וינה-שווקי חג המולד הכי ססגוניים באירופה.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

וינה בירת אוסטריה היא המקום הכי ססגוני להיות בו בתקופת שווקי חג המולד הקסומים, בתי מלון טובים,מסעדות, בתי קפה, אטרקציות והמון יין חם שנשפך בין כל האורות המנצנצים. אז את מי נפגוש בוינה בקרוב?

נוסעים לחוות את שוקי חג המולד בוינה בקרוב? איזה כיף! אתם הולכים להרגיש בעולם האגדות, דוכנים מעוצבים, אורות צבעוניים, מוזיקה עליזה ברחובות העיר ויין חם הנמכר בכוסות מעוצבות בצורת לבבות או מגפיים אדומים.

איך מגיעים לכל הקסם הזה?

4 חברות תעופה מגיעות לוינה באופן סדיר ויומיומי, 2 חברות סדירות כמו אוסטריאן איירליינס ואל על, ו- 2 חברות לאו קוסט ראיינאייר ווויז אייר.
משך הטיסה כ- 3.5 שעות.
כשתנחתו בשדה התעופה הזמינו מונית זולה מאפליקציית BOLT -אל דאגה גם אם לא באתם עם סים מהארץ יש ווי פיי בשדה התעופה.
עלות נסיעה למרכז העיר כ- 30-35 יורו.
ניתן כמובן להזמין מונית מסודרת בדלפק המוניות- לכולן מחיר אחיד.
יש אפשרות גם לקבוע עם נהג מקומי או ישראלי שיאסוף אותכם.

היכן ישנים?

3 פעמים ביקרתי בוינה בכריסטמס, כאשר הפעם הראשונה והכי מיוחדת הייתה דווקא עם 2 חברות טובות, ובחרנו לנו את המלון הכי עתיק ואותנטי בוינה.
מלון שטפני -ממוקם ברובע 2 ליד נהר הדנובה, ומעבר לגדה נמצא רובע 1 -מרכז העיר כך שהיינו ממש קרובות למרכז ולתחנת המטרו שוודן פלאץ’.
המלון מעוצב כארמון קטן, הלובי קטן ספון עץ עם פריטי וינטאג’ מתקופה היסטורית רחוקה, חדר האוכל מעוצב כחדר אוכל מלכותי,שם אוכלים ארוחת בוקר מדהימה וטעימה, החדרים לעומת זאת מאד מודרניים ובגלל שהיינו 3 בנות לקחנו את הסוויטה הכוללת חדר שינה מפנק,סלון ומרפסת שמש הפונה לעיר.
כל יום מסדרים את החדר ושמים לכם שוקולדים משובחים מבית היוצר של האיש והאגדה-מוצארט.

לפרטים על מלון STEFANIE

הנוף מהסוויטה
שמפניה בארוחת בוקר
לובי בסטייל וינטאג'
לילה קפוא במרפסת.

בפעם השניה בכריסטמס בכלל טסתי לסקי בשלאדמינג ,עם רן בעלי , נחתנו בוינה וביקרנו בשווקים בהלוך ובחזור, כך שלא לקחנו מלון.

בפעם השלישית -שיא הקורונה טסנו אני ורן בעלי לקוויקי -יומיים לפני הסגר על אוסטריה, ישנו במלון 3* מצוין מרשת איביס הממוקם סמוך לתחנת הרכבת המרכזית שם יש רכבת ישירה לשדה התעופה.
המלון מעולה למי שמחפש משהו בתקציב שפוי, ארוחת בוקר טובה ותמורה מלאה למחיר.
כמו כן בוינה יש מבחר מלונות רב לכל תקציב – הכנתי לכם פוסט על מלונות טובים ששווה לבדוק גם אותם בביקורכם בעיר –פוסט המלצות מחוויה אישית.

 

שווקי חג המולד בעיר.

שוקי חג המולד הססגוניים נפתחים כבר מאמצע נובמבר ועד סוף דצמבר. אציין את העיקריים והמיוחדים ביותר.
השוק המרכזי נמצא מול בית העירייה והוא הגדול ביותר, מתחם החלקה על הקרח קסום, מתקני לונה פארק לילדים, דוכני אוכל טעים, קינוחים מושחתים, יין חם משכר, הופעות, ליטוף חיות ועוד, לפרטים כנסו לאתר.
השוק פתוח בתאריכים 19.11 ועד 26.12, כמו מרבית השווקים בעיר, ובין השעות 10:30 ועד 21:30.

השוק בשטפאן פלאץ’ -קטן ואינטימי למרגלות הכנסיה האימתנית המכניסה אותכם לאווירה קוסמית מיוחדת, דוכנים של עבודת יד, אוכל, קינוחים, מנגינות חג מולד ועץ כריסטמס ענק.
במרכז הכיכר תבחינו גם בחנוכיה גדולה אך צנועה (בימי חג החנוכה בלבד), התקרבו אליה וישר תרגישו בשמחה, שירים וריקודים של הקהילה היהודית, תיירים ישראלים, סופגניות והרבה שמח.

השוק בארמון בלוודר- קטן ואותנטי עם אווירה רגועה, תרגישו כמו נסיכים ונסיכות בגני הארמון היפיפה הזה, עבודות יד יפות, עץ גדול, מתוקים, יין חם וכל המלווה לאווירה המיוחדת.

השוק בפראטר- הלונה פארק המיתולוגי והמפורסם של וינה, שם משלמים פר מתקן, בעבר היה כרטיס משולב למספר מתקנים אך עקב משבר האנרגיה הם הפסיקו עם זה.
שימו לב! השוק והלונה פארק פעילים בעיקר בסוף השבוע, היינו באמצע השבוע והיה די שומם ומאכזב, אז להגיע רק בימי שבת או ראשון.

חג המולד בפראטר

השוק של ארמון שנברון -שוק מלכותי עם דוכני מזון, עץ חג מולד לא מהמפוארים, עבודות יד, מוצרי כריסטמס ועוד.
שימו לב! השוק הזה פתוח עד תחילת ינואר – נכון לשנת 2022, השוק פתוח עד 4.1.2023.
בגלל שהארמון ממוקם מחוץ לעיר ואין בניה מסביבו בחורף מאד קר שם, לכן התלבשו היטב.

בנוסף יש עוד המון שוקים קטנים ברחבי העיר וכל מקום שתלכו אליו יהיה מקושט, אם זה בחנויות, קניונים, בתי מלון ומסעדות.

מקומות בילוי מומלצים בתקופת הכריסטמס:

בוינה יש המון מה לעשות במהלך כל השנה, פוסט המלצות מהקיץ, לגבי אטרקציות לכל הגילאים וכולם פעילים גם בחורף, ניתן למצוא כאן.
אך לחורף יש קסם מיוחד, ורוב התיירים מבלים בעיקר בשוקים, בקניות ברחוב מריה הילפר, במסעדות ובבתי קפה טובים.
אציין את מה שאנחנו עשינו בחורף:
בית הונדסוואסר– מקום מקסים עם בניין מגורים מוזר וצבעוני,שבנה האדריכל הונדסוואסר ,המצטלם יפה מכל זווית, במקום יש שוק קטן עם בתי קפה, חנויות מזכרות ואווירה צעירה.

קניון SCS -מעט מחוץ לעיר ומגיעים אליו בחשמלית, מבחר רב של חנויות כולל פרימארק האהוב על הישראלים.
יתרון בשיטוט בקניון -בחורף הוא מחומם ואין צורך להסתובב עם מעילים וכפפות.

מרחצאות חמים THERME WEIN – נחמד לימי החורף הקרים בריכות מחוממות, סאונות, מגלשות מים ועוד. חשוב לבדוק את טמפרטורת המים לפני שמגיעים, בשל משבר האנרגיה הפוקד את העולם בחורף הקרוב 2022-2023.

נסיעה ברכבת לעיר זאלצבורג (מידע כללי)- שעתיים וחצי נסיעה קלילות, יוצאים בבוקר מתחנה מרכזית וינה וחוזרים בערב. פוסט על שוקי חג המולד בעיר היפיפיה זאלצבורג ילקריאה כאן.

מסעדות ובתי קפה:
אין כמו לשבת לארוחת ערב במסעדה טובה. בוינה מבחר עצום של מסעדות טובות.
מה הכי אהבתי?

מסעדת דאס לופט- בעלת כוכב מישלן, ממוקמת בקומה האחרונה של מלון סו. חלונות הזכוכית במסעדה משקיפות לעבר כל העיר העתיקה- מחזה מרהיב בשקיעה.
בימי שני עד שישי בצוהריים בין השעות 12-16 ניתן לאכול עסקיות במחיר סביר, לכן בואו לקראת 15:00 שהשמש מתחילה לשקוע. )תבדקו לפני אם אכן יש עסקיות עדיין, בשל שינויים תקופים במנות).
בערב המקום הופך לבר/ מסעדה מושקע, המחירים עולים ויש להזמין מקומות מראש.

המבורגרים טובים ניתן למצוא ברשת המגניבה LE BURGER – אחלה המבורגרים, תוספות ורטבים במחירים עממיים ובעיצוב צעיר.מומלץ הסניף במדרחוב מריה הילפר.

מסעדה מעולה ברובע המוזיאונים –GLACIS BEISL מומלץ להזמין מקום בפטיו, אווירה של גינה קטנה בלב העיר, מרקים טובים, שניצל עגל וקינוחים.

HEFI – דוכן קיורטוש קטן ולא ככ מוכר, לא רחוק משטפאן פלאץ’, כאן תוכלו לטעום קיורטוש חם וטרי ממולא בגלידת וניל, פירות ורטבים מיוחדים – מומלץ בטעם שטרודל תפוחים.למקום אין אתר אינטרנט, אך הוספתי לכם הוראות הגעה.

קפה לנדמן- בית קפה ותיק, מעוצב כחדר אוכל בארמון, שם אכלתי את השניצל והשטרודל תפוחים הכי טעימים בוינה.
בנוסף יש במקום קינוחים מדהימים טובים, קפה מלאנג’ מעולה (סגנון של קפה הפוך שישראלים אוהבים).

כמובן שיש עוד מבחר מרשים של בתי קפה פופולאריים ומומלץ לנסות את אחד מהם כמו קפה סנטרל, קפה דמאל, מסעדת פיגמולר, אלו הם מקומות עליה לרגל לבאים לעיר בפעם הראשונה, אך עם הזמן אני מגלה עוד ועוד מקומות טובים.

שניצל עגל טעים ב- GLACIS BEISL
הנוף המדהים ממסעדת DAS LOFT
כמו לאכול בתוך ארמון- קפה סנטרל

עשיתי לכם חשק? מה שנשאר זה רק להזמין טיסה ולעשות העתק הדבק לטיול הזה! וינה מהממת כל השנה ובמיוחד בכריסטמס.
חשוב! מעלה לכם סרטון ריל הכי עדכני לשנת 22-23 בהקשר של הכריסטמס, מוזמנים לעקוב גם שם לעוד טיפים שווים על כל אוסטריה.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Hila Mor Alon- Austria expert (@totravelive)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :