פוקט שלא הכרנו.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

העיר העתיקה של פוקט מדליקה ביותר, בניינים מוארים, שווקים ססגוניים, ממש כיף חיים.

במילה אחת וואו, בשתי מילים: חובה לבקר!!

פוקט אולד טאון, או בעברית העיר העתיקה מאד אותנטית ויפה, המזכירה במקצת את רחובות ניו אורלינס בארצות הברית..

ממש הופתענו מהיופי ועוד יותר הופתענו שהיא לא כ”כ מתויירת ומן הסתם גם לא ממוסחרת (עדיין).

הגענו אליה ללילה אחד כסיום טיול באחד האיים המבודדים של תאילנד מטרת הטיול כולו הייתה להתחבר יותר לתאילנד האותנטית, תאילנד של פעם… הרחק מהמוני התיירים שבאיים הסובבים את פוקט והרחק מחוף פטונג הידוע כחוף לאוהבי חיי הלילה, קניות ועוד כל מיני תענוגות…

למגיעים פעם ראשונה לפוקט, ממליצה ללון באחד החופים המערביים של פוקט, או לדלג עליה בדרך לאי יפיפה אחר, בעבר שהיינו בפוקט, אישית, לא התחברנו בכלל, הפעם נחתנו והמראנו מפוקט בחברת אירופלוט, לכן לילה לפני טיסת בוקר בחזרה לישראל החלטנו לישון דווקא בעיר העתיקה..כאן בעצם מסתיים טיולנו, אך הסיפור על העיר העתיקה רק מתחיל…

הזמנו לילה במלון בוטיק מקסים המעוצב בסגנון פורטוגזי הנקרא:

CASA BLANCA

מלון מקסים בעל מבנה קולוניאלי מרשים.

צוות המלון ידידותי, החדרים מעוצבים בטוב טעם, והתחושה היא כאילו נכנסים למוזיאון הפורטוגזים😊 מומלץ לבקש חדר עם מרפסת, עם נוף לרחובות העיר העתיקה להשלמת האווירה.

לבדיקת זמינות המלון בבוקינג, כאן.

והנה קצת תמונות מהמלון המגניב והמומלץ.

מבנה המלון החדיש.
דלת המעלית במלון.
המלון המקסים בלב העיר העתיקה.

אז מה עושים בפוקט אולד טאון?

שכרנו קטנוע בחנות השכרה ליד המלון, חשוב שתדעו שדי מסוכן לרכב בעיר, אך שנינו בעלי רשיון על אופנועים, לכן לא מומלץ לרוכבים מתחילים, אפילו לנו היה קצת מפחיד, אז אפשר בהחלט להתנייד במונית.

העיר מעוצבת בסגנון ניו אורלינס, כמו סרט מצויר של המערב הפרוע, גן עדן לחובבי צילומים, רוב הבניינים שופצו, נצבעו ואפילו בחלק מהרחובות, חוטי החשמל המזעזעים נעלמו כלא היו ( התכנון להעביר את כולם מתחת לאדמה),בעיר יש מסעדות מעוצבות, מסעדה מומלצת eleven two &co,

בלילה הבניינים המשופצים מוארים באורות נאון צבעוניים מה שנותן לעיר אווירה רומנטית וקסומה❤️
אתן לתמונות העיר לדבר בעד עצמן.

להרגיש קצת איטליה, בפיצה קומפני המפורסמת, רשת פיצריות בכל תאילנד.

עם הקטנוע נסענו לשוק לילה מקומי ומהמם, לא תאמינו.. נראה לי שהיינו התיירים המערביים היחידים שם, שוק רגוע, נקי, מחירים קבועים, בלי וויכוחים על מחירים, ובלי מחשבונים, פריטים מיוחדים ומאכלים מקומיים ( כולל חרקים על הגריל למי שאוהב)
השוק נקרא chillva market
הוא פתוח בימי שישי, שבת, ראשון. 16:00-23:00
המחירים בשוק די זולים, מקום נחמד לקניית מתנות לילדים ( שנשארו בארץ- אל דאגה הסבתא מפנקת), המסעדות בשוק מעוצבות בטוב טעם, ויש אפילו הופעות חיות במרכז רחבת השוק.
* חשוב: למי שלן בחוף פטונג או בסביבה, ורוצה לחוות שוק מקומי יפיפיה, כל יום ראשון, הרחוב הראשי של העיר העתיקה הופך לשוק תיירותי ססגוני ( נקרא sunday market) מומלץ לקפוץ במיוחד, לא תצטערו ( לצערינו אנחנו פספסנו כי לא ביקרנו ביום ראשון, אך הביקורות על השוק הזה מעולות). מהשוק נסענו לטעום, יותר נכון לטרוף  ב -2 מסעדות מקומיות/ מערביות שאף ביקור בתאילנד לא שלם בלעדיהן הראשונה היא pizza company, עם הפיצות העבות והעסיסיות והשניה היא בעצם בית קפה אמריקאי בשם Swensense,

בפעם הראשונה שלנו בתאילנד ( ב 2003) התוודענו למסעדות הללו לראשונה והן הפכו לביקור חובה בכל פעם שמגיעים לתאילנד, הן בעצם שוברות את שגרת המאכלים המקומיים והטעימים שאוכלים בטיול ובעיקר את המשקל .טעים.

שוק הלילה המקומי.
מסעדות וחנויות מגניבות בשוק הלילה.
חרקים מטוגנים, למי יש אומץ לטעום?
קינוח מושחת ב swensens

לאוהבי הצילומים מומלץ לקום מוקדם בבוקר כשהעיר מתעוררת אט, אט, לראות המון ציורי גרפיטי יפים ברחובות, בניינים צבעוניים או אפילו להכנס למוזיאון האשליות ולעשות תמונות מגניבות.

ציורי רחוב מעניינים.
בניין השעון במרכז העיר.
בניינים משופצים ברחבי העיר.
כאן צילמו חלק מהסרט "החוף"
בניינים צבעוניים.
תמונה שצולמה מוקדם בבוקר.

* חשוב: כדאי לדעת שבתאילנד יש אפליקציית מוניות שנקראת grab ( בסגנון uber, רק שהתשלום במזומן), חיסכון של 30% ממונית רגילה, בבוקר הטיסה נסענו דרך האפליקציה מהעיר העתיקה לשדה התעופה ב 600 באט נסיעה של 25 ק״מ.
* תקשורת, ביום הנחיתה בפוקט רכשנו סים מקומי של חברת Ais , קליטה מעולה גם במקומות שכוחי אל.
* תמו יום וחצי מהנים בעיר המעניינת הזאת, הגענו לשדה, ובעודף שנשאר קינחנו במסז׳ שיהיה סיום מתוק לטיול מיוחד.
* תאילנד אין עלייך בכל העולם לחופשה זוגית מפנקת, ונהדרת❤️🌴
אנחנו עוד נשוב שוב ושוב.

מוזמנים להמשיך לעקוב בניוזלטר, ובאינסטגרם.