האלפים הצרפתיים- חופשה בנופים משכרים.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

צרפת

האלפים הצרפתיים, להכנס לגלויה עם נופים משכרים, כל אחד ימצא כאן מה לעשות, אתרי טבע מדהימים ומאכלים אנינים.

בוקר אחד, בשלהי ספטמבר,התעוררתי לפתיחת הטיסות של איזי ג׳ט לקיץ, חיפשתי משהו זול ומעניין ומצאתי טיסה לג׳נבה ב 130 יורו הלוך חזור לאדם… המממ… לא חשבתי יותר מידי, פשוט לחצתי על הזמן כי מיהרתי לעבודה… התקשרתי לבשר לרן בעלי שהזמנתי טיסות לקיץ…. ״מה?״ הייתה תגובתו, ״מאיפה זה בא? ״ייתכן שתסעי לבד״…מאז לא דיברנו על זה…אך דאגתי לשים בשומר מסך המחשב תמונה של שאמוני ובהמשך של האגם הלבן… ככה זה חלחל לתודעה והוא בא.

אז טסנו לג׳נבה בצהריים, באחד מימי הקיץ של חודש יולי הלוהט, נחתנו למזג אוויר שמשי וחמים,אספנו את הרכב בצד השוויצרי ( אוויס), הם היו הכי זולים לאותה תקופה, יש אפשרות להשכיר רכב בצד הצרפתי ולכן תמיד כדאי לעשות השוואת מחירים,עוד על השכרת רכב וטיול בג׳נבה בפוסט הזה.

משך הטיול 5 ימים מלאים.

נסענו בנופים ירוקים לכיוון בית ההארחה המקסים בעיירה sallanches, טיפסנו במעלה ההר מעל העיירה והגענו לבית מקסים המעוצב כביתה של היידי בת ההרים, בבית ההארחה יש רק 4 חדרים בגדלים שונים, אנחנו לקחנו את החדר הזוגי בקומה השניה, מה אגיד לכם?? איזה נוף מהפנט לעבר הר המון בלאן העוצמתי, תענוג לשבת במרפסת עם כוס קפה ורק להשקיף על ההר.

בית ההארחה: 

 

האלפים הצרפתיים
טיסה לג'נבה בחברת איזי ג'ט.
ג'נבה
נוחתים בג'נבה.
האלפים הצרפתיים
בכניסה לחדר בבית ההארחה הקסום.
האלפים הצרפתיים
הנוף מהמרפסת, אפשר לשבת כאן שעות..

לאחר שהתמקמנו נסענו למסעדה שגיליתי בטריפאדוויזור והתלהבתי מאד מהנוף שבתמונות, בעיירה השכנה cordon, טיפסנו גבוה, גבוה במעלה ההר והגענו למעלה קצת מסוחררים מהפיתולים, אך לאחר שירדנו מהרכב ונגלה לפנינו הנוף,נעתקה נשמתנו. וואו… אחד הנופים שיש למסעדה להציע… אכלנו שם מנה עסקית מומלצת הכוללת ראשונה, עיקרית וקינוח במחיר של 25 יורו לאדם, טעים, משתלם ושווה!
למי שמגיע עם ילדים יש למסעדה מתקני שעשועים חביבים.
שם המסעדה: restaurant le
darbelin chez mireille 

 

וואו אחד הנופים היפים שתראו, בשקיעה כל הר המון בלאן נצבע בוורוד.
גם אם לא תאכלו במסעדה, שווה להגיע בשביל הנוף.
האלפים הצרפתיים
כיף של מסעדה, טעים ומקסים.

הבוקר הגיע, ירדנו לאכול ארוחת בוקר צרפתית טיפוסית בבית ההארחה, כל האורחים יושבים יחד בשולחן אחד ארוך הגדוש במאכלים צרפתיים אותם מכינה בעלת הבית העונה לשם לאורנס, קוראסונים טריים, ריבות ביתיות, לחמים, גבינות, פירות וכל בוקר היא אופה עוגה אחרת, בראוניז, פאי שזיפים, הכל טעים וטרי…ארוחת הבוקר, כמו שכתבתי היא צרפתית טיפוסית ואינה משביעה כמו הארוחות בוקר הישראליות, אך היא בהחלט מספקת ומעניינת.

הכי כיף היה לדבר עם האורחים ממדינות שונות וכל אחד סיפר על חוויותיו באיזור האלפים הצרפתיים, על המדינה ממנה הוא בא, ובעלת הבית תמיד תתעניין ותשתתף בשיחה, יחד עם כלב הזאב החמוד שמאד אוהב את האורחים ומברך אותם כל בוקר בפינוק וליטוף.

ארוחת בוקר
ארוחת בוקר צרפתית.
האלפים הצרפתיים
ארוחת בוקר עם תיירים מזדמנים- כיף ומעניין.

יום טרק לאגם הלבן:

 לאחר ארוחת הבוקר נסענו לכיוון העיירה שאמוני למרגלות המון בלאן, במטרה להגיע לאגם הלבן שהיה אצלי מספר חודשים בשומר מסך, נסיעה של כחצי שעה קלילה והגענו לתחנת הרכבל בשם fleger -index , שם רכשנו כרטיס מולטי פאס ל- 3 ימים מלאים במחיר משתלם במיוחד של 88 יורו, בקופות עצמן המחיר טיפה יקר יותר, לכן זול יותר לרכוש און ליין. המולטי פאס כולל בתוכו כ- 9 רכבלים בכל האיזור, ועוד מספר רכבלים באיזורים מרוחקים יותר, הכרטיס חוסך המון כי רק העלייה להר המון בלאן ברכבל Aiguille du midi עולה כ 65 יורו לאדם.

כל הפרטים על כרטיס המולטי פאס הכולל עלויות, ושמות הרכבלים והמסלולים תמצאו באתר הזה.

 אז מה היה לנו בדרך לאגם הלבן הנכסף?

האגם הלבן הנמצא על רכסי המון בלאן אשר באלפים הצרפתיים היה סוג של חלום להגיע אליו, התמונות המשגעות באינסטגרם ובטריפ אדוויזור , השומר מסך אצלי בבית..בהחלט עשו את שלהם… לצערי המון מטיילים ישראליים באלפים הצרפתיים פוסחים עליו בשל דרכי הגישה העקלקלות, לא מצאתי ממש חומר בעברית אז התחלתי לקרוא בטריפאדוויזור על הליכה ״קלילה״ של שעה וחצי לכל כיוון…
 הביקור באגם באמצע חודש יולי אחרי חורף מושלג במיוחד…לא היה הכי קליל…עלינו עד התחנה הראשונה ( שם ירדו רוב המטיילים וטיפסו לאגם הלבן) אנחנו המשכנו ככתוב בטריפ אדוויזור שכדאי לעלות ברכבל הכסאות index, הנמצא בתחנה הראשונה, ומעלה לתחנה השניה…עלינו למעלה… נופים דרמתיים ועוצמתיים… לא מהעולם הזה… כמה כוח יש לטבע…כמה יופי…בהחלט שדרג לי את גלריית התמונות.
היינו עם מקל הליכה אחד לאדם, וסניקרס של אדידס ( הליכה ״קלילה״ נאמר..) ההליכה הייתה קשה!! כמויות שלג אינסופיות ותהום פעורה אם מחליקים, הלכנו לאט… אחרי שעה הבנו למה כולם ירדו בתחנה הראשונה, שם לא היו שלגים, בדרך פגשנו אב ובן ממיזורי ארה״ב והלכנו יחד כדי להעביר את הסכנה והזמן… לקח לנו שעתיים ורבע של דרך מושלגת עם סלעים ואבנים והגענו לאגם היפה בעולם ( בעיני), הרגשנו שכבשנו חצי אוורסט, או סוג של נחיתה על הירח,לכן טרחתי להניף את דגל ישראל באגם, חוץ מטבע פראי אין שירותי תיירות, אין שתיה ואין שירותים, האגם במציאות הרבה יותר יפה מהתמונות!! פשוט וואו!! חלום שהתגשם!!היינו שם שעה כי היינו צריכים לחזור כדי לא לפספס את הרכבל האחרון.. חזרנו בירידה לכיוון התחנה הראשונה של רכבל ה flegere, הליכה עם סניקרס שהחזיקו יפה מעמד, אדידס שיחקתם אותה…אך הכפות הרגליים היו גמורות מהליכה על סלעים ואבנים, על ירידות ועליות עם אבנים מתגלגלות… כשהגענו סוף סוף לרכבל מעולפים, הבנו שאת הביקורות בטריפאדוויזור כתבו אירופאיים שרגילים לטרקים בהרים, ובאים עם הציוד המתאים, מאד חשוב: לבוא עם נעלי הליכה מקצועיות ו 2 מקלות הליכה לאדם!!! והכי חשוב, בחודשי מאי, יוני, יולי, לא ללכת דרך רכבל האינדקס בשל ריבוי השלגים המאיטים את הקצב, ובשל סכנת ההחלקה בשלג.

מומלץ לשאול בקופת הכניסה מה המצב למעלה כדי שידעו לכוון אותכם באיזה מסלול מומלץ ללכת.

אתן לתמונות לדבר בעד עצמן…

 

 
האגם הלבן
הדרך הסלעית לאגם הלבן, אדידס הגעתם בשלום...
בדרך לאגם הלבן.
וואו הגענו...איזה אושר..
lac blanc
יופי עוצר נשימה.

העיירה שאמוני.

ירדנו מהרכבל מורעבים ועייפים לעיירה הפרחונית והצבעונית, שאמוני, לא היה לנו כח לחפש מסעדה טובה, ראינו מרחוק את הסמל של מקדונלדס והחלטנו להתרענן שם, תמיד פתרון סביר וזול כשאין ברירה…לאחר הזריקת מרץ של ארוחה וקפה חזק, התעוררנו לעיירה שאמוני המדהימה, למרגלות המון בלאן, שאמוני עמוסה בבתי קפה, קונדטוריות מעולות, וגלידריות ביתיות, תמצאו שם חנויות לציוד סקי וציוד הליכה (בדיוק מה שהיה חסר לנו לפני המסלול לאגם הלבן), רוב החנויות יקרות, אך ניתן גם להשכיר ציוד במחירים סבירים במקום להסחב עם מקלות הליכה למי שבא עם טרולי בלבד.

בעיירה פזורים מספר חניונים במחירים סבירים, מומלץ להחנות באחד מהם ולהתהלך בהליכה קצרה למרכז העיר.

פארק שעשועים מומלץ בעיירה: בשאמוני ישנו פארק שעשועים נחמד המתאים למשפחות, יש שם כל מיני מתקנים נחמדים, למי שרוכש את כרטיס המולטי פאס של הרכבלים, מקבל 1+1 למזחלות ההרים בפארק, לכן ניצלנו את ההטבה וביקרנו בפארק שהכניסה אליו חינם, מזחלות ההרים היו מלהיבות והשוס, נוף מדהים לעבר הר המון בלאן המושלג. שימו לב: הפארק פתוח בחודשי הקיץ בלבד.

לפרטים על פארק השעשועים כנסו לכאן.

העיירה שאמוני. נהר גועש עובר במרכזה.
שאמוני.
פשוט עיירה יפה.
קשה להפסיק לצלם...אחת העיירות היפות, והמלצה לחנות/קונדטורייה מומלצת ברחוב הראשי.

אגם פסאי- passy

בדרך חזרה לכיוון הצימר, עברנו דרך העיירה פסאי שם יש אגם רחצה מקסים עם מדשאות ירוקות, מסעדה,מתקני שעשועים ובעיקר שלווה, עצרנו שם למנוחת אחה”צ/ערב, קצת לפני עצרנו בסופר מקומי וקנינו מצרכים לפיקניק, בעיקר בגט,גבינות, ופירות. פשוט כיף לפרוש שמיכה ולהסתלבט בשמש החמימה ולהביט בנוף של המון בלאן.

בקיץ השמש שוקעת ממש מאוחר אז הימים ארוכים וניתן להספיק לראות די הרבה מקומות.

אגם פסאי
lake passy
אגם פסאי.
פרח ענק באגם פסאי.

הרכבל הכי מפורסם במון בלאן Aiguilee du midi

ביום השלישי לאחר ארוחת בוקר מוקדמת נסענו שוב לכיוון שאמוני, לרכבל המטפס על הר המון בלאן, לגובה עצום של 3842 מטר, העליה ברכבל אינה זולה, אך הודות למולטי פאס המחיר התאזן (ללא מולטי פאס 63 יורו לאדם).

כל הפרטים על הרכבל, ועל התחנות השונות תמצאו כאן.


בדרך למון בלאן.

מומלץ להגיע לרכבל בשעות הבוקר המוקדמות בכדי להמנע מעומס, אחרי השעה 10:00 בבוקר מגיעות קבוצות מאורגנות והתורים לרכבל מתארכים, לכן רצוי לתכנן בהתאם, בהגיעכם לקופת הרכבל תקבלו מספר ואיתו אתם עולים לרכבל כשהמספר יופיע על הצג, כשתגיעו לטופ של ההר תקבלו בעמדת הרכבל כרטיס לשעת החזרה, שעתיים בהחלט מספיקות לביקור במקום, אם תפספסו את שעת החזרה במקצת, אל דאגה יתנו לכם לעלות לרכבל, אך השתדלו להגיע סמוך לשעה הנקבעה כדי שלא תתקעו למעלה יום שלם, הרי זוהי האטרקציה המבוקשת ביותר באיזור.

למרות שבעיירה למטה חם בקיץ, בתחנה העליונה ממש חורף, חשוב לבוא מצוידים בהתאם (מעיל,כפפות,כובע).
אם מעונן באותו היום, אל תעלו,חבל על הכסף, זוהי אטרקציה מבוקשת בעיקר בימים בהירים.

אז מה עושים בטופ של ההר? יש 2 תחנות עם תצפיות נוף דרמטיות, המון שלג, ויש אפילו מקומיים שעושים סקי, נתקלנו גם במטפסי הרים, יותר נכון מטפסי צוקים וסלעים שעומדים ממש על קצה צוק ועם דחיפה קלה או רוח חזקה, הכל נגמר…

האטרקציה הכי מיוחדת בהר נקראת STEPS INTO THE VOID , יש להמתין בתור למעלית הנמצאת בתחנת הרכבל העליונה, המעלית עולה לקומה מעל ושם יש עוד המתנה בתור שעובר די מהר, כשמגיע תורכם אתם מקבלים נעלי בית מיוחדות כדי להכנס לתיבת הזכוכית (לא לבעלי פחד גבהים), התלויה באוויר בגובה של 3842 מטר, התהום ממש מתחתיכם…חוויה לא נורמאלית ועוצמתית, מפעילי האתר ישמחו לקחת ממכם את המצלמה ולצלם אותכם מספר תמונות למזכרת, אחלה תמונות חדשות לשומר המסך…עד שאחליט על היעד הבא…

במידה ולא תרצו להמתין בתור לקוביית הזכוכית, צאו למרפסת התצפית שמחוץ לקוביה ותזכו לאותו הנוף.

גם כאן אתן לתמונות לדבר בעד עצמן:

האלפים הצרפתיים
steps into the void
האלפים הצרפתיים
לרקוד עם הטבע, תצפית בתחנה העליונה.
מהטבע באהבה.
האלפים הצרפתיים
נופים מושלגים בשיא הקיץ.

הגיע תורנו לרדת, מזג האוויר התחמם במהירות, הקור עושה אותכם רעבים? בשאמוני יש מסעדות רבות וטובות, אנחנו חיפשנו משהו מקומי ולא יקר והגענו למסעדה שנקראת COOL CAT, אל דאגה, לא אוכלים שם חתולים…יש שם תפריט קליל של מאכלים צמחוניים ונקניקיות ברטבים משתנים, הישיבה בחוץ, המקום צבעוני ומעניין, מומלץ!

האלפים הצרפתיים
cool cat
האלפים הצרפתיים

ואיך אפשר בלי קינוח טוב אחרי הארוחה? לא רחוק מהמסעדה הנ”ל ישנו בית קפה/קונדטוריה עם עוגות מוצלחות, מקרונים וגלידות ביתיות, בקיץ מומלץ לתפוס שולחן בחוץ ולצפות בנוף העיירה למרגלות המון בלאן.

לצערי לא זוכרת את שמו של המקום, אך מצרפת תמונה, נמצא בסוף הרחוב הראשי של העיירה.

אין צורך לחפש את המקום כל קונדטורייה צרפתית תספק את התשוקה למתוק, הכל שם טעים.

בית קפה/קונדטוריה מומלצת.

הרכבת האדומה ל- Mer de glace

לאחר שנחנו ואכלנו, הלכנו ברגל לתחנת רכבת השיניים האדומה והאחרונה שקיימת בצרפת, שמעלה אתכם באיטיות לקרחון הגדול ביותר באלפים הצרפתיים: Mer de glass, הרכבת יוצאת כל חצי שעה והכרטיס כלול במולטי פאס, עלינו לרכבת המבריקה שמטפסת לאיטה במעלה ההר, לאורך מסילה של 5 ק”מ ,בין היערות העבותים ובדרך מתגלים נופים מהפנטים שלא משאירים את המצלמה אדישה,  כשהגענו לתחנה האחרונה בשם MONTENVERSE בגובה 1915 מטר, התהלכנו למוזיאון נחמד הנמצא במקום וגולת הכותרת, מרפסת תצפית עם נוף מדהים לעבר הקרחון, במקום גם בית קפה עם הנוף לעבר הקרחון -מומלץ.

כדי לרדת למערת הקרח, ניתן לקחת את הרכבל היורד מטה, מערת הקרח נחצבת כל שנה כלפי מטה, ואחרי שתרדו מהרכבל תאלצו לרדת ובחזרה לעלות  480 מדרגות כדי להגיע למערה, אנחנו בחרנו לרדת ברכבל ולעלות חזרה עם הרכבל…לא נעים להודות רגלינו היו עייפות מהטרק ביום הקודם ונעלי האדידס סרבו גם הן לרדת את כל המדרגות, מה גם שהרבה מבקרים טוענים שהמערה נחמדה ותו לא, כך שזה לא הרגיש חובה, הדעות כמובן חלוקות לכאן או לכאן.

לאוהבי מסלולי הליכה בטבע, ניתן לרדת לכיוון המערה ומשם יוצאים מסלולי הליכה יפים עד לעיירה שאמוני, קצב הירידה תלוי בכם ויכול להמשך כשעה וחצי עד שלוש שעות, באמצע הדרך יש מסעדה מומלצת וההגעה אליה היא רק להולכים ברגל.

ביקרנו במקום כשעה, נהננו בעיקר מהנופים היפים ועלינו על הרכבת חזרה לשאמוני, בדרכנו אל האגם הירוק.

האלפים הצרפתיים
רכבת השיניים במעלה ההר, לעבר הנופים הירוקים.
האלפים הצרפתיים
הנוף לעבר הקרחון, ממרפסת התצפית.
האלפים הצרפתיים
מדרגות לעבר מערת הקרח.

האגם הירוק- LAC VERT

כשהגענו לשאמוני, הוצאנו את הרכב מהחניון ונסענו מעלה, לעבר ההרים לכיוון האגם הירוק, נסיעה של 40 דקות, בטיפוס תלול שלא נגמר עד לגובה של 1200 מטר. החניה באגם חינם, נכנסים דרך שביל קצר ואז נגלה לפניכם אגם מהפנט עם מים צלולים ושקופים, עם נצנוצים ירוקים, האגם לא גדול וניתן להקיפו בהליכה קלילה, הגענו ביום מעונן ואני מאמינה שביום בהיר היופי מתעצם פי כמה וכמה.. ראינו שם מקומיים שהקימו אוהלים, אך בגדול האגם היה די ריק מתיירים, הרגשה שהטבע רק שלכם, תענוג!

ישבנו על גדות האגם, וצפינו במי המראה הצלולים, רגעים שיזכרו לשנים…

לפרטים נוספים על האגם כאן: LAC VERT

הטבע המשגע באגם הירוק.
LAC VERT

לא רחוק מהאגם הירוק לכיוון הדרך חזרה לבית ההארחה, עברנו דרך עיירה קסומה בשם PLAIN -JOUX, נתקלנו במתחם קמפינג מעניין עם המון מדשאות ירוקות, סוסים משוטטים, מסעדה נחמדה, ומרפסת קפיצה למצנחי רחיפה עם נוף משגע לכל האיזור- וואו! עצרנו שם ופרשנו שמיכה על הדשא, נרדמנו לכ- 20 דקות…קמנו, שוטטנו וצילמנו, מקום מפתיע באמצע הדרך, לא היה בתכנון אך דווקא מקומות כאלו עושים את הטיול.

PLAIN -JOUX

הערב ירד, התחיל לרדת גשם, נסענו לאטנו לעבר העיירה שלנו, ועצרנו במסעדה שאחד התיירים בבית הארחה המליץ עליה, מסעדה נחמדה, מחירים סבירים וסטייק פילה טעים.

שם המסעדה:

La Charrette

בכל מקרה, מרכז העיירה די תוססת בערב, וניתן למצוא מסעדות טובות לרוב, לכו תמיד על העשיריה הראשונה באתר ההמלצות טריפ אדוויזור.

MEG'EVE רכבלים והרבה ירוק בעיניים.

הבוקר הגיע, ארוחת בוקר אחרונה בבית ההארחה, נפרדנו מהתיירים במקום ומלוארנס וכלבה המתוק, ונסענו לכיוון אנסי, בדרך עצרנו ברכבל בעיירה שנקראת MEG’EVE, הרכבל אינו מופיע במפה שקיבלנו עם המולטי פאסס אך הוא נכלל בו! שאלנו בדרך אנשים שכיוונו אותנו לשם, שם המקום: Mont d’Arbois gondola

רוב הרכבלים באיזור כלולים בכרטיס המולטי פאס ולא הרבה מודעים לכך, ולכן האיזורים הללו די דלילים בקיץ, מומלץ תמיד לשאול בלשכות התיירות הפזורות בכל עיירה.האיזור כולו ירוק עז, בעל הרים יותר נמוכים מאיזור שאמוני, אך מזכיר מאד את הרי האלפים באוסטריה ,שאנחנו מאד אוהבים, לרגע דמיינו שאנחנו שם, במקום יש מגרשי גולף עצומים למי שאוהב, על ההר יש בית קפה ומסלולי הליכה בטבע, אנחנו נשארנו בטופ של ההר, ישבנו בבית הקפה על כסאות שיזוף ונהננו מהנוף המהפנט.

גם כאן התמונות יעשו את עבודת המילים, כל כך יפה כאן שחבל להכביד.

האלפים הצרפתיים
עלייה ברכבל מז'ב.
האלפים הצרפתיים
מסלולי הליכה בטופ של ההר עם נוף להר המון בלאן.
האלפים הצרפתיים
אפשר להלוות קצת מהנוף הזה ולהביא לארץ?
האלפים הצרפתיים
פשוט לצייר את הטבע...

בשעת צהריים המוקדמת ירדנו מההר ונסענו לכיוון היעד הבא, פנינת האלפים הצרפתיים, העיר אנסי השוכנת על גדות אגם אנסי עם מי הטורקיז הזוהרים, הדרך לוותה בנופים יפים וירוקים, עד שהגענו לקצה הדרומי של האגם, שם טיפסנו בנסיעה מפותלת גבוה, גבוה לתצפית נוף על כל האגם. לקריאה והתרשמות על הטיול באנסי תקראו כאן.

עיירות ללינה מומלצת.

באיזור שאמוני והעיירות סביבה יש עוד המון אטרקציות, ובטיול זוגי קצר אי אפשר להספיק את כולם, למשפחה המגיעה עם ילדים מומלץ להגיע לאיזור לפחות לשבוע ויותר בשל ריבוי האטרקציות באיזור.

ראשית כל כשאתם מתכננים חופשה באיזור, עדיף למקם את מקום הלינה באיזור שאמוני ולעשות משם טיול כוכב, איזור אנסי מרוחק משאמוני כשעה נסיעה, לכן דעתי היא לפצל את הלינה לשתיים, אך זה גם אפשרי ללון באיזור שאמוני ולנסוע לאנסי ליום אחד.

העיירות הרשומות מטה מתאימות לטיול כוכב, ולינה בהן מקרבת אותכם אל רוב האטרציות באיזור הר המון בלאן.

לגבי המלצות על לינה כדאי לקרוא בטריפ אדוויזור ביקורות, רוב מקומות הלינה נקיים, נעימים ובעלי נוף יפה, בטריפ אדוויזור מומלץ לקחת מקום לינה בעל 4 נקודות ויותר, בבוקינג ציון 8 ומעלה, ציון מתחת לנ”ל לא מומלץ מנסיון.

CHAMUNIX

PASSY

SAINT GERVAIS LES BAINS

LES HOUCHES 

SALLANCHES

CORDON

 MEGEVE ועוד אולי כמה שלא הזכרתי, אך רוב התיירים לנים בעיירות הנ”ל.

אטרקציות נוספות באלפים הצרפתיים.

כמו שכתבתי, אפשר להגיע בכיף לשבוע -10 ימים ולהנות משפע האטרציות שיש לאיזור להציע. כנסו לאתר ההמלצות טריפ אדוויזור ושם תוכלו לראות ביקורות על כל האטרקציות באיזור, ולבחור מה שאתם אוהבים. אסקר בקצרה חלק מהאטרקציות הכי מבוקשות:

רכבלים – מומלץ לרכוש את המולטי פאס, מעבר לרכבלים שאנחנו עשינו יש עוד מספר רכבלים מומלצים עם המון מסלולי הליכה יפיפיים, ופעילוית לילדים, רכבל מומלץ שלא הספקנו plan praz מסלולי הליכה עם נוף מפעים לעבר המון בלאן.

גן חיות בטבע – park marlet, כ- 20 דקות נסיעה משמוני, שמורת טבע יפיפיה עם חיות משוחררות בטבע הפתוח, מי שביקר שם חזר מהופנט מהנופים היפים, ילדים מאד נהנים ללטף את החיות ולצפות בהם בסביבתם הטבעית. מחיר כניסה 8 יורו למבוגר, 5 יורו לילד.

 

les gorges de la diosaz קניון קסום בטבע עם מסלול הליכה של כשעה וחצי, מחיר כניסה כ- 7 יורו.

sixt-fer-acheval– שמורת טבע יפיפיה עם מספר מסלולים בדרגות קושי שונות, טבע יפה ומפלי מים מרשימים.‎

לעוד רעיונות, הנה קישור לטריפ אדוויזור, שם יש מגוון רחב של אטרקציות, אגמים, מפלים, ספא ועוד..

סמנו לכם מה מעניין אותכם.

 

קישור לפוסטים , המשך טיול באנסי וג'נבה.

רבים מסיימים או מתחילים טיול באלפים הצרפתיים בעיר אנסי השוכנת על שפת האגם, רק 40 ק”מ וחצי שעה נסיעה בערך משדה התעופה ג’נבה ואתם שם.

לקריאת החוויות והאטרקציות מאנסי כנסו לכאן.

לטיפים להשכרת רכב בג’נבה, מלון ללילה לפני הטיסה, וטיפים על העיר כנסו לפוסט כאן.

אם אהבתם את הפוסט..

אל תשכחו להרשם לרשימת התפוצה, לקבלת עדכונים ולעקוב גם באינסטגרם.

מפת האיזור.

האלפים הצרפתיים בסרטון קצר.

13 תגובות

    1. היי הילה,
      הפוסט כתוב מעולה – מפורט מאוד.
      אנחנו מתכננים טיול דומה מאוד במאי ונעזרנו בו ממש.
      דרך אגב הזמנו מלונות בבוקינג והשתמשנו בהנחה דרכך.
      תודה רבה,
      ניצה ורון

  1. פסגת העולם! נועצת לי כיעד וודאי, אחרי צפיה בתמונות ובתיאורים היפהפיים… תודה🙋🏻‍♀️

  2. הייהילה מבינה שאת מכירה הרבה אזורים אם היית צריכה לבחור בין הטיול הזה האלפים הצרפתיים או נחיתה במילאנו ונציה ומולדיבים… מה היית בוחרת? יש לנו טיסה ל 7 ימים מלאים. ואני ממש מתלבטת…הפוסט שלך הדהים אותי…תודה רבה

    1. בין מילנו ונציה ברור שהאלפים הצרפתיים יותר מושכים ומעניינים! לגבי היעד השני, האם הזכרת את המלדיביים? זה סגנון אחר לגמרי, יותר בטן גב. האלפים הצרפתיים זה טיול כוכב באיזורים יפיפיים. מאד מומלץ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :