בעקבות הברווזים הגענו לעכו.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

משהו טוב קורה בעכו, העיר וסביבתה מציעה מגוון אטרקציות לזוגות ולמשפחות: מוזיאונים,גלריות,חנויות קונספט,טבע, חופי ים ומסעדות מצויינות. זה הזמן להגיע ולבדוק.

עכו עם ילדים

לפני מספר חודשים בעודי מטיילת בתל -אביב, כדי לחפש לכם ולעצמי ניחוח חו”ל גיליתי חנות קונספט מקסימה שנקראת Duckyou, ממש דומה לחנות באמסטרדם.

בחנות מוכרים ברווזים מתוקים מכל הצבעים והמינים וכחובבת ברווזים קניתי לי ברווז של תל-אביב.

בעל החנות ציין שיש להם גם סניף בעכו, הבטחתי שיבוא יום ואגיע גם לשם.

לאתר של החנויות  כנסו.

תחילה הזמנו את מלון חוף התמרים בעכו, אך מה לעשות לגברת קורונה יש תוכניות משלה, והנה מצאנו את עצמנו בעיצומו של גל שני, וחיפשנו חופשה שלווה עם ריחוק מההמונים.

בעודי משוטטת בבוקינג, נתקלתי בדירה יפיפיה המתאימה לאירוח של עד 6 איש, 3 חדרי שינה וסלון מעוצבים, מטבח מאובזר בכל מה שצריך, מיקרו, תנור, מקרר גדול ואפילו מכונת נספרסו עם קפסולות באופן חופשי.

טיפ חשוב!  כשמזמינים מבוקינג בתור תושבי ישראל, על המחיר יש לשלם מע”מ של 17%, לכן לנו כישראלים עדיף לסגור ישירות מול המלון או הדירה כדי לחסוך את העמלות.

מצאתי את בעל הדירה דרך דף הפייסבוק וגם באינסטגרם.

לאחר שיחה טלפונית עם בעל הדירה המקסים בשם רועי, מה מסתבר? שהוא הבעלים של החנות ברווזים בעכו העתיקה.

איזה כיף! דירה עם ברווזים, בול מתאים עם ילדים 🙂

עלות הדירה ללילה ל- 4 אנשים כ- 1000ש”ח, ככל שמזמינים יותר לילות המחיר יורד, ויש מחיר מוזל יותר לאמצע השבוע.

יתרון נוסף לתקופת קורונה: צ’ק אין עצמי עם קודן לדלת.

בגלל שנסענו עם הסבתא (אמא שלי) העדפנו שתקבל חדר לבד, הילדים ישנו בחדר ילדים מקסים עם ברווזים, ואני בחדר משלי (בעלי לא הצטרף הפעם ).

בדירה הממוקמת בקומה 7 בבניין מפואר יש שני חדרי מקלחת ושירותים, מגבות גוף ענקיות, מגבות לים, כיסאות ושמשיה לים, והבונוס מרפסת שמש ענקית עם נוף פתוח לחוף הארגמן ולעכו העתיקה.

במרפסת יש 2 מיטות שיזוף מרופדות, שולחן וכיסאות בר הצופים אל הים הכחול.

והים? 2 דקות הליכה מהדירה.

קניון עזריאלי עכו – 5 דקות הליכה.

עכו העתיקה- 20 דקות ברגל.

חניה פרטית, כמובן מול הבניין.

אתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

נוף פתוח לים מהמרפסת.
עכו
שקיעות מדהימות מהמרפסת לעבר עכו העתיקה.
ערסל מפנק הצופה לים בסלון.

לסרטונים מהדירה ובכלל מכל החוויות של הטיול מוזמנים לסטורי באינסטגרם שלי תחת ההיילייטס AKKO

אנחנו שהינו בדירה שני לילות מפנקים, ובאחד הבקרים הזמנו מרועי בעל הדירה ארוחת בוקר מפנקת וטעימה, מאד נוח.

חלק קטן מארוחת הבוקר המוגשת בדירה.

אטרקציות למשפחות

עין חרדלית

לטיול יצאנו אני, אימי ושני בני רוי בן 13 וטום בן ה-8, ביום חמישי בבוקר, בשעה 11:00 הגענו לנחל קסום שכאילו יצא מיער הפיות ונקרא עין חרדלית.

טיפ חשוב! כדי ליהנות מהמקום כמו שצריך יש להגיע לפני השעה 12:00, כי אחרת מגיעים רוב האנשים והמשפחות הרבות, ובימי קורונה כמו היום מומלץ לטייל עם כמה שפחות אנשים.

הלכנו בתוך המים בכיף שלנו ונהננו מהטבע שמסביב, הסבתא ישבה על מחצלת על גדות הנחל, יש מעט מאד מקומות ישיבה לצד הנחל, וההליכה במים לא מתאימה לאנשים מבוגרים הסובלים מבעיות הליכה בגלל האבנים החלקלקות.

לפרטים על עין חרדלית, הגעה ופרטים.

בתוך הלינק יש גם רעיונות לאטרקציות בסביבה הקרובה.

עין חרדלית
כמו ביער הפיות

נשארנו בנחל עד השעה 13:00, הילדים נהנו במים הנעימים ושיחקו ברובי מים שהביאו מהבית והשקו את העצים מסביב, וכמובן גם ירו מים אחד על השני, עד שלטום נכנסו מים לעין וכאן כבר נגמר המשחק והתפתח ריב, חופשה משפחתית? אף פעם לא הבנתי את התחביר של המשפט הזה, אני תמיד אומרת שזאת עבודה בתנאים מועדפים, אך חשוב לי שנצבור יחד חוויות טובות כמשפחה ונהנה גם מהרגעים הטובים שיש ביחד.

בדרך לרכב ראינו את כל המשפחות והאנשים מגיעים ושמחנו שנהננו מהנחל המקסים בלי ההמונים.

התחנה הבאה הייתה לכיוון ראש הנקרה, 15-20 דקות נסיעה קלילה.

ראש הנקרה

הגענו רעבים! נכנסנו למסעדת הצוק עם הנוף הפתוח לים התיכון והרגשנו לרגע כמו בקרוז באניית פאר, מומלץ להזמין מקום מראש ליד החלון.

במסעדה יש מרווחים גדולים בין השולחנות.

זוהי מסעדת שף כשרה למהדרין, אוכל מתוחכם וטעים, הזמנו שתי מנות ילדים וארוחת צהריים עיסקית הכוללת מנות פתיחה, מנה עיקרית כמו חזה עוף בגריל על מצע פירה וברוקלי, סינטה בתוך קוראסון, ואת הכי טוב שמרנו לסוף, קינוח מושחת של מוס שוקולד וקצפת עם עוגיות מקרון, שקדים, בוטנים והרבה שוקולד.

המחירים סבירים עד יקרים, אבל שווה כל שקל, האווירה והנוף כלולים במחיר.

לאתר המסעדה

מסעדת הצוק.
לקינוח השארנו מקום בבטן,

לאחר הארוחה המצוינת, הלכנו לכיוון הרכבל הקצר בעולם, נראה לי.

חשוב! מומלץ להגיע כשעתיים לפני הסגירה, כי אז אין הרבה אנשים.

עמדנו בתור הקצר וביקשנו לרדת לבד ולא עם עוד מבקרים, בשל הריחוק החברתי (קורונה נמאסת). לאחר כ- 15 שניות הגענו ונכנסנו לנקרות, בעיני אחד מהמקומות המיוחדים בארץ בשל מי הטורקיז המשתלבים כל כך יפה עם הסלעים בגווני החום החמים.

הסיור בנקרות קליל ומתאים לכל הגילאים, טיפה חשוך בפנים למי שזה מפריע.

ההליכה בתוך הנקרות אינה מתאימה לעגלות/כיסאות גלגלים.

מעבר לזה החוויה היא יחודית ואין שניה לה בישראל, לכן ממליצה להגיע ולשלב עוד אטרקציות רבות באזור המקסים הזה.

ראש הנקרה
הנוף מלמעלה על כל רצועת החוף של הגליל המערבי.

קלאב קאר

לאחר הסיור בניקרות עברנו מנהרה חצובה בסלע והגענו להשכת הקלאב קאר.

הקלאב קאר מתאים ל-4-6 נוסעים והנהיגה מתאימה לבעלי רישיון נהיגה בלבד.

הנסיעה קלילה ולא מסובכת, לאורך החופים היפים, על כביש סלול.

משך ההשכרה – 45 דקות.

לרגע קל הרגשתי בכביש מספר 1 בקליפורניה, הדמיון פורה שאין חו”ל בקרוב.

נסענו עד חוף בצת המקסים, וירדנו רגלית אל החוף.

ממליצה מאד על החוף, הוא מסודר מאד יפה והכי חשוב לא המוני, שזה חשוב בתקופת קורונה.

הילדים השתעשעו עם הגלים וקפצו מעליהם, רגע של נחת.

בחוף בצת יש קמפינג נחמד ונקי של אוהלים וקראוונים, למי שזה הסטייל שלו, לי אישית זה נראה מקסים ומחבר אל הטבע בצורה הכי טבעית שיש ובעתיד נשקול לנסות.

לגבי הקלאב קאר מומלץ לרכוש כרטיס משולב לרכבל+ניקרות+ קלאב קאר יוצא ממש משתלם.

מומלץ לבדוק הנחות עם מועדונים שונים, כרטיסי אשראי ועובדי מדינה, שם הכי זול.

לכל הפרטים על מה שנכתב, מחירים, שעות פעילות ועוד באתר של ראש הנקרה

אחר הצהריים הגענו שמחים ועייפים לדירה היפה ששכרנו, אספרסו כפול במרפסת הצופה לים ואני מסודרת, הילדים נהנו בצפייה בסרטים בנטפליקס.

חוף בצת המקסים, שאין בו הרבה אנשים. שימו לב לשלטים המורים על שמירת מרחק.
מקפצים מעל הגלים בחוף בצת

ארוחת בוקר +פארק אקסטרים עכו

שישי בבוקר לאחר ארוחת בוקר מצוינת בבית הקפה קקאו בקרבת מקום. במקור קיבלנו המלצה לבית קפה שנקרא “מועדון ארוחת הבוקר” הנמצא בשבי ציון, ניסינו להזמין מקום בטלפון אך נאמר לנו שזה על בסיס מקום פנוי, כשהגענו למקום, המקום היה מלא, ונאמר לנו לחכות 40 דקות. ויתרנו. מה גם שבימי קורונה לא חיפשנו להתערבב עם יותר מידי אנשים.

הגענו לפארק האקסטרים ביום שישי בבוקר, בדיוק עזבה קבוצה של 50 איש, והיינו כמעט לבד, במהלך השבוע המקום יותר הומה בשל קבוצות מאורגנות, לכן למי שמחפש קצת שקט ממליצה על יום שישי.

במקום יש חלק מקורה וממוזג, וחלק בחוץ, אל דאגה החום לא הורגש, יש שם אוויר טוב, במיוחד למעלה במתקנים.

ניתן לקנות לכל אטרקציה כרטיס נפרד, אך למי שמגיע לשעתיים ויותר ממליצה על הכרטיס המשולב.

מה תמצאו שם?

אני ורוי בן ה 13 עלינו על כל המתקנים, טיפסנו בקיר טיפוס הגבוה במזרח התיכון, עשינו קפיצת בנג’י מלהיבה, בחוץ יש פארק קטן ומקורה לילדים יותר קטנים, עם כל מיני מתקני טיפוס צבעוניים, טום בן ה- 8 נהנה דווקא שם (קצת פחד לעלות למתקנים הגבוהים).

הסקיי טראק הוא מתקן בן 3-4 קומות עם מסלולים ברמת קושי קלה עד בינונית, בקומה העליונה יש אומגה ארוכה שניתן לרדת בה לבד או בזוג, ממש כיף.

המקום בהחלט מספק חוויה לילדים שאוהבים אקסטרים ואתגרים.

מצרפת את האתר למידע על כל המתקנים והמחירים.

ממליצה לבדוק הנחות גם דרך חברות האשראי שלכם, לפעמים יש מבצעים 1+1.

קיא טיפוס הגבוה במזרח התיכון.
יורדים באומגה המלהיבה.

חוף ארגמן עכו

חוף ארגמן ממוקם כ- 2 דקות מהדירה ששכרנו, הגענו לשם ביום שישי לפני השקיעה ונשארנו עד שעות החשכה, הצלחנו לשמור מרחק בשל ההגבלות, מה גם שאחר הצהריים החוף מתרוקן (בעיקר ביום שישי), החוף יפיפה ונקי, יש שם טיילת קטנה עם דק מעץ, מסעדה ומזנון, מלתחות ושירותים, הכל מסודר ומאורגן.

בחודש יולי יש מדוזות, קצת מפריע בעיני אבל זה הטבע ואין עם מי להתווכח.

הילדים שיחקו בחול, בנו בורות, רוי נכנס למים בכיף ולא חשש מעקיצת מדוזה.

אני ואמא שלי הכי נהננו בשקיעה, אחת השקיעות היפות שחווינו, ובתור צלמת, היה קשה לי לעזוב את המצלמה ולצלם את השקיעה מכל זווית.

אפילו בתאילנד לא ראיתי שקיעה כל כך יפה.

השמש יורדת מאחורי הבתים האותנטיים של העיר העתיקה ונותנת מראה דרמטי ומרשים.

חובה להגיע לחוף הזה בשקיעה, בעיקר שיש גם עננים שמוסיפים לתפאורה.

המדוזות מוסיפות לזוהר של התמונה

עכו העתיקה

משהו טוב קרה לעכו העתיקה, העיר התחדשה בשנים האחרונות.

נבנו שם מלונות בוטיק, גלריות לאומנות, ציורי קיר ואומנות רחוב, מסעדות טובות, חנויות קונספט וכמובן השוק הססגוני.

לפני שנתיים בזמן אחר לגמרי היינו גם עם הילדים ונהננו מאד בשיט בסירה במחיר של כ- 10ש”ח לאדם, הסתובבנו חופשי בשוק וקנינו מזכרות יפות, אבל היום המצב שונה.

הסתובבנו בשוק שהיו בו רק תיירים ישראליים, היינו עם מסכות על הפנים והיה מאד חם להסתובב כך.

ביקרנו בחנות הברווזים המדליקה של רועי בעל הדירה ונשארנו שם שעה שלמה, טום התלהב מכל הברווזים ורצה לקנות את כל החנות, בחנות יש מזגן והיא מאד כיפית ומרווחת, היה קשה לבחור מכל ההיצע המדהים.

מחיר כל ברווז כזה -36ש”ח ויש מבצע של 3 ב- 100ש”ח.

אנחנו הלכנו על ברווזים מעולם התיירות, והיום הם מקשטים את המזנון בסלון.

לחנות קוראים DUCK YOU והיא נמצאת בכניסה/יציאה לשוק.

מוזיאונים

שימו לב שיש מבצע לכל האתרים בעיר, רק לחודשי הקיץ, הכל ב 30ש”ח לאדם.

הכרטיס תקף כל יום במהלך השבוע.

לפני שנתיים ביקרנו עם הילדים במנהרת הטמפלרים והיה ממש כיף, יש שם סרטון עם רקע על המקום המותאם לילדים והמנהרה מאד מרשימה.

בגלל שהיינו בסוף השבוע שבו הממשלה החליטה לסגור אתרים תיירותיים בשבת, ואכן תכננו לרכוש את הכרטיס בשבת, הגענו ביום שישי כחצי שעה לפני הסגירה.

ביקשתי להכנס לצלם 5-10 דקות באולמות האבירים וגם כדי לחוש את המקום, הילדים ואמא שלי המתינו בחוץ.

נכנסתי והצטערתי שלא באנו קודם, המקום גדול ומרשים מאד, הכל חדש ומשופץ, לפי מה שקראתי המקום מאד מתאים למשפחות עם ילדים, יש שם הפעלות ומופעים בתאריכים מסוימים, כדאי לבדוק את כל הפרטים לפני שמגיעים.

מצרפת לכם אתר מצוין עם המון טיפים שווים על האטרקציות, מסעדות טובות ומלונות בעכו.

אולמות האבירים.

תוספות, מחוץ למסלול

בשל כל המגבלות, מודה שלא קל לטייל באופן חופשי, במיוחד שנוסעים עם אשה בשנות ה-70 או ילדים שיש להם קושי לנשום עם המסכה.

אזור הגליל המערבי טומן בתוכו המון אטרקציות בטבע שכדאי לנצל בימים אלו, יש את נחל כזיב וסביבתו, טיולי רייזרים, שמורות טבע יפות כמו חוף אכזיב, שלצערי לא הספקנו.

לגבי מסעדות, יש בעכו מסעדה מומלצת שאכלנו בה בעבר ונקראת אל מסרה והיא ממוקמת בנמל.

בשוק יש את ממתקי קשאש עם כנפה אלוהית,

באזור יש מושבים וקיבוצים עם אפשרויות לינה לכל כיס, החל ממלונות בוטיק ועד קמפינג.

בתקופה מורכבת זו, שמחה שלקחנו דירה ולא מלון.

עד כאן הטיול שלנו, הקורונה לא תעצור בעדנו מלטייל, טיולים הם החיים -לטייל זה לחיות.

מוזמנים להמשיך לעקוב גם באינסטגרם ולהרשם לרשימת התפוצה שלי לקבלת עוד רעיונות לטיולים.