חופשת סקי בצפון צ’כיה- לא הכל שחור ולבן.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

אתר הסקי של שפינדלרוב מלין בצפון צ'כיה, מציע מדרונות סקי בוהקים ומלהיבים, אווירה צעירה, ממש לעשות סקי באהבה.

חופשת סקי ב שפינדלרוב מלין צ׳כיה… לא הכל שחור ולבן.
כשראיתי תמונות קיץ יפיפיות של צפון צ׳כיה, שיערתי לעצמי שגם בחורף הקר והמושלג יהיה שם מיוחד, והבטחתי לעצמי כשאסע לשם, לא אחזור עם תמונות שחור-לבן כיאה לרוב חופשות הסקי (את השורות הללו אני כותבת בדרכי לשם).
טיסת בונוס של אל על לפראג הוזמנה מספר חודשים מראש בעלות של 100$.
הטיסה יצאה בזמן ואפילו שודרגנו לתיירים פלוס מה שנתן לנו מרווח לרגליים..
טסנו בזוג אני ורן לעונה שניה של חופשת סקי משותפת,4 ימים מלאים, 3 ימי גלישה מבוקר עד אחה”צ, ויום שלם בפראג היפיפיה.

שנה שעברה היינו בחופשת סקי נפלאה בבנסקו- בולגריה, לקריאת הפוסט לחצו כאן.
נחתנו בשדה התעופה החדיש של פראג והלכנו לכיוון השכרת הרכב, את הרכב שכרנו מהארץ מחברת אופרן שעובדים בשיתוף פעולה עם רנטלס פלוס, חברת לאו קוסט מקומית,בעלות של 110 יורו ל 5 ימים, כולל כל הביטוחים. קיבלנו סקודה פביה אוטומטית ללא תוספת תשלום. בדלפק ניסו לשכנע אותנו לרכוש ביטוח נוסף, שזה טריק ידוע של הרבה חברות השכרה, אם שילמתם מהארץ את כל הביטוחים כולל ביטול או החזר השתתפות עצמית , אל תתפתו.
התחלנו לנסוע בדרכים די מוזרות, הדרך לאתר אורכת כשעתיים וחצי בכבישים בין כפריים, ולא בכביש מהיר כמו שחשבנו, הרי 150 ק״מ בכביש מהיר ניתן לעשות בשעה וחצי… לשמחתינו הדרך מעניינת עם המון מרחבים אינסופיים.
בדרך עצרנו לאכול במקדונלדס, הכי פשוט, הכי מהיר וזול כ -25₪ לארוחה מלאה, במקום להתרוצץ ולחפש מסעדה מקומית ללא ביקורות, לקינוח: המק קפה בצ׳כיה ובאירופה בכלל ,ממש טעים, יש שם עוגות גבינה מעולות, קינוחים וקפה טוב להמשך הדרך…
ליד המקדונלדס נתקלנו בסניף של דקלתון , נכנסנו לסיבוב קצר, מחירים מאד זולים, קנינו חולצות טרמיות יפות לסקי ב כ -35₪.

חליפת סקי, השכרתי בשבילי, משרון סקי, חנות השכרה עם שירות אדיב ומקצועי וכמובן מחירים טובים,הנמצאת במושב רשפון.
הגענו בשעות הצהריים המאוחרות לעיירה המקסימה שפינדלרוב מלין, הסתובבנו במרכז כדי להבין את העניינים , כי מידע ברשת לא ממש מצאנו, אז בשביל זה אני כאן כדי לתת את המידע המקסימלי לחופשת סקי  במקום, שמתאימה מאד לזוגות, ומשפחות עם ילדים.
וכמובן אטרקציות רבות שמתאימות לכל המשפחה לחופשת קיץ.
לא נתקלנו בהרבה ישראלים באתר, כי האתר לא משווק על ידי חברות חיצוניות, הישראלים המגיעים לאתר סוגרים הכל עצמאית כפי שאנחנו עשינו.

ככה הטיול מתחיל, שחור-לבן, בדרך לשפינדלרוב מלין.

היכן ישנים?

בעיירה פזורים מספר רב של בתי מלון ופנסיונים חמימים בטווח מחירים נרחב, רצוי להזמין מראש כדי לתפוס משהו כלבבכם.
אנחנו בחרנו את מלון ERLEBACHUVA A JOSEFOV BOUDA

בתוך הקישור המצורף ניתן להתרשם מהתמונות של המלון המקסים.

הנוף מהחדר,בשעות הערב, במלון Erlebachuva
ככה נראה המלון בקיץ, מומלץ חדרים לכיוון דרום.

לינה וחצי פנסיון בעלות של כ 155 יורו ללילה,המלון נמצא בפארק הלאומי כ 8 ק״מ מהעיירת הסקי, המלון נמצא הכי גבוה על ההר ונשקף ממנו נוף מקסים, מומלץ להזמין חדר לכיוון דרום, לעבר הנוף המדהים.
הגענו למלון בשעות הערב ישר לארוחת הערב שהייתה בינונית ולא הכי לטעמנו, אוכל צ’כי מסורתי…במלון היו המון משפחות עם ילדים, ואכן המלון מאד מתאים למשפחות בשל בית הספר לסקי הצמוד למלון, מה שמאד מקל עם ילדים קטנים, ובקיץ יש המון פעילויות באיזור המלון המתאימות למשפחות, למלון יש גן חיות קטן, בריכה מקורה עם זרמים המשקיפה לנוף המושלג בחורף או הירוק בקיץ, סאונה יבשה, ורטובה, חדרי טיפולים ופינות זולה.
לילדים יש חדר משחקים פרטי.
ארוחת הבוקר גם היא בינונית למידי, מה שלא אהבנו בארוחות במלון, זו התחושה של חדר אוכל בקיבוץ, כי השולחנות לא ערוכים והכל צריך להביא לבד, והכי הפריע לנו זו הדרך החשוכה בלילה לעיירה, בכבישים חלקלקים מקרח.
אחרי לילה אחד החלטנו לעזוב, אמרנו להם את האמת על הדרך החשוכה ושלא היינו מודעים לסרבול בירידה לעיר בלילה . הם יצאו ממש בסדר וחייבו אותנו רק על הלילה הראשון. שלא תבינו לא נכון המלון מאד מומלץ למשפחות!! ובהחלט הייתי נשארת בו אם הייתי באה עם הילדים, בעיקר בקיץ כשמחשיך מאוחר.
לפני שעשינו צ׳ק אאוט בדקנו מה יש בבוקינג, כי העיירה בתפוסה מלאה בחודשי הסקי, מצאנו פנסיון עם ביקורות מעולות שבמקרה נשאר בו חדר אחד פנוי, נסענו לשם, בעלת המקום בשם סימונה מאד חביבה ונעימה, ישר התחברנו.
קיבלנו חדר גדול ומשופץ בקומת קרקע עם יציאה לנוף משגע לעבר ההרים ולמסלולי הגלישה המושלגים.
שם הפנסיון: pension happy
ארוחת הבוקר טובה ומספקת, חוץ מהביצים קשות שתמיד קשה לקלף בארוחות בוקר אירופאיות, חוויה מאתגרת…מכונת קפה טובה עם כל סוגי הקפה שרק תרצו, העיצוב הכללי של חדר האוכל והפנסיון כולו ספון עץ חמים עם נגיעות כפריות, בארוחת הבוקר מדליקים את האח ובמקום שוררת אווירה ביתית חמימה.בהחלט מקום שמתאים לזוגות ומשפחות, ובעלת המקום וההמלצות שלה שוות המון.
הפנסיון מרוחק כ 7-10 דקות הליכה ממרכז העיירה, יש שבילי קיצור להולכי הרגל ולהולכים בלילה כדאי להכירם, כדי לקצר בזמן…
עלות ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר כ-105 יורו.

ממליצה על הפנסיון גם לחופשת הקיץ בשל הנוף המשגע הנשקף מכל עבר.

בתמונה הנוף מהחדר בפנסיון Happy.

פנסיון הפי
Pension Happy
ארוחת בוקר כפרית בפנסיון.
כי שום דבר לא נראה טוב לפני קפה של בוקר.
סקי שפינדלרוב מליו
מרכז העיירה שפינדלרוב מלין.

אתר הסקי של שפינדלרוב מלין

האתר הוא בעצם שלושה אתרים הכלולים בסקי פאס שרכשתם.

שמות שלושת האתרים הם:

Svaty peter

Hromovka

Medvedin

השניים הראשונים מחוברים בינהם עם רכבלים ומסלולים והשלישי נפרד מהם ונמצא על ההר ממול, בין שלושת האתרים מקשרים אטובוסים חינם הנקראים סקי באס, שימו לב שיש שלושה קווי אוטובוס שלכל אחד צבע שונה ומסלול אחר, וכומובן לוח זמנים שונה.

בכל שלושת האתרים יש בתי ספר לסקי המתאימים למתחילים אולמשפחות עם ילדים קטנים, המדריכים מאד מקצועיים ואדיבים, בכל אתר תמצאו  בעיקר מסלולים כחולים,  ואדומים, ולגולשים המקצועיים ישנם גם את השחורים.

אוף פיסט תמצאו בעיקר באתר מדווין.

אנחנו מאד התחברנו לאתר במדווין, מסלול כחול כייפי בטרוף, מקצה ההר עד למטה.

במבט על מפות האתרים זה נראה כאתר סקי קטן, אך המציאות עולה על הדמיון, האתר בהחלט מספק תמורה מעולה לכל הגולשים, האתר מתוכנן בצורה מעולה, יש מסעדות טובות ליד כל תחנת רכבל, שירותים, עזרה ראשונה, חנויות ציוד, והכי חשוב נוף מקסים כל הדרך, עצי אשוח ירוקים הצבועים בירוק עז שמשתלבים נהדר עם השלג הלבן.

ניתן לבלות בכיף 3-4 ימי גלישה בכל השלושה, אחלה מקום לחופשת סופ”ש למי שלא יכול להרשות לעצמו שבוע במערב אירופה.

מצרפת לכם קישור לאתר הסקי שם יש את כל הפרטים החל ממפות, סקי באס, מסעדות, השכרת ציוד ועוד..

לחצו כאן

ציוד סקי היכו לשכור?

בעלת הפנסיון המליצה לנו על החנות ילו פוינט במרכז העיירה, ואף נתנה לנו כרטיס המקנה 10% הנחה, החסרון של החנות שהיא לא ממוקמת ליד המעליות ואין אפשרות לאכסן שם את הציוד.

אנחנו שכרנו בחנות שנקראת:

Spindle motion hromovka

זוהי רשת חנויות אשר צמודה לרכבלים, וביום הראשון ששכרנו את הציוד, היה מאד נוח להשאיר שם את הנעליים וישר לעלות ברכבל, גם שם אין אפשרות לאחסן את הציוד, אך למזלנו בגלל שהיינו עם רכב, הסתדרנו גם בלי האחסון.

טיפ חשוב: גם אם הרכב חונה רחוק ממעלית הסקי, היינו תמיד משאירים זוג נעלייים אחד בחנות ואחד מאיתנו היה הולך רגלית להביא את הרכב, כך שלא נסחבנו עם הציוד הכבד.

באתר מדווין, החניה ממש קרובה לרכבלים, כך שהתארגנו ביציאה מהרכב והלכנו עם הציוד כמה מטרים לרכבלים.

המקום היחידי המאפשר אכסנת ציוד הוא האתר בסווטי פיטר שגם שם יש חנות של ספינדל מושיין.

מגרשי חניה חינם לרכבים פרטיים ניתן למצוא באתרים hromovka ו medevin   בלבד, בסווטי פיטר אין אפשרות להחנות. מומלץ להגיע לשם באוטובוס הסקי החינמי או להגיע ממנו בגלישה מהאתר Hromovka.

חניה במרכז העיירה בתשלום לפי מדחנים, לכן לא מומלץ להחנות בעיירה.

בלילה אחרי השעה 18:00 או 20:00 יש חנייה חינם לבאים לסעוד באחת המסעדות בעיירה.

הפנסיון שלנו העניק חניה חינם, והיה מאד נוח להסתובב עם הרכב, רצוי להגיע למגרשי החניה באתרי הסקי בשעת בוקר סבירה כדי לתפוס חניה, וזה נכון בעיקר לאתר Medevin.

חשוב לבדוק לפני סגירת מלון אם הוא מספק חניה חינם ואם לא מה העלות.

למי שמגיע לאתר הסקי ללא רכב (יש שאטלים משדה התעופה בפראג), אך מקריאת  חומר וברורים, הרכב יוצא יותר משתלם, מומלץ לקחת מלון כמה שיותר קרוב למעליות הסקי, או לאחסן את הציוד באתר סווטי פיטר, ולקת מלון ליד תחנת אוטובוס הסקי.

טיפ חשוב- למי שאוהב לקום מאוחר בבוקר, באתר Hromovka יש סקי לילה בין השעות 17:30-21:30, המסלולים מוארים כולם, כמו אור יום.

קצת תמונות מהאתרים המקסימים:

בא לכם גלידת ברד?
ורד אדום בשלג הלבן.
סקי לעבר השקיעה...
ski vacation
לא הכל שחור-לבן.
שפינדלרוב מלין צ'כיה.

סקי פאס

הסקי פאס בעיירה לא הכי זול, אך גם לא יקר כמו במערב אירופה, 3 ימים מלאים עולים כ -95 יורו למזמינים באתר לפחות 3 ימים מראש, אחרת זה טיפה יותר יקר.
את כל הפרטים והמחירים על ה -gopass תמצאו כאן.
מה שמגניב בכרטיס הזה, שאתם מקבלים על כל קנייה במסעדות או בחנויות השונות נקודות למימוש במסעדות על ההר, למשל אני קיבלתי 97 נקודות בקניית הסקי פאס, ואותם המרתי להנחות במסעדה, גם לאחר התשלום במסעדה אתם ממשיכים לצבור, כך שבסופו של דבר זה מאד משתלם.

בכל מסעדה באתר הסקי, רוב המאכלים בהנחה, יש שני מחירים, מחיר רגיל ומחיר עם נקודות גופאס, ומחיר מופחת.
את הכרטיס סקי פאס אתם תקבלו בדואר הביתה בהנחה שתזמינו כשבועיים מראש, אנחנו הזמנו 3 ימים לפני וקיבלנו כרטיס זמני שאותו מקבלים במרכז העיירה בחנויות של גו פאסס, את הכרטיס הקבוע קיבלנו הביתה יומיים לאחר ששבנו מהחופשה ואיתו ניתן להשתמש ולטעון במספר אתרי סקי בפולין, סלובקיה , צ׳כיה ועוד… עלות הנפקת כרטיס קבוע 2 יורו.

סקי שפינדלרוב מליו
האתר מדווין, אותיות קבורות בשלג...

היכן לאכול? מסעדות מומלצות...

הנוף מאחת המסעדות על ההר, מומלץ לשבת בחוץ כשיש שמש נעימה.

המסעדות על ההר מגוונות ונעימות, השירות הוא עצמי, וכדאי לאכול שם ארוחות קלות, כדי לשמור מקום בבטן למסעדות הטובות בעיירה.

הארוחות הקלות שאכלנו היו סבירות עד טעימות, הרי אלו לא מסעדות גורמה, אלא מסעדות שמיועדות להפסקת מנוחה מהסקי. הכי מומלץ להזמין במסעדות אלו יין חם, תמיד היה טעים.

יין חם, תמיד מומלץ וטעים.

מסעדות בעיירה שפינדלרוב מלין:

המסעדה שמדורגת ראשונה/שניה בטריפ אדוויזור בהחלט הוכיחה את עצמה, שם המסעדה:

Bakchus – Steak Restaurant & Cafe

מסעדת בשרים ממש מעולה, בעלת עיצוב חם ומזמין,כמובן שמומלץ להזמין שם סטייקים עסיסיים וטובים למנה העיקרית, מרק גולש חם בתוך לחם טרי למנה הראשונה, ועוגת מוס שוקולד אלוהית לקינוח.
אפילו הקפה שם טעים.
אכלנו שם פעמיים בזכות האוכל הטעים והשירות החייכני.
מומלץ להזמין מקום מראש.

סטייק האוס
מסעדת סטייק האוס החמימה, שירות אדיב וחייכני.

מסעדה מומלצת נוספת בשם:

Lomnice Restaurant

מסעדה יפה במרכז העיירה, מעוצבת מאד יפה, מנות גדולות וטעימות, מחירים זולים. אנחנו טעמנו המבורגר מעולה בתוספת צ’יפס, ומנת בשר בסגנון צ’כי שהיה רך וטעים, לקינוח יין חם שתמיד עושה נעים בערב קר.
תמונה מהאינסטגרם של המסעדה, מנת בשר מסורתית וטעימה.

מסעדה מומלצת נוספת, קרובה מאד לפנסיון שלנו, לא ממש במרכז, אך במרחק הליכה קצר נקראת:

Lebeda

הגענו לשם ללא הזמנת מקום ולצערי המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום, המקום נעים ומזמין, האוכל שהוגש לשולחנות נראה טעים והביקורות הרבות לא משקרות, להבא להזמין מקום לפני ההגעה.

אטרקציות מומלצות בעיירה שפינדלרוב מלין.

בעיירת הסקי יש שלל פעילויות בחורף ובקיץ, מה שמקנה לכם עניין במשך כל השנה, גם למי שלא עושה סקי.

לקריאת הפוסט עם כל האטרקציות המחולקות לפי עונות כנסו לכאן.

יום אחרון לטיול...ביקור בפראג היפיפיה.

פראג (
יום טיול בפראג.

פראג קרצה לנו מעבר לפינה, וגם הטיסה הביתה טסה משם, קמנו מוקדם בבוקר יום ראשון, נפרדנו לשלום מבעלת הפנסיון האדיבה, ונסענו ישירות לפראג, קצת פחות משעתיים נסיעה.

ביום ראשון החניה ברחבי העיר חינם, כל החנויות והמסעדות פתוחות כרגיל.

אנחנו בחרנו להחנות בחניון המקורה של קניון פלדיום המרכזי, ולא לבזבז את זמננו היקר בחיפוש חניה.

אז מה עושים בפראג 8 שעות?

שעה קלה ניתן לבלות בקניון פלדיום, יש שם חנות צעצועים בשם sparkys במחירים זולים, סופר מרקט בשם אלברט עם שוקולדים וסוכריות להביא הביתה כמתנות, ולמי שמעוניין יכול לבלות שם לפחות חצי יום ולשוטט בין כל החנויות המוצעות.

חובה לאכול קיורטוש טעים ברשת הפזורה בכל פראג בשם TRADUCNI TRDLO קשה לפספס הם נמצאים בכל מקום.

מומלץ הקיורטוש עם המילויים השונים לפי טעמכם.

קיורטוש ממולא...טעים...
קיורטוש בכל פינה.

מאד כיף לשוטט במדרחוב המלא בחנויות טובות, המדרחוב מתחיל ממגדל אבק השריפה עד כיכר ווצלב, תמצאו כאן את כל חנויות המותגים, חנות בגדים מומלצת שתמיד יש שם הנחות שוות נקראת New Yorker, וחנות מתנות כייפית שתמיד כיף לקנות שם ונמאת בכיכר ווצלאב עצמה נקראת Tiger,

חנות מגניבה Tiger

אם אתם בפראג עם הילדים או אפילו בלי מומלץ להכנס לחנות הצעצועים Hamleys הנמצאת במרכז המדרחוב, ופשוט לחזור לילדות, יש שם כרכרת סוסים מסתובבת, מגלשה ארוכה ומתפתלת, תערוכת לגו עם כל המבנים של פראג, מלא סוכריות, בובות, דובים ומשחקים פתוחים שניתן לשחק, קשה לצאת מהחנות הזאת היא כל כך כייפית.

סוכריות ג'לי בלי מתוקות, בחנות Hamlys

רוצים קצת לנוח צהריים לפני הטיסה? כנסו לאחד ממכוני הספא ותעשו מסז’ תאילנדי מפנק כדי להתעורר מחדש, אנחנו ביקרנו במקום הקבוע שהתנסנו בו בעבר שנקרא Siam thai massage,ראה פוסט קודם, ונמצא ממש מול מלון איביס אולד טאון, אא קניון פלדיום.

מסז’ מעולה אחרי חופשת סקי ושרירים תפוסים עולה 790 קרונה לשעה, כ- 125ש”ח.

לאחר המסז’ ביקרנו במסעדה המקומית שנמצאת בכמה נקודות בפראג, Kalkovna

מאכלים מסורתיים ובינלאומיים, מומלץ מרק בתוך לחמניה גדולה והמבורגר.

הגשר הכי רומנטי בפראג- גשר קארל.
prague
גשר קארל.
כיף לשוטט וללכת לאיבוד...
פראג
פראג- אחת הערים היפות, בעולם.

לאחר ארוחת הצהריים מומלץ להסתובב בכיכר השעון, לאכול קינוח באחד המאפיות או הגלידריות, אנחנו טעמנו באבל וופל שהיה נחמד.

בכיכר השעון תמיד יש מופעי רחוב ובובות ענק שכיף להצטלם איתם, משם ניתן להגיע רגלית לגשר קארל ולצפות בנוף הקסום של השקיעה, הגשר תמיד מלא בתיירים ויש שם אווירה ממש נעימה.

משם ברגל לקניון פלדיום, שם גילינו שהחניה עולה 17.5יורו, ממש  יקר במימדים של פראג…

משם לטיסת לילה, לשדה התעופה היעיל והנעים של פראג.

בהחלט חופשה כייפית של סקי עם שילוב עירוני בפראג, תמשיכו לטייל בעולם, מוזמנים להתייעץ איתי על כל שאלה ותזכרו…לטייל זה לחיות.

מוזמנים להמשיך לעקוב אחר הטיולים שלי גם באינסטגרם.

או בקבוצת הפייסבוק חו”ל זה כאן.

כיכר השעון בפראג.
ביי ביי עד לפעם הבאה.

לפוסט המלא על פראג ועל אטרקציות שוות כנסו לכאן.