צל אם זה- קפרון לא כמו שהכרתם.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

רבים מהתיירים הישראלים מאד אוהבים לבלות באזור צל-אם זה- קפרון בשל כרטיס ההטבות המחולק בחינם בחלק מבתי הנופש והמלונות, אך במשך השנים מחירי הלינה הכוללים את הכרטיס התייקרו מאד, כך שלא בטוח עד כמה משתלם לכם לשהות דווקא שם. בואו לגלות אופציה חדשה.

צל אם זה- קפרון או אזור חדש ופחות מתוייר?

רבים מהתיירים נמשכים אל העיירות צל אם זה- קפרון שעם השנים הפכו לעמוסות ויקרות בשל כרטיס ההטבות שמייקר את הלינה במקום. בעיני כדאי לשקול לינה במקום שלא נותן את הכרטיס ולשלם על 2 האטרקציות המבוקשות בנפרד (סכר קפרון והר הקיצנשטיין הורן).
בקיץ האחרון גילינו את העיירה פיסנדורף PIESENDORF עיירה קטנה , שקטה וקסומה המרוחקת רק 5 דקות נסיעה מקפרון.
מחירי הלינה שם שפויים ובדירה שהתארחנו בה קיבלנו כרטיס הטבות שווה של הפארק הלאומי הוהה טאורן ובשילוב עם כרטיס זלצבורגלנד היו לנו 5 ימים מושלמים באזור. בואו לגלות…

לפיסנדורף הגענו היישר מחבל זלצקמרגוט, הלא הוא חבל האגמים, על הטיול המושלם שם תוכלו לקרוא כאן.

לינה

Tauernsuites Mitterwirt by ALPS RESORTS

מחפשים דירה מקסימה לכל המשפחה? אז קבלו ממני המלצה חמה! קומפלקס דירות בעיירה הפסטורלית פיסנדורף ממש ליד העיירות קפרון וצל אם זי המשמשות כנקודה מצויינת לטיול כוכב של לפחות שבוע…
אז מה מיוחד כאן? מיקום מעולה לטיול בחבל זלצבורג ואפילו בחלק המזרחי של טירול, הדירות חדשות לגמרי וכוללות שירותי קבלה באנגלית עם עזרה בכל שאלה, חניון תת קרקעי, חדר כביסה במחיר סמלי, סאונה וחדר כושר והיתרון הוא שאפשר לבוא כמה משפחות ולהתארח בקומפלקס אחד.
אנחנו לקחנו דירת שני חדרי שינה המתאימה ל- 6 נפשות הכוללת מטבח מאובזר, מכונות קפה, מדיח, תנור , מיקרוגל ועוד…
2 חדרי שינה עם מקלחת ושירותים לכל חדר, מרפסת שמש גדולה עם שולחן אוכל גדול הצופה להר הקיצנשטיין הורן
ולא תאמינו אפילו פלייסטיישן בסלון, אבל ביננו כמעט לא היה זמן לשחק כי הטבע וים של אטרקציות חיכו לנו ליד הבית.
מתחת לקומפלקס יש מסעדה אותנטית עם מחירים די זולים לארוחת צוהריים/ ערב, יש מכולת ומאפיה במרחק דקה הליכה או סופר גדול במרחק 2 דקות נסיעה שם תוכלו לקנות מצרכים ולהכין לכם ארוחות בוקר וערב לפי טעמכם ולחסוך הרבה כסף בהוצאות למסעדות ( שדי יקרות באוסטריה).
אבל רגע יש בונוס!! מי שמתארח בקומפלקס מקבל כרטיס הטבות חינמי הכולל מגוון אטרקציות שוות רכבלים, בריכות שחיה עם מגלשות ( אחת מהן 5 דקות מהדירה), מיני גולף ועוד ועוד, ביולי אוגוסט ההזמנות הן ל-7 לילות בשל הביקוש ( אך אם רוצים פחות כדאי לנסות להזמין כמה חודשים לפני או לשלוח להם מייל-ולבקש-אנחנו היינו 5 לילות באוגוסט) בשאר חודשי השנה אין הגבלה.

לבדיקת זמינות לחופשת קיץ מהממת- כאן.

הדירה המקסימה שלנו בפיסנדורף

טיול כוכב באזור- אטרקציות מומלצות וקצת פחות מוכרות.

כל האטרקציות שאציין כאן היו חינמיות עם 2 כרטיסי ההטבות שהיו ברשותינו, למעט אקסטרות קטנות שהוספנו עליהן תשלום זניח.
ליחצו על הלינקים האדומים לעוד פרטים.

הדרך הנופית פוסטלם- את הטיול באזור פיסנדורף התחלנו לאחר יום שלם באזור אגם וולפגנג והווייז הוביל אותנו דרך פוסט אלם.
ממליצה להגיע לדרך הנופית גם אם לא מוכרחים לעבור או לחתוך דרכה, אנחנו הגענו מכיוון העיירה סטרובל ושילמנו 17 יורו לרכב, אם היינו באים מהצד השני, מכיוון אבטנאו, הכניסה חינם עם כרטיס זלצבורגרלנד.
הדרך מהממת ומומלץ להגיע ביום בהיר,ב- 28.5 ק”מ תפגשו מגוון חיות, תצפיות נוף מדהימות, בקתות הרים עם אוכל מסורתי, מסלולי טיול ועוד.
הדרך מאד פופולארית לחובבי האופניים.
טיפ- אם אתם באים מכיוון חבל זלצבורג, כנסו לדרך עם כרטיס ההטבות בחינם מכיוון אבטנאו ומשם תבלו יום נחמד באזור אגם וולפגנג.

הדרך הנופית פוסטלם בשקיעה

רכבל נופי מדהים!

כ- 35 דקות נסיעה בלבד תגיעו לעיירה דורפגסטיין אשר ממוקמת בתחילתו של עמק גסטיין הירוק הבלתי נגמר.
עם כרטיס זלצבורגלנד עלינו לרכבל הנופי המדהים והפחות מתוייר  DORFGASTEINER BERGBAHNEN

עולים ברכבל סגור עם נופים של המוני גוונים ירוקים, מגיעים לטופ- שם יש כסאות נוח עם אחד הנופים היפים שתראו, גן שעשועים לילדים, מסעדה נחמדה וגולת הכותרת מסלול מהמם לעבר אגם בקודקודו של הר – מטורף. מהפסגה עד לאגם יש ללכת בשביל הסלול כ- 30-35 דקות לכיוון. מומלץ.

בונוס- חינם עם הזלצבורגלנד.  SOLARBAD GASTEIN ליד תחנת הרכבל (בחניון למטה) יש מרחצאות חיצוניים, סוג של קאנטרי קלאב משפחתי המתאים לימי הקיץ החמים , באותו יום שהיינו היה יום חם אז נכנסנו, במקום יש מסעדה יפה לארוחת צוהריים או מזנון לאוכל קל וארטיקים, בריכות חיצוניות עם מים נעימים, מלא מדשאות ירוקות, 2 מגלשות מים מלהיבות לילדים, וכל הטוב הזה מוקף הרים גבוהים.

אם בא לכם מרחצאות פופולריים יותר (שגם הם בחינם עם כרטיס זלצבורגלנד) סעו  מספר דקות ל- ALPENTHERME GASTEIN   בעיירה באד הופגשטיין , קומפלקס רציני וגדול של מרחצאות פנימיים וחיצוניים, עם אגם, מלא בריכות, מגלשות מים, מתחם משפחות, סאונות ועוד…
אפשר להעביר כאן כמה שעות טובות רק קחו בחשבון שבקיץ המקום מאד מתוייר.

 

WILDKOGEL ARENA- BRAMBERG

אלו הם למעשה שני רכבלים (חינמיים עם כרטיס הזלצבורגלנד)וגם הוהה טאורן שקיבלנו מהדירה) במרחק של 10 דקות נסיעה בינהם, מומלץ להקדיש לכל אחד מהם כחצי יום.

הראשון ווילדקוגל בראמברג- עולים ברכבל לטופ של ההר- שם יחכה לכם גן עדן עם שני אגמים אלפיניים שניתן להקיף אותם ברוגע (גם עם עגלות), מלא פרות שמנגנות את הסימפוניה של הטבע, מסעדה, גן שעשועים סופר מושקע עם אומגה, טרמפולינות ובכלל מתקנים מיוחדים והנוף מטופ בכלל התמכרות שמצריכה גמילה דחופה.

לאחר הביקור/ טיול בטופ של ההר מומלץ לרדת לתחנת הביניים עם המאונטן קארט. גולת הכותרת הגו קארט שממלא תמיד באדרנלין טהור.
4 ק״מ של כיף ונופים עד תחנת הביניים. שם ממליצה לשבת לאכול במסעדה הכפרית בסגנון היידי בת ההרים ואפילו די טעים.
אנחנו היינו כאן חצי יום של כיף.
עלויות גו קארט- מבוגר 15 יורו, ילד -7.5 יורו.
ילד שרוכב על מבוגר בחינם.
הגו קארט פעיל עד 10.9 החל מסוף מאי, אך הרכבל פעיל כל יום. ומה-10.9 ועד 26.10 רק במזג אוויר טוב.
ירידה אחרונה ב 16:00.
אחת האטרקציות הכיפיות עם כרטיס הזאלצבורגרלנד.

 

 

WILDKOGEL NEUKIRCHEN

מסלול 10 המגלשות.
עוד רכבל מלהיב וחינמי עם כרטיס זלצבורגלנד או הוהה טאורן, עולים בנופים מדהימים לטופ של ההר, בתחנה העליונה השכירו שטיחי גלישה תמורת 3 יורו לאדם והתחילו את המסלול בירידה לכיוון המגלשה הראשונה.
טיפים חשובים:
בואו עם נעליים נוחות המיועדות להליכה על כורכר בירידה.
שימו לב לצבעים ולהוראות בשילוט על כל מגלשה.
כחול- מגלשה קלילה. אדום- מגלשה יותר מפותלת. שחור- מגלשה אקסטרימית (פחות מתאימה לילדים קטנים).
השתדלו לא להגיע ביום חם- המגלשות עשויות נירוסטה והן רותחות בימים חמים של מעל 30 מעלות.
אם מגלשה מסויימת נראית לכם מפחידה המשיכו ברגל בירידה למגלשה הבאה.
המסלול מסתיים בתחנת הביניים במסעדה מאד נחמדה שמומלץ לאכול בה צוהריים בזמן שהילדים נהנים מגן שעשועים צמוד. יש כאן שניצל ללא גלוטן למי שזה חשוב לו.
סך הכל מסלול מאד חמוד, אך חלק מהמגלשות לא הכי בטיחותיות בעיני, בחלקן חטפנו מכה יבשה מהפיתולים החדים.
חיסרון במסלול- יש לרדת ברגל בירידה תלולה כ- 40 דקות עד תחנת הרכבל התחתונה לחניה. פתרון- אם אתם אם שני רכבים החנו רכב אחד במעלה ההר ליד המסעדה ורדו עם הרכב השני לתפוס את הרכבל. בעלי רכב אחד, ניתן לשלוח את אחד מבני המשפחה להביא את הרכב או להעזר בשירות מוניות האוספות מהמסעדה תמורת כ- 25 יורו למשפחה עד 8 איש.

יורדים את ההר עם המגלשות

אגם רחצה מדהים:

בעיירה UTENDORF

יש אגם רחצה מדהים לימי הקיץ החמים, התפוארה-גלויה ואפשר בכיף לבלות כאן חצי יום עם המשפחה, לעשות פיקניק, להשתזף במדשאות הרחבות, ליהנות מגני שעשועים מושקעים, מגלשת מים מלהיבה אל תוך האגם, מתנפחים במים, מזנון לחטיפים וארטיקים ועוד.
כניסה חינם לבעלי כרטיס זלצבורגלנד או של הוהה טאורן ולמי שאין כרטיס- דמי הכניסה סמליים בעלות של 4-6 יורו.

אגם רחצה לכל המשפחה

PANORAMABAHN KITZBUHLER ALPEN

רכבל פנורמי מדהים שנקודת ההתחלה שלו נמצאת בעיירה HOLLERSBACH  
IM PINZGAU
המרוחקת כ- 25 דקות נסיעה מהצימר שלנו בפיסנדורף.

העלייה ברכבל חינמית רק לכרטיס ההטבות של הוהה טאורן ומהפסגה ניתן לראות את הרי האלפים של קיצבהיל שבחבל טירול.
אפשר להעביר כאן כחצי יום בגני שעשועים מושקעים, מסלול אבובים חינמי!, פארק אופניים קטן וחינמי לילדים עד גיל 10, עם מסלולים ומגוון כלי תחבורה לבחירה, מסעדה פנורמית, מסלולי טיול לאגם יפיפה, בריכת מים קטנה שילדים יכולים להכנס אליה בימים חמים, מתנפחים בחינם ועוד..קפרון אחלה רכבל לכל המשפחה, נהננו מאד! מומלץ!

העיירה קפרון –בקפרון יש את הר הקיצנשטיייו הורן עם שעשועי השלג ומגלשות מייסי פליצר למרגלות ההר, הילדים עלו על המגלשות והיה להם נחמד.
על ההר עלינו פעמיים בעבר אז וויתרנו בטיול הנוכחי, מה גם שהמקום מאד תיירותי והמוני בקיץ ואנחנו חיפשנו בעיקר את המקומות הפחות המוניים.

מה שמיוחד בקפרון ולא הרבה מקדישים לו תשומת לב- מוזיאון המכוניות העתיקות. חובה לחובבי הז’אנר, אני וטום נכנסנו והיינו שם שעה שלמה.
  
VOTTER’S OLDTIMER MUSEUM

 המוזיאון נמצא בקומת מרתף של בית מלון ובו מבחר אדיר של מכוניות היסטוריות מכל הזמנים, פרארי, פורש, אאודי, ב.מ.וו ועוד, אופנועים, אופניים, חגיגה צבעונית לעיניים.
היינו לבד- איזה כיף.
המוזיאון פתוח בקיץ מ 10:00 ועד 20:00 ומתאים גם לימי גשם.

בונוס- מסלול סודי HABACH VALLY

נסה את מסלול היציאה והחזרה הזה באורך 14.8 ק”מ ליד ברמברג אם ווילדקוגל, זלצבורג. בדרך כלל נחשב למסלול מאתגר בינוני, זה לוקח בממוצע 4 שעות 37 דקות להשלים. זהו אזור פופולרי מאוד לטיולים רגליים ולטיולי שלג, כך שסביר להניח שתתקלו באנשים אחרים בזמן חקר. התקופות הטובות ביותר לבקר במסלול זה הן יוני עד אוקטובר.

טיול משפחתי בפארק הלאומי Hohe Tauern.

 

הטיול מוביל מחניון “הבכטל”, הכרוך בתשלום, לאורך מסלול הטיול החדש שנוצר דרך הבכתל. יש תחנות משחק והרפתקאות בהן ניתן לבנות סכרים ולכבוש מסלולי טיפוס, יש מרמיטות לתצפית וסיפורים להישמע. אפשר ללמוד הרבה על הגיאולוגיה של העמק על לוחות מידע – מרבץ האזמרגד היחיד באירופה נמצא כאן. אז אם תרצו לנסות את מזלכם ולחפור אחר אזמרגדים, תוכלו לשכור ציוד ב-Gasthof Alpenrose. נגיש באוטובוס ורכבת

 

עיקרי הטיול:

– גשר הבך

– מספר רב של מעיינות מבעבעים

– מגרש משחקים לילדים והזדמנויות טיפוס ב- Enzianhütte

– Mure ליד Gasthaus Alpenrose

 

בנוסף נהננו גם מבריכות שחיה בטבע הכלולות בכרטיסי ההטבות, מיני גולף בעיירה קרימל – 5 ימים מלאי הנאה והרפתקאות באטרקציות הפחות מוכרות.
את האטרקציות היותר מוכרות בחרתי לא להכניס לכתבה הזאת כדי לא ליצור עומס.

כמובן שיהיו עוד המלצות, תמשיכו לעקוב ולטייל איתי באוסטריה ובעולם כולו גם כאן וגם באינסטגרם.
למסלולי טיול מותאמים אישית מוזמנים ליצור קשר במייל    (בתפריט- צור קשר)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :