנים ומצוחצחים כיאה לגרמנים, בהחלט מספק ללילה אחד. עלות ללילה כ- 60 יורו לזוג ללא ארוחת בוקר.
למחרת בבוקר הטיסה יצאה ב 8:00, התעוררנו ב 6:00, ב 6:20 היינו בטרמינל לאחר הליכה של 50 מטר מהמלון, השדה קטן, בידוק קפדני, בית קפה קטן, חנות קטנה ויקרה!! אין מה לקנות, חוץ משוקולדים או מזכרות יקרות.

מוזמנים לעקוב גם בעמוד האינסטגרם, להמשך עידכונים והשראה לצילומים.

ולהרשם לרשימת התפוצה כדי לקבל עדכונים חודשיים.

לטייל זה לחיות.

תם ונשלם טיול קצר ומושלם, יצאנו מהאגדה והיה קשה לחזור לשגרה.... עד לפעם הבאה.

11 תגובות

  1. הי, סגרנו את אותם ימים ושעות בעוד שבועיים עם הילדים..
    הפוסט שלך מדהים, קראתי אותו כמה פעמים ולא שבעתי !!
    יש משהו ספציפי שאת ממליצה לעשות עם הילדים? האם השיט יעניין אותם לדעתך?
    על איזה ערים את הכי הכי ממליצה?

    ותודה.. את מקסימה, אני עוקבת גם אחרי הפוסטים האחרים שלך בבלוג והם מרתקים!
    אורטל

    1. תודה רבה על המילים החמות, כיף לי לשמוע.
      לילדים יש לונה פארק קטן בשווקים של קייזרברג, השייט נחמד אז תקחו את הקצר, אבל בכללי האווירה מטריפה ואתם תהנו מכל רבע. נסיעה טובה. הילה.

  2. הי הילה,
    התמונות מרהיבות!!!
    באיזה תאריכים הלכתם?
    והאם יש שלכת בזמן הזה..
    אני טסה בדצמבר הקרוב, וחוששת שהכל יהיה אפרורי.. ואצלך הכל נראה בהיר ויפה..
    מקווה שגם אצלי יהיה ככה..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :