ורשה- הפולנים כבר לא יושבים לבד בחושך.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

ורשה התגלתה כעיר תוססת ומעניינת, המתאימה לזוגות, ולמשפחות עם ילדים, כולם ימצאו כאן מה לעשות, החל מפארקי מים, ספא, מסז'ים, מוזיאונים, מסעדות מעולות ועיר עתיקה אחת עם המון הפתעות טובות.

ורשה

בשנת 2017 הייתי בורשה בפעם הראשונה, המטרה- הופעה של קולדפליי, טסתי לקצר, יום אחד הופעה ועוד יום וחצי במרכז העיר החדשה שקצת הזכירה לי את מרכז תל-אביב – סטייל גשר מעריב, לא חזרתי בתחושה של וואו (למעט ההופעה).
הפעם יולי 2022 קולדפליי שוב מגיעים העירה, כרטיסים להופעה, טיסה ולינה נסגרו מראש, והפעם…בחרתי להקדיש לעיר 3 ימים מלאים בנוסף ליום ההופעה.
בחרתי ללון במלון בריסטול בכניסה לעיר העתיקה, מלון עם אווירה היסטורית רומנטית שעליו אכתוב בהרחבה בהמשך, ומתחת למלון מדרחוב ארוך, ארוך המוליך אותכם לעבר דפי ההיסטוריה.
נסעתי עם רן בעלי, הילדים נהנו עם הסבתא ואתם יותר ממוזמנים להיכנס להיילייטס של ורשה באינסטגרם שלי, שם גם בכל מפורט לפרטי פרטים כולל מיקומים.
אינסטרגם.

כאן הטיול מתחיל, זה מה שתראו מהיציאה ממלון בריסטול.

איך מגיעים?

לורשה אפשר לטוס  עם 2 חברות סדירות- אל-על (שלצערי מפסיקה את הקו באוקטובר 22) ולוט, או ב- חברות לאו קוסט- וויז אייר וראיינאייר (שימו לב שהאחרונה נוחתת בשדה תעופה יותר מרוחק מהעיר).
אנחנו טסנו עם אל על, ביום פתיחת מכירת הכרטיסים להופעה של קולדפליי רכשתי שני כרטיסי בונוס, לי ולרן בעלי במחיר של 125$ להלוך חזור, כמובן למחרת מחירי הטיסות עלו בשל הביקוש להופעה.
לכן בתקופות ביקוש רצוי להזמין כמה שיותר מוקדם.

מטוס של חברת לוט הפולנית בשדה התעופה ורשה

לינה

ורשה מרושתת בבתי מלון טרנדיים- עכשוויים, מלונות בוטיק ומלנות 5 כוכבים מכל הרשתות הידועות.
אנחנו בחרנו ללון במלון בריסטול ההיסטורי (מרשת מריוט -כן משנת 1901), המעוצב כארמון מלוכה, ושוכן בין כל המבנים המרשימים, הכנסיות והבתים הצבעוניים של העיר העתיקה הציורית.
המלון מפנק, החדרים ענקיים, אנחנו ישנו בחדר אקסקיוטיב הפונה לעיר העתיקה, עם פינוקים כמו מכונת נספרסו, מיטה ענקית עם המזרון והכריות הכי נוחים שישנתי בהם אי פעם, כמובן שביררתי עם המלון היכן רוכשים את כל הטוב הזה, וכן יש להם חנות אינטרנטית השייכת כמובן לרשת מריוט ושם אפשר לרכוש הכל, אך כתושבי ישראל אין לנו ממש אפשרות לרכוש שם בגלל ענייני שילוח, אגלה לכם שיום אחרי שנחתנו, הלכנו לקנות מזרון חדש!! שיזכיר לנו את המזרון בבריסטול.
מלונות נוספים המומלצים בעיר – ליחצו על הלינק האדום להתרשמות ולהזמנה.

מלון מרקיור סיטי סנטר- מלון 4 כוכבים מומלץ לאוהבי הקניות, ממוקם ממש צמוד לקניון זלוטי טרסה ולתחנה המרכזית של ורשה, ממוקם בעיר המודרנית, חדרים לא גדולים, ארוחת בוקר טובה, התארחתי בו בפעם הראשונה בעיר וגם בקרקוב.

מלון אינטרקונטיננטל- מלון 5 כוכבים בעיר המודרנית, קרוב לבניין המדע הגבוה, גולת הכותרת, בריכה מקורה מהממת המשקיפה על כל העיר.

מלון פורו- רשת מלונות מעולה, כל החדר נשלט על ידי טאבלט, העיצוב מקסים ומודרני, נהננו ממנו בעיר קרקוב.

כמובן שיש עוד הרבה מלונות מקסימים, אך על השלושה ממליצה מנסיון אישי משהות ברשת עצמה או במלון עצמו.

מלון בריסטול בלילה.

הארמון שלנו בורשה -מלון בריסטול

אז מה יש במלון?
ספא- נמצא בקומה מינוס 1, בריכה מקורה עם מים נעימים לשחייה, סאונה יבשה ורטובה, מיטות שיזוף וכורסאות נוחות פזורות, וברקע מוזיקה מרגיעת חושים.
כמובן שיש גם חדרי טיפולים שאותם לא ניסינו. הספא פתוח כל יום מ -8:00 ועד 21:00.

חדר כושר- בקומה השביעית של המלון יש חדר כושר די גדול ומאובזר בכל מה שצריך, לאוהבים להתאמן גם בזמן חופשה – פתוח 24 שעות ביממה והכניסה אליו עם הכרטיס של החדר.
מסעדות – את ארוחת הבוקר הנהדרת בסגנון בופה המלא בכל טוב וברמה מאד גבוהה אוכלים בחדר האוכל המרכזי המלכותי, אתם יכולים לבקש איזה קפה יגישו לכם, ואז ללכת בעצמכם לבופה, המבחר גדול, במיוחד תחום המתוקים עם מאפים טריים, עוגות, עוגיות ויוגורטים עם מגוון תוספות טעימות, אחרי ארוחה כזאת אפשר לוותר על ארוחת הצהריים. ממליצה לשבת בחוץ אם מזג האוויר מאפשר.
ארוחת הבוקר מוגשת מידי יום בין 6:30-10:30.

קפה בריסטול המיתולוגי- בית קפה האהוב על המקומיים, ומומלץ להגיע אליו גם אם אתם לא אורחי המלון.
העיצוב של המקום, והאווירה כבר מכניסים אותכם לתקופה אחרת, ומעבר לאווירה הם מגישים את הקפוצ’ינו עם איורים בהתאמה אישית בקצף של החלב, הבנתי שגם אפשר להביא איזה תמונה שתרצו והם יאיירו אותה על הקפה שלכם.
בנוסף המקום מגיש מבחר עוגות מדהימות, טעמנו שניים אחת על טהרת המוס שוקולד לבן והשניה עם ריקוטה ופירות יער -איכותי וטעים.

בר הלנס – זהו בר שגם אליו אפשר להגיע ללא קשר לאורחי המלון, בסופי שבוע יש עמדת די ג’יי עם מוזיקה טובה, גולת הכותרת -קוקטיילים מושקעים, אנחנו הלכנו על הפינה קולדה והוויט ראשן.
אווירה מדליקה.

בנוסף במלון יש עוד מסעדות/ברים אך לא ניסינו.

בקומה השביעית של המלון יש מרפסת עגולה הצופה על כל העיר, ומשמשת לאירועים מיוחדים, ביקשתי לעלות כדי לצלם, מזג האוויר היה קצת סגרירי והמקום היה ריק, הנוף מקסים ובטוחה שאם אתם מוזמנים שם לאירוע תרגישו בהחלט על הגובה תרתי משמע.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Hila Mor Alon- Austria expert (@totravelive)

 

אז מה עושים בורשה?

חייבת לציין שממש התחברתי לעיר העתיקה ולרחוב נובי סווט המלא במסעדות ובתי קפה, יש כאלה שאוהבים את העיר החדשה בגלל אזור הקניות וחיי הלילה ששם, אך בעיני אין לעיר החדשה אותנטיות כמו שיש בעיר העתיקה, אבל בכל מקרה הכל קרוב גם ככה במוניות זולות מאד -ממליצה להוריד את אפליקציית FREE NOW.

סיור מודרך בעיר העתיקה: מאד מומלץ לקחת בשל הסיפורים המעניינים המסתתרים מאחורי כמה מבנים ופסלים, יש סיורים חינמיים באנגלית עם טיפ, יש מדריכים ישראלים העושים סיורים בעברית, אחד מהם הוא דביר המקסים.
אנחנו לקחנו מדריך מקומי ממש חמוד, עשה לנו סיור מקיף בעיר העתיקה, עלינו לתצפית המקסימה שמאד מומלצת ובמחיר סמלי של כ- 10 זלוטי -7 ש”ח בלבד, בסמטאות, גנים מרהיבים, בנהר הויסלה, בטיילת שלידו (מסתבר שכריס מרטין סולן להקת קולדפליי טייל שם באותה שעה, אך התפספסנו)- חבל

היינו בספריה של אוניברסיטת ורשה שהגג שלה הוא אטרקציה בפני עצמה, גן גדול המלא בצמחים ופרחים ומשקיף על גגות העיר, לא רחוק משם תמצאו מפעל חשמל ישן שהוסב למרכז קניות ובו חנויות בוטיק, מכוני יופי ומסעדות טובות.
פינה אינסטגרמית? רדו לקומה התחתונה והצטלמו בספסל האהבה.

משם נסענו במונית לאצטדיון, יום לפני ההופעה, כדי לבדוק היכן שער הוי אי פי שמחר נכנס ממנו, רצינו להיות מוכנים כבר יום לפניJ

 

תצפית על העיר העתיקה של ורשה

המוזיאון ליהדות פולין – וואו! רוצו לשם!  המקום מצמרר ומושקע כל כך, דמי הכניסה סמליים 35 זלוטי ועוד 12 זלוטי לאודיו  (בערך 30 ₪ לשניהם), חובה מדריך אודיו, ויש כמובן בעברית.
המוזיאון כולל 60 תחנות, כל תחנה יותר מושקעת מהשנייה וממחישה היטב את תקופת ההיסטוריה של יהדות פולין בת 1000 השנים, עד תחנה מספר 40 תשמעו על חיי היהודים התוססים בפולין ואת השתלבותם בחברה הפולנית, מתחנה 40 דמעות יתחילו לזלוג לכם בעיניים- תקופת השואה…אף תמונה לא תמחיש לכם את עוצמתו של המוזיאון הזה, הקדישו לו לפחות שעתיים-שלוש. מצמרר ועד היום כמה ימים אחרי הביקור אני עדיין חושבת בראש על מרבית הסיפורים.

המוזיאון לתולדות יהדות פולין- חובה!

פארק המולטימדיה – מומלץ להגיע לשם בימי שישי ושבת בחודשי הקיץ בשעה 21:30, כי אז יש מופע מזרקות מרהיב בן כחצי שעה, אפשר לשבת דווקא על הגבעה ולראות מצויין גם מרחוק או להתקרב למזרקות, אך קחו בחשבון שאתם עלולים להירטב.
טיפ חשוב! תיקים צמודים עליכם מקדימה, יש המון כייסים.

 

רחוב נובי סווט- רחוב ציורי המתחיל מהעיר החדשה ועד למלון בריסטול בעיר העתיקה, הרחוב משופץ כולו בבניינים בצבעי פסטל עדינים והוא מלא בבתי קפה מומלצים כמו קפה נרו, קפה קוסטה, סטארבאקס ועוד, בנוסף יש כאן מסעדות עממיות טובות, היינו באחת בשם  SPECJATY REGIONALNE  ומאד נהננו.
ממליצה להגיע גם לחנות הסוכריות הצבעוניות בעבודת יד  MANUFAKTURA CUKIERKOW ולצפות בהכנתן וכמובן גם לרכוש לכם כמזכרת.
ברחוב הזה פזורים גם מכוני מסז’ תאילנדי, במהלך הטיול עשינו 3 פעמים במקום שגילינו במקרה, היה מעולה, שעת מסז’ סביב ה- 100ש”ח לאדם.
המקום ממוקם קצת מעל חנות הסוכריות המפורסמת ברחוב.

חנות הסוכריות המפורסמת ברחוב נובי סווט.

מסעדות טובות – בעיר העתיקב ובכלל בכל רחבי העיר יש מסעדות מעולות מכל הסגנונות, לא חושבת שתפלו כאן בפח, כל מה שטעמנו היה טעים, בחודשי הקיץ ימים חמישי עד ראשון, החל משעה 17:00 מתקיים שוק אוכל ססגוני שמאד פופולארי על ידי מקומיים ותיירים, שווה לבדוק אותו, בגוגל מאפס תכוונו ל NOCNY MARKET בנוסף ממליצה על רשת המסעדות הפולנית ZAPIECEK הסניף שמול הטירה המלכותית ממש מדהים וטעים, שבו דווקא בפנים ותחושו באןתנטיות של המקום, מומלץ פירוג,י מאודה או מטוגן.

אוכל פולני אמיתי

קניות שוות – בעבר היינו בקניון זלוטי טרסה שהיה נחמד לא יותר, הפעם לקחנו מונית לקניון ארקדיה והיה מעולה, 2 קומות ענקיות מלאות ברשתות בינלאומיות, בחודש יולי מתחילים הסיילים והמחירים היו מפתים, מה שהשאיר אותי שם מספר שעות (בדרך כלל לא מתעכבת על קניות בטיולים).
חנויות יוחדות? MEDIA MARKT  כל מה שקשור לחשמל, מצלמות ואביזרים במחירים טובים, עדשות למצלמות במחירים טובים, רמקולים של JBL הרבה יותר זול מהארץ ועוד…
חנות ספורט INTER SPORT מצאתי שם רולרבליידס מקצועיות הרבה דגמים טובים, במחירים מפתים, רק שמידה 37 הייתה חסרה במלאי.
שאר הרשתות במחירים מופחתים מישראל ואירופה כולה בכ- 20-30% הנחה.
טיפ חשןב! גם כאן יש להיזהר מכייסים, הצליחו לפתוח לי את התיק ולקחת לי נרתיק עם סוללה ניידת, מזל שהארנק שלי נמצא בכיס פנימי.

קניון ארקדיה המוצלח

קצת מחוץ לעיר...פארק מים וספא ענקי.

כ- 45 דקות נסיעה מוורשה תמצאו את PARK OF POLAN -SUNTAGO (לינק בכיתוב האדום), הוא נחשב להכי גדול באירופה, וכחובבת מגלשות מים ( כן אפילו שהפעם אני בלי ילדים), נסעתי להתגלש.
יום שלם של כיף אדיר! יש הסעות במחיר סמלי ממרכז העיר, המקום ענק! יש מתחם רילקס רק למבוגרים עם בריכה טרופית ענקית ובר קוקטיילים באמצע הבריכה, מלא בריכות זרמים, בנוסף אולם גדול מפואר עם בריכות קטנות בשלל צבעים וסוגים, גופרית, מלח, מינרלים וכו׳והשוס!! כמה מגלשות מים!!! בחיים לא ראיתי כמות כזאת אולי 30? לא ספרתי.
המגלשה הכי מומלצת בעיני נמצאת בקומה חמישית, נקראת jungle eclipse עם מלא אפקטים מגניבים, מתגלשים באבוב זוגי והיא מתאימה לכל המשפחה, היא ממש ארוכה ועוברת דרך הלובי של המקום בנוסף יש מגלשות racer, מתגלשים על הבטן בעזרת גלשן- מטורף!!! חבל שלא יכולה להמחיש לכם את החוויה, צילמתי ממש קצת.
במקום יש גם המון סאונות, חדרי טיפולים, מסעדות מגוונות במחירים ממש סבירים, המקום נקי ומתוחזק ברמה הכי גבוהה, כמו בגרמניה/ אוסטריה.
ממליצה לרכוש כרטיס ליום שלם.

בקרבת מקום יש כפר נופש השייך לפארק -נקרא סנטגו ווילאג’, קפצנו לשם כדי להתרשם ולברר מחירים, כי שווה להגיע לשם עם הילדים, נסענו באוטובוס צהוב וחמוד לווילאג – 3 דקות נסיעה, נכנסנו לקבלה, שם יש גם מיני מרקט וניתן לקנות שם מצרכים לשהייה.
ביקשנו לראות בונגלוס, יש בכפר כ-90 בונגלוס בגודל אחיד הכוללים חדר שינה, סלון עם ספה נפתחת , מטבחון מאובזר, מזגנים, ויציאה לטרסה ומדשאות סטייל קיבוץ משודרג.

המחיר ממש זול 550 זלוטי לזוג וכל ילד עד גיל 16 משלם 50 זלוטי ללילה. 650 זלוטי למשפחה. פחות מ 500₪ לבונגלוס.
אורחי הבונגלוס זוכים ל- 10% הנחה בכניסה לפארק.

דעתי האישית מספיק שם לילה או גג שניים, ולהמשיך משם לוורשה או לאזורים אחרים בפולין, אחלה רעיון לחופשה בלי רכב יקר בגלל שיש הסעות ותחבורה נוחה , מקווה שהתמונות ימחישו קצת מהחוויה.

לבדיקת זמינות ומחירים בסנטגו ווילאג’ כאן.

אזור הסתלבט של הפארק למבוגרים בלבד- סטייל חוף בתאילנד.

הצצה לסאנטגו ווילאג'

עוד אטרקציות בורשה -גם עם ילדים.

ורשה מלאה באטרקציות מגוונות, פארקים ירוקים לרוב, גני חיות, פארקי חבלים, פארק טרמפולינה, פארק שעשועים, מוזיאונים לילדים, המומלץ הוא מוזיאון המדע קופרניקוס, תצפית על העיר מארמון התרבות והמדע, ועוד אין ספור רעיונות בלתי נגמרים, אנחנו היינו 3 ימים מלאים (מעבר להופעה), ולא הספקנו חצי ממה שיש לעיר להציע.
נהננו לטייל לאורך נהר הויסלה, יש שם מספר בתי קפה, ואפשר אפילו לעשות שיט לעבר השקיעה, היינו בקניון סטילל שוק אוכל ססגוני, בתוך מבנה של מפעל חשמל ישן אך מעוצב….אין סוף אפשרויות.
אגב גם האחות המהממת קרקוב מלאה באטרקציות ואפשר לקרוא עליה כאן.

טיילת נהר הויסלה

בונוס- איך מזמינים נכון כרטיסים להופעות בינלאומיות בחו"ל

כאמור הגענו במיוחד להופעה של קולדפליי, אנחנו מעריצים נלהבים וזוהי הופעה רביעית שלנו, בורשה עמדנו בשורה הראשונה בקדמת הבמה – 7 שעות של המתנה קשוחה ללא שירותים, אבל שווה כל רגע – חוויה.
אז קבלו ממני טיפים לקניה לכל הופעה עתידית ללהקות שאתם אוהבים: הרבה תלאות עברנו בדרך להופעה המיוחלת, כרטיסים שלא נשלחו, שינוי שם, ביטולים, טיסות יקרות ועוד…

אז איך עושים את זה נכון?
ברגע שמודיעים על פתיחת מכירת כרטיסים, לבחור יעד, אני בחרתי בוורשה כי המחיה זולה, ויש המון טיסות על הקו.
לאחר מכן לגשת למפת האצטדיון ולבחור לכם היכן תרצו לשבת או לעמוד .
ביום פתיחת המכירה,לשבת על המחשב ולקנות כרטיסים בשעה הראשונה לפתיחת המכירה כי אז הסיכויים שלכם לקבל את מה שרציתם גבוהים.
 
**חשוב לקנות רק מהאתר הרשמי טיקטסמאסטר, ולא מספסרים כדוגמת ויה גוגו.
◦ באותו יום יש להזמין טיסות, הזמנתי שני כרטיסי בונוס באל-על 125$ לכרטיס, כמה ימים אחרי המחיר כבר היה 500$ והגיע עד 1200$ בגלל הביקוש, פנו אלי הרבה מעריצים שאעזור להם לחפש טיסה זולה, אמרתי להם תינחתו בקראקוב ובואו ברכבת לוורשה, וכך עשו- חצי מחיר!! אז אל תשללו נחיתה בעיר או במדינה אחרת כדי להוזיל. (אני לא סוכנת, עזרתי באהבה לכל מי שחיפש פתרון יצירתי).
מלון סגרתי באותו יום בבוקינג, קרדיט שהיה לי על מלון בריסטול מפסח 2020 שבוטל עם אפשרות ביטול… 10 חודשים מראש המחירים היו מפתים לכל מלונות העיר.
 
כריס מרטין קרוב מתמיד

כמה מרגעי השיא בהופעה

ואם הגעתם עד כאן, ממליצה לכם לבקר גם בקרקוב היפה- הנה הכתבה ויש עוד כתבה מוצלחת שכתבתי ל-YNET על טיול לקרקוב, זאקופנה והרי הטטרה הגבוהים בסלובקיה כאן.
ו
כמובן האינסטגרם שלי עם המון טיפים שווים ליעדים קסומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :