מחוז פורארלברג- גן עדן עלי אדמות

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

מחוז פוראלברג והעיירה הציורית לך אם ארלברג, יצאו מתוך גלויה משודרגת, נופים של טבע בתולי, סוסים מטופחים מסתובבים על ההרים, מסלולי טיול, נהרות ואגמים, כאן גיליתי את גן העדן האוסטרי.

פוראלברג - היכן היית עד היום?

לאחר שנים של טיולים לאורכה ורוחבה של אוסטריה היפה, החלטנו לקפוץ לחלק הכי מערבי, ממש בגבול עם שוויץ- חבל פוראלברג.
מה אגיד לכם? טעות!! איך פספסתי את גן העדן הזה עד אז? במילה אחת -וואו, בשתי מילים רוצו לשם.
אחת הסיבות שלא ביקרנו שם היא בגלל מיעוט מידע בעברית ברשת, ובגלל שחבל זאלצבורג וטירול מציעים הרבה אטרקציות משפחתיות, תמיד רצינו לחקור מהם עוד ועוד.
מוזמנים להציץ בהיילייטס המטורך של פוראלברג באינסטגרם שלי שכולו מוקדש לאוסטריה, וכמובן להמשיך לקרוא כאן את כל הפרטים שאספתי לכם על המקום.
או להצטרף לקבוצת הווטסאפ המקצועית שלי.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Hila Mor Alon- Austria expert (@totravelive)

איך מגיעים?

כדי להגיע לפוראלברג ולעיירה שהתמקמנו בה LECH AM ARLBERG ממליצה לנחות בממינגן בגרמניה, מינכן גרמניה או ציריך בשוויץ, אלו הם שדות התעופה הקרובים ביותר לגן העדן הזה.
בפעם הזאת שכרנו רכב משלמה סיקסט, כנסו ללינק האדום כדי לקבל הנחה בהזמנת רכב לסיקסט, אופרן ולעוד 2 חברות מצויינות לבאים מוינה. כאן.

המלצות ללינה

אנחנו בחרנו ללון בעיירה המרכזית LECH AM ARLBERG  העיירה הציורית כוללת רחוב ראשי המלא בבתי קפה, מסעדות, צימרים ומלונות שפרחי הגרניום הצבעוניים מקשטים את המרפסות.
המלון שלנו- מלון סנדהוף SANDHOF (כל הפרטים בלינק האדום) מלון בוטיקי המדורג 4 כוכבים, עם מסעדת שף מעולה לארוחת ערב (ממליצה בחום גם למי שלא מתארח במלון).
3 לילות חלומיים על בסיס חצי פנסיון בחדר משפחתי גדול בעליית הגג עם נופים שעושים כאבים בעיניים מרוב שיפה שם, מבחינתי לישון במרפסת.
החדר כלל חדר מפנק להורים עם מרפסת שמש, חדר אמבטיה, שירותים נפרדים, וחדר ילדים עם 2 מיטות יחיד. (סרטונים מהחדר והמלון בהיילייטס באינסטגרם).
המלון היה מצוין וממליצה עליו בלב שלם, כל מי שהזמין בעקבותי כתב לי רק תשבוחות.

חדר השינה החמים
הנוף מהמרפסת

עוד מלונות מומלצים בעיירה לאחר שקראתי את כל הביקורות של רוב המלונות, ורושמת לכם את הטובים ביותר: ליחצו על הלינקים האדומים:

HOTEL ARLBERG LECH

HALDENHOF

בתי מלון חמימים בין ההרים

רצוי וכדאי לבקר בלשכת התיירות, הממוקמת ברחוב הראשי, הם מלאים במידע יעיל ונותנים טיפים טובים למסלולים, הרי אין ממש הרבה מידע בעברית על האזור ובאנו לכאן ללא ציפיות מיוחדות, רק לשלושה ימים! בכיף היינו נשארים שבוע אם היינו יודעים שכאן זה גן עדן.

3 ימים מהנים, מה עשינו?
קנינו זוג כרטיסי ההטבות של העיירה לך וצורס, למה רק זוג? כי ילדים עד גיל 14 כולל חינם.
הכרטיס מקנה עלייה חופשית ברכבלים, תחבורה ציבורית למסלולים באיזור, כניסה חופשית לבריכת השחייה עם מגלשות מים לילדים, וכמובן מים מחוממים.
בגלל שהיינו רק 3 ימים, (טעות כבר כתבתי) עלינו על שלושה רכבלים ועשינו מסלולים בנופים לגמרי אחרים ממה שאנחנו רגילים (תבינו לפי התמונות).וכמובן שקפצנו למים המחוממים בבריכות החיצוניות של העיירה.
כנסו להטבות הכרטיס.

כמה כיף שיש כרטיס הטבות

הרכבל הראשון OBERLECH

ממש מול המלון שלנו, רכבל קרון ענקי בגודל של חדר שינה סטנדרטי בדירה, עלייה לתחנה הראשונה, ומשם רכבל כסאות ומסלול הליכה מדהים בעלייה מתונה לעבר KOBERSEE בדרך פגשנו סוסים מטופחים, מסעדה אוסטרית טיפוסית בלב שום מקום, אבל במובן היפה.
האגם אמנם מגודר אך הוא מדהים, המסלול די קליל, רק אל תחלמו יותר מידי והקפידו לרדת כל עוד הרכבלים עובדים, אחרת תתקעו על ההר כמונו, מזל שאחד מעובדי הרכבל הסכים לתת לנו טרמפ בטנדר שלו, צ’יפרנו אותו בטיפ, לא רוצה לחשוב איך היינו יורדים את הכל ברגל עם שני ג’ינג’ים עייפים.
למי שלא עולה לאגם, נית לרדת גם בתחנה הראשונה ולעשות מסלול עד העיירה לך שלמרגלות ההר, בדרך תעצרו במסעדה -פונדק דרכים בשם רוד אלפס, המסעדה קצת יקרה אבל הנוף הנשקף ממנה שווה כל יורו, במקום יש גן שעשועים, מתקנים, ומשחקי מים מגניבים לילדים.
הירידה לעיירה קלילה ויפה, הליכה נינוחה עד הרחוב הראשי של לך, שם תהנו מהאווירה השלווה, תשמעו את שאון המים החזק בנהר הזורם במרכז העיירה, שבתי קפה ומסעדות יפות מקשטות את גדותיו.

עולים ברכבל הראשון
מבט מהרכבל

דפדפו בקרוסלת התמונות – הדרך לאגם KOBERSEE אך ממליצה לכם להכנס להיילייטס של VORALBERG באינסטגרם שלי כדי להבין את היופי.

למי שלא עולה לאגם בתחנה השניה, מוזמן לרדת בתחנה הראשונה ולעשות מסלול מהמם המוביל עד העיירה לך, ובדרך לשבת במסעדה טובה עם המון מתקני שעשועים לידה. צפו בקרוסלה.

רכבל RUFIKOPF

רכבל סגור שגם הוא נמצא ברחוב הראשי של העיירה ומעלה לגובה של 2362 מטר, הנופים בדרך לא מהעולם הזה, למעלה יש מסלולים פנורמיים לעבר כל הסביבה וגולת הכותרת היא המסעדה במעלה ההר הצופה לכל הטוב הזה.
אנחנו טיילנו קצת במעלה ההר, עשינו מסלול קצר, אך למי שרוצה שישאל בלשכת התיירות איזה מסלול כדאי לכם לעשות.

עולים ברכבל הפנורמי

הרכבל של ZURS

רכבל כסאות כיפי המעלה אותכם למסעדה אותנטית יפיפייה, בחוץ יש מרפסת גדולה הצופה לנוף, מתקן מתנפח לילדים ומתקני שעשועים.
גולת הכותרת כאן היא המסלול לאגם מדהים בשם ZURSER SEE רדו למטה בשבילים לעבר האגם, ניתן להקיף אותו בנחת , בדרך תראו מפלים, פלגי מים,הרים ירוקים בשילוב הכחול של האגם יוצרים מראה בלתי נקלט.
תודו לי כשתחזרו, אך מה? מומלץ לבקר שם רק כשיש מזג אוויר בהיר/מעונן חלקית.

האגם הסודי שלי
מומלץ בחום שטרודל תפוחים חם במרפסת המסעדה הצופה מלמעלה על האגם.

בקרוסלת התמונות מטה תראו את המסלול ומה רואים בדרך, אחד המסלולים היפים בחבל פוראלברג.

בריכת שחייה בתוך יער.

יש כאן 2 בריכות מחוממות, אחת עם מסלולי שחיה, ומקפצות בכמה גבהים שהילדים יכולים לקפוץ בכיף, השניה בריכה כיפית מחוממת שאפשר להיות בה ברוגע ובנחת, והנוף מסביב סוג של יער עם עצי אשוח ירוקים, פרות רועות בדשא.
במקום יש 2 מגלשות מים מלהיבות אחת מפותלת והשנייה רחבה. הילדים כל כך נהנו שם שלא רצו לעזוב כשסגרו.
במקום יש גם מתקני שעשועים, קיוסק עם אוכל קל, וארטיקים. ככה פשוט ככה יפה.

לסיכום השלושה ימים – אזור פוראלברג היה הדובדבן שבקצפת, הקינוח האולטימטיבי לסוף הטיול בן השבועיים. שלושה ימים לפני היינו באזור ווילדשונאו שעליו כתבתי פוסט מפורט.
כל הסרטונים והנופים המשגעים מופעים באינסטגרם האוסטרי שלי עם ים מידע על המדינה (היילייטס של VORALBERG), בנוסף מוזמנים ליצור איתי קשר בלשונית “צור קשר” או בתגובות  לכל שאלה ולהיעזר בי לתכנוני טיול בהתאמה אישית.
שלכם. הילה.

 

19 תגובות

  1. בהחלט מדהים.אין על הכתבות שלך.נשמח לטיפים כאשר נרצה לתכנן.יש עדיין מקומות שלא ראינו.

  2. הי הילה, אנחנו ישנים בלאדיס באוגוסט וחוזרים משויץ. ביום האחרון חשבתי שנעבור בפוראלברג כי זה בדיוק בדרך ונבלה שם את היום. אנחנו משפחה מורחבת עם שני ילדים (5,8) ותינוק במנשא ורציתי להבין איך הכי טוב להגיע לבריכה ביער. האם לקחת את רכבל RUFIKOPF לתחנה העליונה ואז לעשות מסלול לאגם? האם יש מסלול משפחתי של עד שעה, שעה וחצי? האם יש דרך להגיע ישירות לאגם/בריכה?

  3. מקסים הילה. גם הכתיבה שלך וגם התמונות. אנחנו נהיה שם בחודש הבא, מתרגשים מאד!

  4. מה זמן ההליכה ל KOBERSEE מהתחנה השנייה?
    מה זמן ההליכה לעיירה לך מהתחנה הראשונה?
    האם אפשר לעשות את שני המסלולים באותו יום?
    תודה לך!

    1. אפשר לעשות באותו יום בטח, זמן ההליכה לאגם מהתחנה השניה הוא כחצי שעה אולי יותר, ומהתחנה הראשונה לעיירה כשעה אולי פחות , לא זוכרת מרוב שהיינו מהופנטים מהיופי

  5. היי הילה,
    אם נוחתים בציריך מאיפה את ממליצה לשכור רכב? יותר זול באוסטריה?
    שאלה נוספת- יש לך המלצות לעוד איזורים/מסלולים. שוקלים לנסוע ל 8 ימים. זוג פלוס שני ילדים (9,13) תודה

  6. היי, תודה על פוסט מהמם! עושה חשק. לא הבנתי היכן נמצאת בריכת השחיה שבתוך היער. יכולה לתת ציון מקום בבקשה? תודה

  7. כל מילה בסלע מלון Sandhof נהדר, אנחנו קיבלנו בדיוק את אותו החדר 😂😂 העיירה מהממת. אנחנו הוספנו למסלול את הרכבת הרים ב Golm שזה מתחם של פעילויות נהדרות לילדים באיזור

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :