ממוסקבה באהבה-טיפים לקונקשן מוצלח.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

מוסקבה היא עיר מסקרנת מעבר לקונקשן של יום אחד, המון בניינים צבעוניים, היסטוריה ואותנטיות במקום אחד.

בקיץ האחרון מצאנו כרטיסי טיסה לאיי תאילנד הקסומים במחירים טובים בחברת אירופלוט הרוסית. מישראל למוסקבה ומשם ישירות לפוקט, כשאתם בוחרים טיסה באירופלוט, יש אפשרות לבחור קונקשן קצר או ארוך, אנחנו הלכנו על 14 שעות, כי למה לא לראות עוד עיר יפה על הדרך?

טסנו מישראל בשעה 1:05 לפנות בוקר, שינה קלה בטיסה והופ מגיעים בשעה 5:10, ממש בזריחה..שדה התעופה הענקי שרמייטבו SVO בדיוק התעורר, שתינו קפה כדי להתרענן, נשארנו עם טרולי שאותו אכסנו בשמירת מזוודות בעלות של 400 רובל כ23₪ ( לא מקבלים אשראי, רק מזומן), פרטנו בשדה רק 10 יורו כי מן הסתם השער שמקבלים גרוע. תעקבו אחרי השילוט של שמירת חפצים, יש שילוט ברור לכל מקום.

ומשם צעדנו לכיוון טרמינל E לכיוון רכבת הארואקספרס ( יש שילוט train to moscow) ממליצה לקנות כרטיסים מקופה מאויישת בשל האפשרות לקנות כרטיס משולב רכבת אקספרס ומטרו נקרא combi tickets, עלות הכרטיס המשולב 1115 רובל, כ- 65₪. ( ניתן לשלם באשראי)הרכבת יוצאת ישיר לעיר כל חצי שעה עגולה, כ 40 דקות נסיעה, יורדים בתחנה האחרונה שנקראת בלרוסקי, belorusskaya,יוצאים מהתחנה פונים שמאלה או ששואלים חברה צעירים שיודעים קצת אנגלית,המבוגרים יותר לא מבינים מילה ולא ינסו להיות נחמדים, ומגיעים לתחנת המטרו ( הליכה של 2 דקות) בלרוסקי לקו מספר 2 שצבעו ירוק לכיוון תחנת תיאטריליאנה, teatralnaya,העצירה השלישית מבלרוסקי, שימו לב שאם הכרוז ברכבת הוא בקול גברי אתם נוסעים לכיוון מרכז העיר ואם הקול נשי אתם נוסעים לכיוון הפרברים. כך שאם בכוונתכם להגיע למרכז והקרוז ברכבת נשי, אז ניתן לרדת ולעבור לרציף ממול. 

צירפתי את החלק הכי חשוב במפה, גם כדי שתראו איך נראית התחנה באותיות קיריליות כי ישנן תחנות (רובן) שלא כתובות באנגלית, מה שעשוי לבלבל את מי שלא קורא ברוסית.

רכבת האירואקספרס משדה התעופה לעיר, יורדים בתחנה אחרונה.
החלק הכי חשוב במפת התחתית, שימו לב לתחנת בלרוסקי הנמצאת בצד שמאל למעלה, ולאחר 3 תחנות יורדים בתחנת teatralnaya

סיימנו עם הנסיעות, יצאנו מתחנת המטרו המרשימה, עלינו במדרגות נעות באורך של קילומטר ולפנינו נגלתה עיר יפיפיה כאילו עשויה מעוגות בצק סוכר, הכל צבעוני, ססגוני ובעיקר אותנטי, כאילו נכנסנו לאיזו עלילה של ספר.
מומלץ להשאר קרוב לתחנת המטרו, רוב האטרקציות החשובות ממוקמות שם.
הכיכר האדומה עם הארכיקטורה המדהימה, הקרמלין,גני אלכסנדר עם הפריחה המרהיבה, קניון גום, שבעיני מעוצב כארמון מלוכה של פיות, ושם יש חנויות יוקרתיות , בתי קפה מקסימים וגלידריות טובות,קניון ריאד שממש קרוב הממוקם מתחת לאדמה ששם יש את כל החנויות העממיות ( יקר בהשוואה לשאר מדינות אירופה) והג׳אנק פוד…

בניינים היסטוריים בדמויי בצק סוכר.

כשהגענו מוקדם בבוקר אכלנו ארוחת בוקר ממש טובה בבית קפה מומלץ, נמצא ממש מול רחבת הכיכר האדומה, מעבר לכביש, מתחת למלון נשיונל, נקרא grand cafe פתוח 24 שעות!!
בית קפה מעוצב כארמון מלוכה לבן עם נגיעות אדומות, המחירים סבירים, והאוכל טעים.. מומלץ לבקש לשבת ליד החלון כי משם נשקף נופה של הכיכר האדומה.
בבית הקפה אין wifi, מה שמצריך ממכם לדבר אחד עם השני.
ברחבי העיר יש בתי קפה לרוב, הקפה לא זול אך יש את רשת קופיקס (כמו בארץ) למי שמעוניין, קפה ב 3 ₪ לעומת 15-18₪ בבתי קפה בסביבה. יש המון סניפים באיזור.

גרנד קפה
גרנד קפה פתוח 24 שעות.
הנוף מגרנד קפה
הנוף מגראנד קפה

אחרי ארוחת הבוקר המצויינת הסתובבנו רק באיזור הכיכר האדומה, כל הבניינים, הכנסיות והקניונים נמצאים במרחק הליכה קצר, למי שבא למספר ימים לעיר יש המון מה להציע מעבר לאיזור הכיכר האדומה, אך את זה נשאיר לפוסט אחר…

התחלנו את טיולנו בגני אלכסנדר המרשימים, למרות שנפלנו על יום מעונן, בגן פורחים המון פרחים צבעוניים, צפינו בטקס החלפת המשמר, ביקרנו בקבר החייל האלמוני המדובר, וישבנו לנוח ליד מזרקות מים מרשימות.

מוסקבה
גני אלכסנדר.
מוסקבה
גני אלכסנדר
מזרקות בגני אלכסנדר

ליד גני אלכסנדר תבחינו בכיפת זכוכית עגולה וגדולה, זהו קניון ריאד הממוקם כולו מתחת לאדמה, בקניון תמצאו חנויות מקומיות, ורשתות מזון מפורסמות. הסחורה בחנויות מאד פשוטה ויקרה יחסית לגוש האירו, ומחירי המזון המהיר במחירים זולים עד סבירים, חיפשנו בנרות שירותים ולא מצאנו, מה שנמצא היה מקולקל, ובכלל יש מחסור חמור בשירותים ציבוריים באיזור הכיכר, יצאנו מהקניון ובדרך נתקלנו בדוכני בבושקות יפיפיות, המחירים מאד יקרים, דווקא בשדה התעופה מצאנו אחת במחיר סביר, היינו חייבים, הרי אין ביקור במוסקבה ללא קניית בבושקה למזכרת.

מוסקבה
בבושקות יפיפיות ויקרות.

טיילנו בכיכר האדומה והתפעלנו מכל המבנים המושקעים והאותנטיים, הקרמלין, הבסיליקה ועוד המון מבנים צבעוניים ומרשימים, ניתן להכנס בתשלום לסיור בקרמלין ובעוד מבנים מסביב, בגלל שקפצנו לביקור קצרצר ויתרנו מראש.

מוסקבה

ביום הביקור בעיר השמיים היו אפרוריים, מה שמנע ממני לצלם תמונות צבעוניות כמו שאני אוהבת, והתחיל פתאום לרדת גשם , אז נכנסנו מהר לארמון הענקי שראינו זהו קניון גום היוקרתי, מבחוץ נראה כמו ארמון מלכותי, ומבפנים עיצוב ייחודי ביותר, חנויות ריקות מקונים, כי שם תמצאו בעיקר מותגי מעצבים, והמחירים, כמו שהזכרתי הרבה יותר יקרים מגוש היורו, אך הקניון המיוחד הזה מושך אליו המוני תיירים שיושבים בבתי הקפה, או אוכלים גלידה מקומית באחד הדוכנים, אנחנו התיישבנו על ספסל מתחת למזרקה ונרדמנו בלי לשים לב, לכחצי שעה…סימני העייפות הגיעו בשל טיסת הלילה מתל אביב למוסקבה, כשהתעוררנו עם עוד קצת מרץ המשכנו להסתובב במדרחוב ליד הכיכר עד שהגענו לתחנת המטרו שלקחה אותנו לתחנת בלרוסקי ומשם רכבת לשדה התעופה.

מוסקבה
כניסה לקניון גום היוקרתי.
מןסקבה
קניון גום, תמונות עם קצת צבע, מה שלא היה בחוץ.
מזרקות מים מושקעות.

אז לסיכום הקונקשן, בגדול היה נעים ונחמד, אך יש כמה חסרונות, אין wifi בכל מקום, רוב האוכלוסיה לא הכי נחמדה, אנשים די קרירים, לפחות ממה שנתקלנו,מעט מאד דוברי אנגלית ברחובות, ( עדיף לפנות לצעירים) שזה קצת עיכב אותנו בסיטואציות מסויימות.
רוב הכיתוב באותיות קיריליות,
מחסור חמור בשירותים ציבוריים, בקניון זה בתשלום…
זה לא נכון שחייבים לדעת רוסית בשביל להסתדר, אפשר לצאת לטייל בלי בעיה גם בלי סים וגם בלי ידיעת השפה, רק לדעת את דרכי ההגעה לעיר ובחזרה ואתם מסודרים.
גוגל מאפס עובד גם באוף ליין.
מומלץ מאד לרשום את שתי התחנות רכבת גם באותיות קירליות כדי שתוכלו לזהות את שמן בתחנה, ולהראות את שמן למי שתפנו עזרה, זה מאד מקל ( מצורפת מפה של התחנות באנגלית וברוסית, תעתיקו את שתי התחנות הנזכרות מעלה ואתם מסודרים)מומלץ להגיע לשדה כשעתיים לפני ההמראה, אך בתנאי שאתם זוכרים היכן אכסנתם את הטרולי/ מזוודה, השדה ענננקק הסתובבנו שעה לחפש את הטרולי שהפקדנו בשמירה וכמעט פספסנו את הטיסה, הסיבה לעיכוב גם בעיקר שלא מצאנו דוברי אנגלית שיכוונו אותנו…
חשוב לזכור באיזה טרמינל נחתתם ובאיזה טרמינל הטיסה הבאה שלכם, בכל מקרה תצטרכו ללכת הרבה..

הטיסה לפוקט יצאה בזמן, ישר נרדמנו והתעוררנו כי תאילנד חיכתה לנו.

תהנו בקונקשן שלכם בעיר ותזכרו…לטייל זה לחיות.

מוזמנים להמשיך לעקוב אחר הטיולים גם באינסטגרם, וברשתות החברתיות.

סימון לתחנת מטרו.
מוסקבה
בבושקה שנקנתה בשדה, מחכה להגיע לתאילנד, סליחה על איכות התמונה, כבר הייתי עייפה וצילמתי בנייד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :