חופשת חורף באוסטריה- סקי ספא ואטרקציות.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

לדעתי, סולדן הוא אתר סקי שלא מקבל מספיק אור וזרקורים ואולי טוב שכך, כי ככה תפגשו בעיקר מקומיים ולא המוני תיירים. כשגלשתי לראשונה בסולדן, לא האמנתי איך לא גלשתי כאן עד היום..

הוי אוסטריה בחורף היא גן עדן לחובבי השלג, הסקי ומלונות הספא המפנקים,החופשת סקי האחרונה באוסטריה הייתה ב- 2019 בשלאדמינג עליה אפשר לקרוא כאן, ומאז בעוד מגוון אתרים באירופה שעל חלקם ניתן לקרוא בקטגורית חופשת סקי.
א
בל היי חופשת סקי בטירול זו ליגה אחרת, מעבר לסקי תמצאו כאן מגוון אטרקציות ומלונות מפנקים שישאירו אותכם עם לב חם בשלג האוסטרי הקסום.

העיירה סולדן (או זולדן) ממוקמת בעמק אוצטל המרהיב בחבל  טירול באוסטריה, גם העירה וגם העמק עצמו מציעים מגוון פעילויות לחופשת חורף מושלמת, גם למי שאינו גולש.

בסולדן תוכלו לעלות אל עבר 2 קרחונים גדולים: קרחון Rettenbach וקרחון Tiefenbach. השילוב של הקרחונים הללו עם הגובה הרב של חלק גדול מאזור הסקי הופך אותו לאתר סקי בטוח להפליא. למעשה, השלג כאן כל כך חמאתי שגולשים נלהבים יכולים לגלוש על המדרונות כבר לקראת סוף ספטמבר.

העיירה מציעה אזור סקי גדול עם 144 ק”מ של מדרונות, יחד עם 2 עיירות נופש סמוכות- אוברגורגל והוכגורגל.
רכבלי הרים נוצצים ומודרניים עם זמני המתנה  מינימליים, אם בכלל, מעלים את המטיילים או הגולשים לעבר נופי גלויה מטורפים לאורך כל השנה.
 בנוסף סולדן עשתה לעצמה שם גם כשהופיעה בסרט ג’יימס בונד ספקטר. (פרטים בהמשך).

לעיירה סולדן עצמה יש מראה טירולי מסורתי עם מבני העץ והכנסייה הישנה והאייקונית במרכזה. סוג של גלויה מן הסתם… התיירים ימצאו מרכז תוסס של מסעדות, ברים ומועדונים שאפשר לבלות בהם לאחר גלישה במורדות התוססים.
תושבי המקום מסבירי פנים ומחויכים, כך שהאווירה בעיירה תמיד אופטימית ושמחה.

ולפני שנמשיך כמה פרטים על האתר המקסים הזה.

שדה התעופה הקרוב ביותר: אינסברוק

זמן נסיעה: שעה

גובה העירה: 1,350 מ’

גובה אזור הסקי: 1,350-3,340 מ’

טוב לדעת: מיקום הצילומים של הסרט ג’יימס בונד ספקטר.

מתאים למתחילים: בטח.

מתאים לרמת ביניים: מעולה

למתקדמים (מסלולים שחורים) : טוב

לאוף פיסט: טוב

לאפרה סקי: מעולה

איך מגיעים לסולדן ולעמק האוץ בכללי?

טיסה

סולדן נגישה בקלות במטוס. שדה התעופה הקרוב ביותר הוא אינסברוק, שנמצא רק שעה נסיעה.
בתקופת החורף לעיתים יש טיסות ישירות מישראל לאינסברוק, בעיקר לחבילות סקי מובנות לאתרי סקי באזור חבל טירול.

שדות תעופה חלופיים הם ציריך בשוויץ מינכן בגרמניה. שניהם במרחק שלוש שעות נסיעה.
בנוסף מיתן לנחות עם ריינאייר בממינגן.שעתיים נסיעה.

אנחנו טסנו למינכן עם חברת לופטנהזה ובחרנו לשכור רכב מאופרן שעובדים עם יורופקאר דרך ההטבה/ הנחות בלינק הזה (ההנחות גלומות במחיר).

שאטלים/מוניות.
העברות משדה התעופה
אם מגיעים לאינסברוק, המבקרים יכולים לבחור בין שירות הסעות או מונית פרטית.

השאטל של אוצטל מציע שירות הסעות נוח משדה התעופה של אינסברוק או מתחנת הרכבת של אינסברוק לסולדן.

לפרטים על השאטלים כאן.
השאטל משתלם רק אם אתם חולקים הסעה עם עוד מספר משתתפים.
אלטרנטיבה נוספת היא להגיע ברכבת מאינסברוק לאוצטל ולאחר מכן לתפוס את ההסעה מאוצטאל לסולדן.
הכי נוח מאינסברוק זה  לקחת מונית פרטית. מכיוון שהנסיעה קצרה יחסית, מונית פרטית היא אופציה משתלמת יותר. סביב 130 יורו לכיוון.ישנן מספר חברות מוניות לבחירה, כולל AlpinBus, Suntransfers, Taxi Lenz, Arno’s Taxi, Taxi Sölden, Taxi Förg Sölden, ועוד. פשוט תעשו השוואות כדי למצוא את המחיר הטוב ביותר. שימו לב שהמחירים בימי חול בדרך כלל נמוכים מסופי שבוע.

אנחנו הגשמנו חלום ישן וסגרנו את מלון הספא הכי נחשב בחבל טירול- ה- AQUA DOME המלון החלומי הזה ממוקם בעיירה LANGENFELD המרוחקת כרבע שעה מסולדן.
טוב היכן להתחיל? אם אתם מחפשים מקום להירגע מטרדות החיים (ולנו כישראלים לא חסר), לנוח, להטעין מצברים מחדש-זה המקום.
אוויר ההרים, הנופים הדרמטיים, הבריכות החמות, סאונות מגוונות, מגוון גדול של מאכלים טעימים לאורך היום הופכים את מלון אקווה דום למקום שלא תרצו לעזוב.

החדרים מעוצבים בסגנון אלפיני חמים, מומלץ להזמין חדר לכיוון דרום כי אז תזכו לנוף פנורמי מרהיב לעבר ההרים.
כמה פרטים טכניים לפני שנמשיך לחוויה האישית :



דירוג- 4 כוכבים.
מספר חדרים- 200
נוף מומלץ- כיוון דרום, נוף פתוח להרים ממול.
אקסטרות (יתרונות)- כניסה חופשית למרחצאות אקווה דום, ספא מטורף פרטי רק לאורחי המלון, מיני בר חופשי כל יום, חניה תת קרקעית בחינם, ארוחת בוקר וערב כלולות במחיר, האוכל טעים, איכותי וטרי.

חסרונות- בחורף- אוטובוס הסקי במרחק הליכה של 5 דקות- פחות נוח עם הציוד, המתחם ענק וכדי להגיע למרחצאות או לספא יש הליכה (תלוי במיקום החדר).
חלק מהסאונות בערום מלא.

 

המלון שימש לנו כבית ל- 4 לילות, אחרי יום סקי, אין כמו לחזור לבריכות החמות, למיטות המפנקות בספא, מול הנופים המושלגים של העיירה לאנגנפלד.
הארוחות במלון היו מצויינות, בערב שעות הארוחה בין 18-21 ולעיתים לא רצינו להיות מוגבלים אז פעמיים ביקשנו ואוצ’ר למסעדה המצוינת במרחצאות, שם יש בופה לאורך כל שעות היום ואפשר להגיע בכל שעה גם עם החלוק רחצה.
כל ערב בלובי יש נגן פסנתר מוכשר או זמרת נפלאה ששרה שירים יפים באנגלית.

 

פרטים על אתר הסקי- כל מה שצריך לדעת:

סקי פס- ניתן לקנות סקי פס בכל אחד מהרכבלים או בחנויות להשכרת ציוד, את הסקי פס אפשר לקנות פר יום או לכמה ימים שאתם בוחרים, ככל שתקנו למספר ימים רב יותר המחיר פר יום יירד.
בנוסף יש יתרון למזמינים און ליין מספר ימים מראש
מחירי הסקי פס בכל אתרי הסקי באירופה די דומים ונעים סביב 70 יורו ליום לאדם, הסקי פס נותן לכם תחבורה חופשית באוטובוס הסקי, שימוש חופשי בכל הרכבלים הנוצצים המתוחזקים כאן באתר ברמה הכי גבוהה.
באזור סולדן יש 2 סוגי סקי פס:

 

Sölden Only Ski Pass

Ötztal Super Ski Pass

האחרון מאפשר לך לעשות סקי בזולדן, גורגל, הוכוץ-קוהטאי, ונט, נידרתאאי וגרייס. למתחילים יהיה בסדר עם כרטיס סקי ל-Sölden בלבד, אבל לבינוני ולמתקדמים בהחלט כדאי לשקול את מעבר עמק אוצטאל.
מלבד הכרטיסים השונים באזור, יש גם מגוון סוגי סקי פס שונים המוצעים. אלה כוללים כרטיסים למתחילים, כרטיסי יום, כרטיסים לריבוי ימים, כרטיסים גמישים וכרטיסים עונתיים.
כל הפרטים בלינק המצורף כאן.

השכרת ציוד

SPORTHÜTTE FIEGL

גם כאן אם תזמינו און ליין תזכו להנחה. החנות ששכרנו בה ציוד ממוקמת מתחת לגונדולה הראשית. GAISLACHKOGEL
החנות מרווחת, שירות וציוד מקצועי.
כל שנה הם מחדשים את המלאי כך שאתם גולשים עם הציוד הכי חדש ועדכני שיש בשוק. 3 ימי השכרה כולל נעלי סקי עולים סביב 130 יורו לכל התקופה.
לרן בעלי יש נעלי סקי משלו אז עלות ההשכרה נמוכה יותר.
ניתן לשכור גם קסדות, טיפ חשוב- קסדות וגוגלס הם פריטים אישיים ומומלץ לרכוש אותם לפני הנסיעה או בחנות עצמה יש מבחר אדיר של ציוד סקי וחליפות סקי לקנייה.
בחנות השכנה יש להם סניף אאוטלט במחירים נוחים, בסוף הטיול רכשתי מהם ככפות סקי מעולות ב- 39 יורו במקום 60 יורו.
ממליצה בחום על החנות הנ”ל בעיקר בגלל השירות המקצועי והאדיב. הציוד היה מעולה!

אתר הסקי המדהים- סולדן

144 קילומטר של מגוון מסלולים כחולים ואדומים, (וכמובן שחורים שהם לא בשבילנו) שלג מדהים, השילוט ברור, תענוג לגלוש כאן. הנופים כאן זה משהו מעולם אחר, טוב שאין הרבה עמודים בדרך אחרת סביר שהייתי מתנגשת באחד מהם, בקיצור אחד האתרים היפים הכיפיים שגלשתי בהם (מדונה די קמפיליו במקום השני)    מה שהכי אהבתי באתר הזה מעבר לכל מה שרשמתי שהאתר נגיש בצורה בלתי רגילה, יש כאן מחשבה על כל פרט, החל מהחניה והגישה הקלה לגונדולה במינימום הליכה, אם יש מסעדת הרים עם עליה קלה יש מעלית המעלה אותכם עד לשם, אפס מאמץ בהגעה לכל מקום, סדר מופתי, הכל מסודר להפליא! תענוג. צפו בריל להמחשת החוויה.                                                                                                                                        

פארק שלג

בזולדן נמצא פארק השלג AREA 47, הנגיש בקלות ממעליות הכיסאות Hainbachkar ו-Silberbrünnel ב-Giggioch. יש מגוון של קפיצות ומכשולים המוצעים, עם מגוון אלמנטים ליכולות שונות. אלה כוללים קיקרים, ריילים, קופסאות ורכיבות על הקיר.

 

בנוסף לאלמנטים השונים, פארק השלג נהנה מכך שהוא מוצב על רקע נופים עוצרי נשימה באמת. בנוסף, הוא תופס מקום שטוף שמש להפליא על ההר. אתה יודע מה כל זה אומר? ההזדמנות המושלמת לצילום ווידאו.

 

הרבה אקשן וכיף גם למי שלא גולש

ג’יימס בונד וסולדן

אחת מגולת הכותרת של סולדן היא צילום הסרט של ג’יימס בונד ספקטר. המוזיאון/ אולם תצוגה מרשים יושב על צלע ההר בגובה 3050 מ’. אתם יכולים לגלוש אליו או לקחת את גונדולות ההרים Gaislachkogl מהעיירה ועד לטופ.

 כדי לאמץ את מורשת הג’יימס בונד שלה, יש מיצג קולנועי מרשים של ג’יימס בונד 007 ELEMENTS. המיצג  כולל גלריות היי-טק אינטראקטיביות ותערוכה סוחפת על הרקע המדהים של ההרים הניבטים מעבר לחלונות הזכוכית הענקיים. חוויה מדהימה לחובבי הז’אנר של ג’יימס בונד.
אתר המוזיאון.

לאחר החוויה, בואו להתפנק בארוחה משובחת במסעדת Ice Q – מיקום נוסף המשמש בסרט. זוהי מסעדה פנורמית הצופה לנופים מטורפים מבעד לחלונות הזכוכית המבריקים.
זוהי מסעדת שף והמחירים בהתאם, האוכל כאן טעים, טרי ומסוגנן, בואו לכאן אם אתם חוגגים מאורע מיוחד או אם סתם בא לכם להתפנק.

 

 

מוזיאון ג'יימס בונד
מסעדת ICE Q
מסעדת ICE Q

החלקה על הקרח

במרחק של חמש דקות הליכה בלבד מבסיס הגונדולה Gaislachkogl. צאו להחלקה על הקרח על רקע יפהפה של נופים אלפיניים. זהו משטח החלקה חיצוני, ניתן לשכור נעלי החלקה במקום ולהחליק אל עבר החופש. המקום פתוח גם בשעות אחר הצוהריים/ערב בעונת החורף בלבד והוא מואר בשלל אורות צבעוניים, לילדים או למי שחושש קצת יש דובונים מפלסטיק שניתן לאחוז בהם כדי לא לאבד שיווי משקל.

כל הפרטים כאן-באתר.
בנוסף אם בא לכם להחליק על אגם קסום בחורף מוזמנים לאגם פיבורגר הקסום הממוקם קרוב לעיירה אוצטל- כל הפרטים על ההחלקה באגם בפוסט הזה.

 

 

 

מזחלות

כיף למבוגרים ולילדים כאחד, החליקו במסלול המזחלות מהתחנה האמצעית של גונדולה Gaislachkogl. המשתרע על פני 7 ק”מ, זו נסיעה מלאת אדרנלין במורד המדרונות. מומלץ להתלבש היטב ולנעול מגפי שלג שלא נרטבות, מכיוון שבניגוד לגו קארט ששם יש ברקסים, למזחלות אין….רק הרגליים שלכם יכולים להאט את הגלישה במורד. מזחלות ניתן לשכור בכל חנות לציוד סקי, החנות שהמלצתי עליה ממוקמת ממש בתחנת הרכבל, משם תעלו עד התחנה האמצעית, למי שיש סקי פס משלם רק על השכרת המזחלת, למי שאין מוסיף עוד סכום כסף. מסלול המזחלות פתוח בין השעות 09:00 – 16:15. להעצמת החוויה, צאו לגלישת מזחלות לילית בסולדן. בכל יום רביעי בערב, מסלול המזחלות מואר ופתוח בין השעות 17:30-21:00. כל הפרטים כאן באתר.

מסלולי טיול בשלג:

לטיול המושלג האולטימטיבי, בואו לטייל במסלולים שיצאו מסיפורי האגדות. גלו בקתות אלפיניות נסתרות ונופים עוצרי נשימה. בסולדן תוכלו לשכור נעלי שלג מיוחדות שיהפכו את הטיול שלכם לנינוח ובטוח.  תוכלו להחליט בין הרפתקה לבד או מודרכת. כנסו ללשכת התיירות שם יוכלו להסביר לכם על המסלולים או לקשר אותכם למדריך מומלץ. פעילות זו מתאימה הן למבוגרים והן לילדים.

 

FREIZEIT ARENA

בין אם אתם מחפשים מנוחה והרפית השרירים או לעשות ספורט בנוסף, בואו לפרייצייט ארנה בסולדן זהו מרכז פנאי ונופש רב תכליתי. מקום ידידותי למשפחות, הילדים יאהבו את בריכת ההרפתקאות עם מסלול זרמים, מערות ומגלשה כיפית – בזמן שאתם יכולים להירגע בסאונה. או לשחק טניס, בדמינטון, , כדורסל או באולינג.
ממוקם במרכז העיירה. לאתר המקום.

 

מצנחי רחיפה

PARAGLDING

הרפתקה מלאת אדרנלין לאמיצים, טוסו באוויר הרי האלפים  עם מצנח רחיפה. שייטו מעל הרי האלפים המדהימים של אוצטל ותתקלו בנוף האלפיני המרהיב של צפון טירול. אתם יכולים ליהנות ממצנחי רחיפה טנדם עם מדריך, או כצנחנים מנוסים לרחף לבד-סולו.. ניתן להגיע לנקודות הקפיצה באמצעות הרכבלים.
לפרטים.

אקווה דום:

מרחצאות הספא הכי וואו באוסטריה, גם אם אתם לא לנים במלון האקווה דום תוכלו להגיע ליום ספא מפנק עם מגוון בריכות חמות מפנקות הצופות להרים, מגוון סאונות, חדרי טיפולים, מתחם מושלם למשפחות עם ילדים, מתחם למבוגרים בלבד, מסעדות ועוד…ניתן לרכוש כרטיס שעתי, ליום שלם, עם ארוחות או טיפולים לבחירתכם. מומלץ להזמין כרטיסים מראש באתר מכיוון שבעונות שיא בחורף/קיץ יש הגבלה על מספר המבקרים.
כל הפרטים באתר.

 

העיר אינסברוק- אינסברוק בירת חבל טירול ממוקמת כשעה נסיעה מסולדן, זוהי עיר קלאסית יפייפיה שלא מביישת אף עיר אירופאית מפורסמת ואפילו יותר יפה מהן.
באינסברוק אפשר בכיף לבלות 3 ימים גדושי פעילויות ואטרקציות החל ממסעדות טובות, הופעות, שופינג ועוד.
יש לי באינסטגרם היילייטס שנקרא “אינסברוק” ובו ים המלצות לבילוי בעיר. מוזמנים לקחת רעיונות.

אינסברוק- בירת חבל טירול

 

 

לינה מומלצת בסולדן

die berge lifestyle-hotel sölden

מלון די חדש המדורג 4 כוכבים, ארוחות בוקר מעולות, חדרים יפים וספא על גג המלון עם בריכת אינפיניטי משגעת וסאונה פנורמית.
ללנים בקיץ-המלון מספק את כרטיס הקיץ של אוצטל.

 

 The Secret Sölden

מלון דירות מדהים עם דירות מרווחות ומאובזרות, ניתן לשהות על בסיס ארוחת בוקר או ללא. ספא מדהים, קרוב לכל מקום בעיירה ובקיץ מקבלים את כרטיס הקיץ של עמק אוצטל.

 

 

מוזמנים לחפש לכם אפשרויות לינה נוספות באזור בהתאם לרצונכם. בחיפוש תכתבו SOLDEN TYROL AUSTRIA

 

מסעדות מומלצות בסולדן.

בטיול חורף היינו על בסיס חצי פנסיון במלון האקווה דום או שאכלנו בדוכנים מסורתיים באינסברוק, אך לאחר בדיקה משנים קודמות ותשאול מטיילים שתכננתי להם טיול הנה המומלצות באזור. ליחצו על השם ותקבלו את כל המידע על המסעדה כולל ניווט בגוגל מאפס.

 

חיי לילה -אפרה סקי

אנחנו הגענו בעיקר לגלוש ולנוח במלון הספא אז פחות חיפשנו את הברים והמועדונים, אך לאחר קריאה וחקירה של האתרים מצאתי לכם אתר המפרט את חיי הלילה הטובים של סולדן.

לקריאה באתר.

עשיתי לכם חשק לחופשה באוסטריה? אז לפני שאתם מתכננים, מוזמנים להיעזר בי לבניית מסלול טיול מושלם, להצטרף לקבוצת ווטסאפ של מטיילים מתמידים ולעקוב באינסטגרם על כל המידע ונעדכונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :