קייב- לא רק בשביל ליגת האלופות.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

קייב

קייב הפתיעה אותנו בענק! עיר מודרנית ומדליקה, והמחירים? ממש בדיחה. מומלץ!

קייב
לא רק בשביל ליגת האלופות…
כי היינו חייבים לנצל נקודות בונוס שפג תוקפן וגם בגלל שהמותג אפ יירד בקרוב, הוחלט על קייב שראשי התיבות שלה מנקודת מבטי הייתה : ״קיימת (איפושהוא) בעולם״
אז נסענו לבקר ומה חווינו?
טיול זוגי בעיר צעירה ומגניבה, קייב בירת אוקריאנה, בהחלט הצלחת לגרום לנו להנאה רבה..
אני ורן בעלי טסנו לוויקנד של 3 ימים מלאים, ביום הראשון מזג האוויר היה סגרירי ומעונן מה שנתן לנו תחושה של עיר אפרורית וחסרת הברק שיש לפריז/ לונדון ואחיותיהן, בימים שלאחר מכן זכינו לשמש מלטפת ואז גילינו כמה שהעיר מעלפת, עם הצבעים העזים של הבניינים, הכיפות המוזהבות והנוצצות של הכנסיות הרבות, מלא צעירים, גנים פורחים, מסעדות מעולות ועוד הפתעות…
העיר מתעוררת בעיקר בימי שבת וראשון!!!

פשוט להתאהב...קייב..

איך מגיעים לקייב?

טיסת בוקר קצרה עם אל על אפ, המותג כבר ירד, אך הטיסה נשארה אותה טיסה, יציאה מטרמינל 1 הקטן.

מועד הנסיעה: סופ”ש לקראת סוף אפריל.

לנו נשארו נקודות בונוס במועדון הנוסע המתמיד, הטיסה עלתה לנו 100$ לאדם, אך כשמזמינים מראש יש מחירים סבירים של 150-200$ לנוסע.

כמו כן חברת התעופה הלאומית של אוקראינה UIA מבצעת כ- 4 טיסות יומיות, מידי יום לקייב, מומלץ להשוות מחירים בינה לבין אל על לפני שמזמינים, אפשר גם לשלב בין שתיהן אם יוצא משתלם.

משדה התעופה מומלץ להזמין אובר באפליקציה, הכי משתלם, להורדת האפליקציה וקבלת 20 ש”ח מתנה לחצו כאן.

את האובר לוקחים מקומת טיסות יוצאות.

תקשורת.

לשמחתינו זוג חברים נתן לנו 2 סימים של וודה פון, מה שחסך לנו התרוצצויות, אך בשדה התעופה גם יש עמדות לרכישת סים, עולה קצת יותר מהעיר אך חוסך זמן יקר.

בשדה התעופה יש וויפיי חופשי.

היכן ישנים?

פעם ראשונה שאני רושמת דיס המלצה על מלון.
מלון קרצ׳אטיק, מלון מיושן שחדריו שופצו, לא להזמין חדר סטנדרט!! רמה של מוטל, ( באתר המלון הם לא שמים תמונה של חדרי הסטנדרט, מה שמאד מטעה) שידרגנו את החדר בתוספת תשלום אך נאלצנו לעבור פעמיים חדר כי לא היו מים חמים להתקלח, בחדר האחרון היו מים פושרים, מנהל המלון היה בחופש ולא היה עם מי לדבר, לא רצינו להרוס את החופשה ונאלצנו להתפשר עם המים הפושרים😜.

ארוחת בוקר יחסית סבירה, אך בגלל שבימים שהיינו היה כנס במלון, אין להם הפרדה כל כך בין הכניסה לחדר אוכל לאולם הכנס וזה קצת פגם באינטימיות של ארוחת הבוקר.
מעבר לכך רוב חדרי המלון רועשים עד 02:00 בלילה מכיוון שהמועדון המפורסם בודה בר נמצא ממש מתחתיו… מזל שהבאנו אטמי אוזניים… אך הרעש הצליח להגיע גם כך..ייתכן שיש חדרים יותר שקטים, אך עדיין הרעש עצום ומגיע לרובם.

יתרון שיש למלון: מיקום, ממש על כיכר העצמאות, קרוב מרחק הליכה לרוב האטרקציות, אך זה לא הכי משנה, גם ככה האובר שם במחירים מגוחכים, אז אם המלון שלכם לא על הכיכר, אל דאגה, אובר פותר כל במהירות כל בעיה.

למלון יש ביקורות טובות ממטיילים ישראלים, לצערי לא הצלחנו לחוות אותם.

למשפחות מומלץ לקחת דירות מאובזרות, ובעיר יש גם הרבה מלונות מומלצים, כל אחד ימצא היכן ללון לפי התקציב האישי.

לקבלת קופון 10% להזמנת כל מלון  מבוקינג לחצו כאן.

להרשמה ולקבלת קופון הנחה בשווי כ-150ש”ח לאתר הדירות Airbnb, כאן.

קייב
חדר במלון.

היכן לטייל?

ביום הראשון לקחנו סיור הכרות עם המדריכה המקסימה דיאנה זקון Diana Zakon (ניתן להגיע אליה דרך הפייסבוק לפי השם באנגלית),היא לקחה אותנו לסיור סביב ההסטוריה המעניינת של קייב, וסיפרה לנו סיפורים מעניינים, גילתה לנו על לוקשיינים לצילומים יפים והמליצה לנו על מספר מסעדות טעימות, ושוות.מומלץ!

טיילנו באיזור שער הזהב, כנסיית סנט מיכאל, כנסיית סנט סופיה, וכל האיזור שבין הכנסיות.

המחיה בעיר מאד זולה, בעיקר מזון, אטרקציות ותחבורה, ובגלל שבאנו לקצר ורצינו לחוות ולראות ,לא נכנסנו כמעט לחנויות כי מפוסטים אחרים הבנו שמחירי המותגים די גבוהים…

קייב
כנסיית סנט מיכאל.

אז מה המאסט?

היכן מומלץ לבקר בשלושה ימים?
חובה לסייר בכנסיות המרשימות, כאילו יצאו מסיפורי אלף לילה ולילה, שלושת הכנסיות הקרובות אחת לשניה  הן סנט מיכאל העטורה בקירות תכלת וכיפות נוצצות מזהב, כנסיית סנט אנדרו שבעיני הכי מרשימה, כנסיית סנט סופיה היפיפיה, אפשר לטייל בשלושתן ברוגע ביום אחד.

מומלץ לטפס באחת הכנסיות למגדל הפעמונים לתצפית נוף.

כנסיה נוספת, קצת מרוחקת מהשלישיה, היא כנסיית ולדימיר הקדוש.

קייב
סנט מיכאל
כנסיית סנט אנדרו.
קייב
סנט אנדרו.
קייב
סנט סופיה
קייב
ולדימיר הקדוש.

תצפיות נוף:

אנחנו בחרנו לעלות לפסל של אמא מולדת, לא עלינו עד הסוף והסתפקנו בעלייה לקומה השניה, נוף מקסים לנהר ולאתר לאוורת קייב- פצ’רסק.

בעיר מפוזרות מספר תצפיות נוף יפות, (פסל אמא מולדת, מגדלי פעמונים בכנסיות העיקריות , לאוורת קייב,פארק מריינסקי ועוד).

באיזור פסל אמא מולדת ניתן להעביר בכיף כחצי יום, ביקור בפסל ובמוזיאונים סביבו, פארק הצבעונים (באפריל-מאי), ולאוורת קייב.

קייב
פסל אמא מולדת המרשים.
הנוף לעבר לאוורת קייב, מנקודת התצפית של אמא מולדת.

פארקים ירוקים:

יש את פארק מריינסקי המטופח,שכיף לשוטט שם ולטעום שלגון מקומי, המון ירוק בעיניים, פריחה, מתקני שעשועים, נופים,מחליקי סקייט בורד ובעיקר רוגע.

הגנים הבוטניים במרכז העיר שהכל שם מלא בפריחה צבעונית של פרחים ועצים בגווני ירוק עמוקים.. נמצאים ממש מאחורי תחנת המטרו אוניברסיטה והכניסה אליהם חינם.

מומלץ להגיע לקראת שקיעה.

בנוסף יש בעיר הרבה פארקים וריאות ירוקות, אך בטיול קצר תתמקדו באחד.

קייב
הנוף מפארק מריינסקי
קייב
הגן הבוטני מאחורי תחנת התחתית, אוניברסיטה.

יש פארק מקסים שנקרא:
Landscape ally
תחושה שידו של גאודי נגעה בפסלים ( אולי יש לו אח חורג? ראו תמונות).

מתקני שעשועים מקסימים לכל המשפחה, כיף לבלות שם כשעה קלה.

הגן ממוקם קרוב למורד אנדרייבסקי ולכנסיית סנט אנדרו.

קייב
landscape ally
קייב
landscape ally
קייב
גן ממש כייפי לילדים ולהורים.

גני קוקנהוף האוקראיינים, הגן פועל בעיקר בחודשי אפריל,מאי שהם חודשי הפריחה בקייב, מלא צבעוניים יפים, דוכנים, מתקנים לילדים, חוויה במיוחד למי שעוד לא היה בקוקנהוף בהולנד.

הגן לא גדול, מחיר כניסה סמלי של 50 גריבנה, אך מראות הפרחים פשוט מהפנטים.

מיקום: קרוב לפסל אמא מולדת, ובגוגל מאפס תכוונו ל: spivoche pole.

קייב
פריחת הטוליפים בחודשי אפריל-מאי.

בסופי שבוע מאד כיף לשוטט באיזור מורד אנדרייבסקי שהוא מאין מדרחוב בסגנון המונמרטר בפריז, עם מלא אומנים מקומיים, דוכנים ונגנים מוכשרים, מומלץ לקנות שם מזכרות, עבודת יד ובובת מטריושקה צבעונית…
בסוף המורד יש שוק מקומי בסגנון יריד עם גלגל ענק, מאכלים טעימים ובגדי מעצבים אוקראיינים..( רק בסופ״ש), כאן כבר אתם בשכונת פודיל הססגונית, בטיול הבא מאמינה שנסגור שם מלון או דירה, האיזור מאד צעיר ומעניין, עם רחובות יפים ונהדרים לצילומים.
לא רחוק משם ניתן להגיע לפוניקולור ולעלות ולו רק לצפות בנוף המרהיב לעיר ולנהר.. במחיר של שקל אחד בלבד.
התפאורה באיזור זה מהפנטת, הבניינים מטופחים ומשופצים, בנייה מודרנית בסגנון ארט נובו וברקע כל זה מתנוצץ הנהר הכחול עמוק- דנייפר.

קייב
איזור מורד אנדרייבסקי ושכונת פודיל.
קייב
תפאורה מושלמת לצילומים.
קייב
מורל קיר במורד אנדרייבסקי.
שכונת פודיל
שכונת פודיל.
קייב
עליה בפוניקולר

על גדות הנהר יש טיילת נחמדה עם בתי קפה, מסעדות ומזרקות מים שניתן להשתכשך בהן, בגדה ממול יש חופים חוליים ובעונת הקיץ המקומיים נהנים , שוחים ומשתזפים.

שבו באחד מבתי הקפה הפזורים או במקדונלדס עם הילדים ותהנו מהבריזה של שעות אחה”צ.

קייב
כיף להרטב בין המזרקות.

מתחם לאוורת קייב, מומלץ גם הוא לביקור של מספר שעות, יש שם מוזיאונים, מיצגים, תצפיות נוף, פשוט כיף לטייל שם, כאילו נכנסים לסיפור מעשיה, אווירה מאד מיוחדת. אנחנו לא נכנסנו למוזיאונים, אלא הסתובבנו בעיקר בחצרות היפות וצילמנו תמונות.

קייב
מתחם לאוורת קייב
קייב
לאוורת קייב
קייב
מתחם לאוורת קייב.

מעבר לכל האתרים שהוזכרו, פשוט כיף לטייל וללכת לאיבוד, העיר מאד יפה ויש המון פינות חמד יפות, ציורו קיר, אומנות רחוב, בניינים מודרניים, קניונים ועוד.

נכנסנו קצת לקניון גוליבר במרכז העיר, לא היו סיילים, והמחירים לא היו זולים, די דומה לארץ, מאמינה שבתקופת סיילים יש מבצעים יפים, חלק מהחנויות קצת יותר זולות מישראל בכ- 10%.

סופר מרקטים מאד זולים ומשתלם לקנות שם שוקולדים למשפחה וחברים, השוקולד המקומי שלהם נקרא רושן, ומן הסתם בסופרמרקטים יהיה הכי זול לרוכשו.

קניון נוסף שנקרא גלובוס, השוכן מתחת לאדמה, ממש בכיכר העצמאות, הוא כמו תחנת מעבר תת קרקעית לחציית כבישים, והגעה לתחנת תחתית, אין שם משהו מיוחד, מומלץ לדלג ולנסוע טיפה מחוץ לעיר לקניונים החדישים והנחשבים יותר, אושן פלאז’ה, לאבינה,דרים טאון וכו’

בכיכר העצמאות מומלץ להגיע בשעה 21:00 לצפות במזרקות המנגנות, מאד נחמד לילדים וגם לשאר בני המשפחה.

בתי קפה, וקופי טו גו לא חסר בכל הסביבה, תמיד כיף להכנס לשתות קפה טוב ולאכול עוגה טעימה במחירים ממש מצחיקים, אך אוי…הקפה ברוב בתי הקפה לא הכי טעים, הם אוהבים להשתמש בחלב עמיד…ומה לעשות בישראל רובנו לא רגילים…כדי לשתות קפה טוב מומלץ להכנס לבתי קפה יותר נחשבים, בתי קפה שתראו שם הרבה יושבים, לכן דוכני הקפה על הדרך פחות מומלצים למי שחשוב לו שהקפה יהיה טעים.

קייב
עוגת דבש מסורתית באחד מבתי הקפה בעיר.
קייב
טיול ברחבי מרכז העיר.

בימי שבת וראשון, רחוב קרצ’אטיק המרכזי, הופך למדרחוב ארוך, השזור במלא חנויות, דוכנים והופעות, מומלץ להגיע לפחות פעם אחת ולתכנן להיות בעיר בסוף שבוע כדי לחוות אירועים שונים ומגוונים.

היכן לאכול?

STEAK HOUSE

ליחצו על הקישורים האדומים לפרטים.

מסעדת בשרים מעולה הנמצאת מאחורי חנות אטליז,תחושה של מקום מחתרתי, מהרחוב כשעוברים רואים רק אטליז סטנדרטי ודי מכוער, נכנסנו ושאלנו היכן המסעדה? חשבנו שטעינו במיקום.. באטליז יש וילון המסתיר מעבר למסעדה מהממת, מעוצבת בטוב טעם, עם מוסיקת צ׳ילאאוט והאוכל? סוף הדרך.. פעמיים 300 גרם פילה מיניון, תוספות טעימות, ראשונות וקינוחים כ 200₪ לזוג .

( המסעדה נחשבת בטווח המחירים בינוני-יקר), מומלץ להזמין מקום מראש.

למסעדה אין אתר אינטרנט, באתר הזה : “

דרך אחרת ללב של קייב, ניתן למצוא שוברים למסעדות, אחד מהשוברים מקנה קינוח במסעדת סטייק האוס.

MAMA MANANA

מסעדה גרוזינית טעימה ומעניינת, מנות גרוזיניות מסורתיות, מחירים זולים, מומלץ חצ׳אפורי ירקות, כיסונים, חזה עוף ברוטב שמנת מתובלת, קבב טעים ובעצם נראה לי כל התפריט מוצלח, המסעדה מעוצבת בסגנון מסורתי ומזמין.

מומלץ להזמין מקום מראש.

mama manana

SPOTYKACH

כי היינו חייבים לטעום אוכל אוקריאני אמיתי… לא הכי התחברנו למאכלים, הם היו טעימים אך אנחנו רגילים למאכלים יותר מתובלנים, הקציצות עוף היו מומלצות. מה שמיוחד במסעדה הזאת שיש פרטיות ,רוב הסועדים יושבים בחדרים פרטיים, מעין גומחות עמוקות בתוך הקיר.. מעניין…

קייב
spotykach

קינוחים טובים ומעניינים תוכלו לאכול ב…

LVIV HANDMADE CHOCOLATE

המקס ברנר האוקריאני, שוקולד משובח, קינוחים טעימים וזולים! מומלץ הפונדו שוקולד חלב עם מרשמלו, פירות, ופיצוחים.

קייב
קפה מצויין.

בנוסף למסעדות הנ”ל טעמנו מאכלים בדוכני רחוב, הכל היה טעים.

בסוף כל יום, לאחר הליכות מרובות התפנקנו במכוני מסז’ תאילנדי במחירים זולים, מסז’ תאילנדי מקצועי באורך שעה במחיר 90-100ש”ח.

ניסינו 2 מקומות שקיבלו ביקורות מעולות:

ROYAL THAI SPA

MY THAI ELEPHANT

אז איך אני מסכמת את קייב בכללי? פשוט וואו, יעד מפתיע לטובה, איך שחזרתי מהסופ”ש, סגרתי טיסה לאפריל הבא -2019, הפעם עם המשפחה, יש כל כך הרבה אטרציות משפחתיות שעליהם מבטיחה לדווח בפוסט הבא, אז תמשיכו לעקוב…

מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה כדי להשאר מעודכנים, ולעקוב אחרי באינסטגרם.

ותמיד תזכרו…לטייל זה לחיות!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :