קייב עם ילדים- כל מה שרצית לדעת.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הטבות להשכרת רכב בחו”ל

הטבות לקוראי האתר בהשכרת רכב. השכרת רכב בחו”ל הנה מרכיב חשוב בתכנון הטיול ויכול להגיע להוצאה כספית גבוהה (תלוי בסוג

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

קייב

קייב עיר מפתיעה בענק!! זולה מאד ומתאימה לכל זוג או משפחה. רק אל תשכחו לספר איך היה.

קייב התגלתה כיעד מפתיע למשפחות עם ילדים, שנה שעברה ביקרתי לראשונה בקייב עם בעלי רן וגילינו עיר אירופאית לכל דבר, עם המון מה להציע לזוגות ולמשפחות, מה שגרם לנו לנחות בארץ ולהזמין כמעט שנה מראש חופשה נוספת עם שני הג’ינג’ים הפעילים שלנו.

לנוסעים לקייב בזוג מומלץ לקרוא את הפוסט מהחופשה הזוגית שלנו: כאן.

לממהרים שבניכם, מומלץ לשמור את הפוסט או לדלג להיילייט ולסרטונים על האטרקציות, באינסטגרם.

לנוסעים עם הילדים כדאי להמשיך לקרוא…כדי לגלות המון אטרציות שוות, ובעיקר מהנות.

תקופת הנסיעה: חול המועד פסח 2019, התקופה הכי עמוסה ויקרה למטיילים בארץ, לשמחתי כרטיס הטיסה היה הכי זול ששילמתי אי פעם (ללא נקודות וללא קרדיט) – 64 יורו בלבד לאדם.

מי נסע? אני, רן בעלי, שני הבנים שלנו רוי בן 12 וטום בן 7, אמא שלי (הסבתא בסיפור זה), ודודה שלי.

כמה זמן? 4 לילות ו- 5 ימים מלאים.

מזג אוויר? זכינו למזג אוויר שמשי לכל השבוע, סביב 18-20 מעלות ביום.

איך מגיעים לקייב במחיר ללא תחרות?

טסנו בחברת התעופה האוקריאנית, אוקריאן אייר ,חברה סדירה, מטוסים רחבי גוף, חדישים ונוחים, מחיר הבסיס כולל טרולי בלבד, ולא כולל ארוחה, אך זה בהחלט מספיק לטיסה קצרה של כ- 3 שעות.

הטיסה יצאה בזמן ב- 5:30 בבוקר ונחתה בקייב ב8:40.

שידרגתי לאמא שלי את המושב ליציאת חירום בתוספת 15 יורו בלבד לכיוון.

כדי לתפוס את המחירים הזולים ביותר (64 יורו) יש להשקים קום, שש בבוקר ליתר דיוק, בדיוק שנה מראש פחות יום או יומיים ולהזמין טיסת הלוך בלבד במחיר 34 יורו, לאחר מספר ימים יש צורך שוב להשקים קום ולקנות את טיסת החזור במחיר של 30 יורו, אם לא תעשו כך המחיר יעלה לכם בסביבות 100-150 יורו.

גם אל על מגיעה לקייב במחירים של 150-200$ למזמינים מספר חודשים מראש.

מי יותר כדאי? תחליטו אתם לפי המחיר, ושעות ההמראה והנחיתה. 

אנחנו נהננו מאד מהחברה האוקראינית בשל המטוסים המרווחים והגדולים, הטיסות לא היו מלאות וניתן היה לעבור למקומות אחרים בקדמת המטוס.

כמו כן בגלל שאתם מזמינים זמן רב מראש, כדאי לבטח את הטיסה שלכם בטריפ גרנטי, ולבטל עד 12 שעות לפני ההמראה, ללא סיבה מיוחדת. להסבר על הביטוח כאן.

לקבלת הצעת מחיר ורכישה: כאן.

שנתחיל? נחתנו בקייב ולמרבה ההפתעה רוב הנוסעים היו בקונקשין בדרכם ליעדים אחרים, הם בהחלט לא יודעים מה הם מפסידים,רק כ- 30% מיושבי המטוס נכנסו לקייב, היה די שומם בביקורת הדרכונים.

קיבלו אותנו בחיוך , לא שאלו שאלות והופ נכנסנו לקייב.

קייב
כאן הכל מתחיל-קייב.

איך מתקשרים ואיך מתניידים?

כשנחתנו, אמנם יש ווי פיי בשדה, אך העדפתי לקנות סים מקומי מעולה עם גלישה ללא הגבלה -חברת וודפון במחיר של 250 גריבנה, כל 100 גריבנה שווה ערך ל- 13ש”ח.

פרטתי 20 יורו בקומה השניה – שם תקבלו שער יותר טוב מקומת הנחיתות, קנינו סים והזמנו אובר באפליקציה, כדי לתפוס את האובר יש לצאת מהשדה לפנות ימינה וללכת כ- 100 מטר לכיוון החניה.

ניתן לקנות גם סים בעיר בחצי מחיר, אך לא רצינו לבזבז זמן על כך. ווי פיי יש כמעט בכל מקום, אפילו ברחובות…

בקייב יש 2 אופציות להתניידות: רכבת תחתית או אובר, הרכבת התחתית מגיעה במהירות לכל מקום ומחיר הנסיעה 8 גריבנה בלבד (שקל ועשרה),ילדים עד גיל 7 חינם, מוניות האובר זולות עד כדי גיחוך וביומיים הראשונים כשהיינו רק 5 נפשות (רן הצטרף לטיול בערב היום השני) נכנסנו כולנו לרכב אחד, טום בן ה-7 ישב עלי…בעיקר בנסיעות קצרות של מספר דקות, הנהגים שם זהירים ובמרכז העיר הנסיעה גם ככה די איטית…(ששש…לא לגלות…)

איך מתקשרים עם המקומיים? מומלץ לפנות בעיקר לצעירים, הם דוברי אנגלית בסיסית עד טובה, המבוגרים בקהל יתקשו להסביר ולכוון עקב אי ידיעת השפה האנגלית.

במסעדות, בתי, מלון ואטרקציות תמצאו דוברי אנגלית בלי בעיה, תפריטים במסעדות, תחנות ברכבת תחתית, וחלק מהאטרקציות כתובות באנגלית.

בקיצור…אין בעיה להסתדר..מקסימום קצת פנטומימה תפתור כל בעיה בחיוך ובהבנה.

מומלץ לרדת לפחות פעם אחת למטרו בעיר, התחנות ממש יפות, המדרגות הנעות ארוכות ואין סופיות, ובכלל נסיעה ברכבת תחתית היא חוויה לילדים.

קייב
תחנות מטרו יפיפיות וגם אטרקציה לילדים.
קייב
מפת המטרו בקייב- פשוט וקל להסתדר.

מה עדיף? מלון או דירה?

למשפחות עם ילדים ממליצה לסגור על דירה במרכז העיר, באיזור כיכר העצמאות, רוב הדירות בעיר מרווחות, משופצות ונוחות, העלויות סביב 200-400 ש”ח ללילה לדירת שניים, שלושה חדרים.

אנחנו סגרנו דירה מדליקה ביותר ללילה אחד בשכונת פודיל הטרנדית, מביקור בשנה שעברה מאד התחברתי לשכונת פודיל בשל הבניינים היפייפים בעלי גווני הפסטל , ציורי קיר מרהיבים,מסעדות טובות, המון צעירים ואיזורי בילויים, בפודיל תמצאו את הגלגל הענק, מוזיאון האשליות, איזור מורד אנדרייבסקי ועוד….(פרטים בהמשך הפוסט).

תחנת מטרו ליד הדירה: Kontraktova ploshcha

הדירה ששכרנו, ללילה אחד, שכנה בבניין דירות טיפוסי עם מעלית, גודל הדירה…ענקית…204 מטר ליתר דיוק, ריהוט קצת עתיק למי שאוהב,2 קומות, 3 חדרי שינה גדולים, 2 חדרי אמבטיה ושירותים שבאחד מהם יש ג’קוזי מפנק, 2 מרפסות שמש לנופה של השכונה הצבעונית וכל זה בעלות של כ- 330 ש”ח ללילה ל-5 אנשים (המחיר יורד אם תהיו פחות).

הקישור של הדירה בבוקינג: כאן.

 

 

קייב
דירה מדליקה בפודיל.
קייב
שכונת פודיל הססגונית.
קייב
הגלגל הענק בשכונת פודיל.
קייב
פודיל- שכונה שקל לאהוב.

ומה לגבי מלונות? המלונות בקייב מיועדים לאנשי עסקים, או לזוגות בסופ”ש, מעט מהמלונות מציעים חדרי משפחה, כך שאם אתם מחפשים חדר משפחה לכו על רשת רדיסון.

בקייב יש 2 מלונות רדיסון בלו, אחד בפודיל ואחד במרכז העיר העתיקה, שם אנחנו בחרנו לבלות 3 לילות.

לקחנו חדר זוגי, ועוד חדר משפחה מרווח הכולל חדר שינה וסלון עם ספה נפתחת, בחדר משפחה ישנו אני, רן ושני הילדים. מחיר החדר כולל ארוחת בוקר טובה ומשביעה, וזה אחד הסיבות שבחרנו מלון כי בחופשה קצרה למי יש כח לקניות בסופר, לבישולים ושטיפת כלים על הבוקר…

למי שסוגר את המלון ללא ארוחת בוקר, צמוד למלון נמצאת קונדטוריית, בית קפה Paul, רשת מעולה לכריכים, עוגות ומאכלים קלים…ממש כמו בלונדון.

אם אתם באים כמשפחה לשבוע ויותר מומלץ לסגור דירה משפחתית, ואפילו לאכול ארוחת בוקר באחת המסעדות הפזורות באיזור הדירה.

אנחנו מאד נהננו מהשהייה במלון, היה מאד נוח. חוויה מתקנת מהמלון שהיינו בו אני ורן שנה שעברה, למעוניינים מלון רדיסון בלו לבוקינג לתמונות והזמנות.

קייב
מלון רדיסון קייב.

אז מה עשינו 5 ימים מלאים בקייב? יותר נכון לשאול מה לא הספקנו…לעיר יש הרבה מה להציע, לא חזרתי על רוב המקומות המוזכרים בטיול הזוגי משנה שעברה (הפוסט כאן), אלא ביקרנו במקומות חדשים המותאמים למשפחות עם ילדים (פחות כנסיות ואתרים היסטוריים).

אתמצת כאן את המסלול לפי ימים הכולל קישורים לאטרקציות בכל יום בילוי, ובסוף הפוסט אספר לכם על אטרקציות נוספות שיש לעיר להציע למשפחות.

מסלול ליום הראשון- טיול בשכונה ססגונית, הנמל ומורד אנדרייבסקי השיקי.

נחתנו מוקדם בבוקר -8:40, ונסענו עם אובר לדירה בשכונת פודיל, שמנו את המזוודות וההתלהבות והאדרנלין הוציאו אותנו לבלות, התהלכנו בשכונה היפה, ראינו המון ציורי קיר יפים, עד שהגענו לאיזור הנהר.

באיזור הנהר יש מזרקות מים, המים יוצאים מהקרקע שילדים יכולים לשחק ולהעביר זמן בכיף,מומלץ לבוא עם בגדי החלפה…גם בשבילכם.. יש שם סניף מקדונלדס עם מק קפה, קינוחים טובים וכמובן במחירים מצחיקים.

באיזור הנמל ניתן לקחת שייט בסירה גדולה בעלות של 10 ש”ח לאדם, אנחנו לא שטנו, אך הביקורות על השייט מצויינות – מומלץ בשעות היום.

הבטן התחילה לקרקר אז כיוונו את צעדינו למסעדת בשרים מומלצת שנקראת HAPPY GRILL BAR

המלצריות שם יפות ולבושות במכנסיים קצרצרות, ומגישות את המנה הכי מומלצת – המבורגר איכותי, עם סלט קולסלאו וצ’יפס פריך. ארוחה ל- 5 עלתה לנו כ- 100ש”ח.

ממש מול המסעדה, נמצא רכבל הפוניקולור של קייב, נסיעה בעלות של 8 גריבנה לאדם (שקל ועשרה), ילדים עד גיל 7 לא משלמים.

תוך כדי העליה, תזכו לראות נוף מקסים לעבר הנהר ושכונת פודיל הססגונית.

למעלה תתקלו בדוכני צמר גפן מתוק _(בחיים לא ראיתי צמר גפן מתוק בגודל כזה ענקי), דוכני מזכרות, וכמובן את כנסיית סיינט מיכאל היפיפיה, הצבועה בצבעי התכלת עם כיפות הזהב במרומה.

הלכנו מספר דקות ברגל והגענו לאיזור כנסיית סיינט אנדרו ומורד אנדרייבסקי השיקי, למי שרוצה גן שעשועים מושקע, אז לפני מורד אנדרייבסקי יש את LANDSCAPE ALLY

גן עם פסלים מגניבים ומתקנים מיוחדים, שלא תראו בארץ.

יש אזכור ותמונות בפוסט של החופשה הזוגית. 

קצת תמונות להמחשת המסלול עד עכשיו:

קייב
בניינים מצוירים בפודיל.
איזור הנמל, בתי קפה, מקדונלדס ומזרקות לילדים.
קייב
מסעדת המבורגרים מומלצת.
עלייה גבוה בפוניקולור.
קייב
הפתעה לילדים...ענק...

במורד אנדרייבסקי הכי כיף לשוטט, זה בעצם מדרחוב אומנים עם הופעות ודוכנים, בניינים יפים, ממש להרגיש כאילו אתם בפריז…מומלץ לבקר שם לפחות פעמיים, גם ביום וגם בערב, והכי מומלץ בימי שבת וראשון כי אז יש יותר דוכנים וארועים שונים.

קייב
כנסיית סיינט אנדרו, ממבט ממורד אנדרייבסקי.
מורד אנדרייבסקי.

לקראת סוף המורד חובה להכנס לבית הקפה המומלץ LVIV HANDMADE CHOCOLATE

עוגות מעולות וקינוחים אחרים, הילדים שתו מילקשייק טעים והמבוגרים חלקו פונדו פירות, מרשמלו ופיצוחים בטיבול שוקולד חלב אלוהי.

במקום תמצאו גם חנות שוקולדים טובה לקנות כמתנה או סתם לקחת לטעימה.

מאד מזכיר את מקס ברנר הישראלי.

lviv handmade chocolate

לאחר המורד התהלכנו ברגל לדירה, הילדים עשו אמבטיית בועות בתוך הג’קוזי ולי היה קצת זמן לנוח…כולנו היינו עייפים מטיסת הבוקר, מאוחר יותר  אני ודודתי החלטנו להמשיך לטייל בשכונת פודיל הקסומה, בדרך עצרנו בדומינוס פיצה וקנינו 2 מגשים לארוחת הערב במחיר של 100 גריבנה למגש, 13 ש”ח בערך לעומת 50-60 ש”ח בארץ, מחיר שווה ועוד נשארו כמה חתיכות לארוחת בוקר.

מאד כיף לטייל בפודיל כשהשמש שוקעת, תתקלו שם בהמון צעירים, מדרחוב חנויות ומסעדות, גלגל ענק ולמי שרוצה תמונות מגניבות שייכנס למוזיאון האשליות(לא נכנסנו כי היינו במוזיאון דומה בבודפשט).

כל הפרטים על עלויות ושעות פתיחה בקישור האדום.

למבקרים בפודיל ללא קשר ללינה במקום התחנת מטרו המרכזית בפודיל נקראת: Kontraktova ploshcha.

טיול שקיעה בשכונת פודיל.
קייב
השתקפות מתוך שלולית.
 

מסלול ליום השני- טיול פריחה וסיור מעניין במקומות נסתרים.

השקמנו קום, ונסענו באובר למלון רדיסון בלו, החדר לא היה מוכן, לכן אכסנו את המזוודות ושוב נסענו באובר לגן הבוטני הלאומי, השוכן במקום גבוה במרכז העיר, בעיר יש שני גנים בוטניים, אחד מאחורי תחנת מטרו אוניברסיטה שהוא חינמי ומוזכר בפוסט הראשון, השני במחיר כניסה סמלי, גדול בהרבה ואפשר בכיף לבלות שם כמה שעות טובות.

טיילנו בגנים, המון פריחה מסביב, עצים ורודים ולבנים, נוף יפה, מתקני שעשועים, ממש טבע בלב העיר. ממש פריחה לפנים…

לפרטים על הגן הבוטני כאן.

קייב
לצייר את הטבע בגן הבוטני.
קייב
נופים יפים בגן הבוטני.
קייב
קייב
שלא תעז לברוח לי..
קייב
קייב
פרחים לבנים מכל עבר, האביב במלוא תפארתו.

שעת צהריים הגיעה, הילדים התחילו להיות רעבים…זה הזמן למסעדה טובה, נסענו למתחם מסעדות מעולות, מסביב לגן פורח עם פרחים צבעוניים ויפים, התיישבנו לאכול במסעדת צ’יקן קייב המפורסמת, תפריטים מגניבים בתלת מימד, כל סוגי העופות שרק תרצו, מומלץ להמזמין את מנת הדגל שלהם, עוף פריך על מצע פירה וירקות.

לפרטים ותפריט המסעדה: כאן.

קייב
תפריט תלת מימד בצי'יקן קייב.

לאחר ששבענו, נכנסנו למשרד תיירות קרוב ורכשנו כרטיסי “קייב פאס”, כרטיס ל- 3 ימים עולה 35 יורו בלבד וכולל בתוכו נסיעה חופשית בתחבורה (ללא צורך לעמוד בתור לרכישת אסימונים לרכבת, הם עדיין נמצאים בעולם הישן וכל נסיעה יש צורך לרכוש אסימון), כל המוזיאונים, אטרציות, הנחות למסעדות ועוד הטבות שוות, לאחר חישוב עלות מול תועלת, הכרטיס חסך לנו די הרבה, במיוחד אם אתם מתכננים על האטרקציות שהכרטיס נותן. העיר גם ככה די זולה אז כדאי לעשות את החישוב שלכם.

לפרטים על הכרטיס וכל ההטבות הניתנות: כאן.

דרך משרד התיירות לקחנו סיור מודרך של 3 שעות, אתם קובעים כמה זמן מתאים לכם, העלות היא 25 יורו לקבוצה לשעה, קיבלנו מדריכה סופר מקצועית, לבבית, חייכנית שיודעת גם לצלם יפה תוך כדי טיול, שמה הלן והיא דוברת אנגלית מצויינת, לילדים תרגמנו את הסיפורים המעניינים שסיפרה לנו, היא לקחה אותנו למקומות שרק מקומיים מכירים, מאד ממליצה עליה אם המדריכה דיאנה הישראלית תפוסה.

הלן עושה סיורי יום, לילה, ברגל, ברכב,לימוזינה ,סיורי ספא מסיבת רווקים/רווקות ועוד, ניתן להגיע אליה דרך הפייסבוק בשם : Olena Klimova

או שניתן ליצור קשר בווטסאפ:

 הלן טיילה איתנו באיזורים מאד יפים בקייב, הראתה לנו את משכן הנשיאות, רחוב קרצ’אטיק ההומה, גילתה לנו על חנוית מומלצות לקניות, שער הזהב ועוד…אציין 2 נקודות חובה שהיא גילתה לנו ומאד נהננו, האחד זה שוק האוכל המקורה, מזכיר את השוק המקורה בבודפשט, מוכרים שם בעיקר מאכלים, פרחים, מזכרות וכו’, הלכנו בעקבותיה לבית קפה קטנטן ונסתר, שם יש קינוחים מעולים על טהרת הקנלוני האיטלקי, עם כוס קפוצ’ינו לא צריך יותר מזה, למקום קוראים Lolya

השוק המקורה נקרא :

קייב
השוק המקורה.
קייב
בית קפה מעולה עם קינוחי קנלוני מיוחדים.

נקודה נוספת שהלן גילתה לנו נמצאת בבית הכלבו הגדול TSUM, קשה לפספס אותו, הוא ממוקם ממש בלב הרחוב הראשי קרצ’אטיק, ושוכן בבניין ויקטוריאני מרשים, בכלבו יש קומת אוכל עם מסעדות מצויינות, טעמנו באחת הגלידריות ארטיקים טבעיים שהיו מאד טעימים- מומלץ טעם מנגו. אז נחזור לנקודה המעניינת, בקומה האחרונה של הקניון יש תצפית מאד יפה על העיר, יציאה למרפסת עם דק, וצפייה בעיר החיה ונושמת ממש מתחתכם.

קייב
בקומת התצפית בכלבו Tsum
קייב
כיף של תצפית עם הלן הצלמת.
קייב
פינות קסומות שהגענו אליהם עם המדריכה הלן.
קייב
דובי דשא ענקי בכלבו Tsum.
קייב
שלט יפה שפגשנו בכניסה לקניון הנקרא גוליבר.
קייב
ברחבי העיר פזורים פסלים שכיף להצטלם איתם.
קייב
שער הזהב של קייב, מתחתיו נמצאת אחת מתחנות המטרו היפות.

לאחר הסיור הכייפי והקליל נפרדנו מהלן, והלכנו למלון, קיבלנו את החדרים היפים והנוחים ושוב עם אובר נסענו למסעדת דגים ומאכלי ים, שמעוצבת ממש יפה, המסעדה שוכנת ברחוב צדדי ממש בפינת הקרצ’אטיק.

הזמנו מנות דגים שהיו טעימות, אך ניתן להזמין שם כל מה שקשור למאכלי ים, פירות ים ועוד כל מיני מאכלים מעניינים, מאד מומלץ לחובבי הז’אנר.

שם המסעדה: LYUBCHICK

שימו לב שלמסעדה יש שני סניפים, מומלץ לבקר בסניף שקרוב לרחוב הראשי קרצ’אטיק.

קייב
מסעדת דגים ופירות ים.

לאחר ארוחת הערב, התהלכנו לרחוב קריצ’אטיק ההומה ברוב שעות היום והלילה, כל החנויות פתוחות עד שעות הלילה 22:00-23:00, נכנסנו לחנות מתנות מגניבה בשם MINISO  (שהגיעה לא מזמן לארץ הרחק מיפן), ומזכירה מאד את רשת טייגר האירופאית, קנינו שם כל מיני גאדג’טים נחמדים, מתנות ודובי רך לטום בן ה- 7, המחירים כמובן די זולים.

משם הלכנו לחנות הקונספט של רושן- חנות שוקולדים מקומית בעלת 2 קומות עם כל סוגי השוקולדים, סוכריות, עוגיות,פרלינים ומתנות יפות, ממש גן עדן בשביל הילדים, המחירים ממש מצחיקים, חבילת שוקולד עלתה לי 16 גריבנה שזה בערך שני שקלים…בהחלט מקום נהדר לקניית שוקולדים וממתקים.

טיפ חשוב: תקנו חבילה אחת, תטעמו ואם טעים לכם תקנו עוד, לנו היה טעים,

לפרטים על רשת חנויות ROSHEN.

בנוסף נכנסנו לחנויות מותגים מוכרות ולהפתעתינו המחירים די זהים לארץ, לכן ממליצה לקנות בחנויות מקומיות, שם רמת המחירים הזולה נשמרת.

קייב
חנות מתנות וגאדג'טים.
קייב
סוכריות ושוקולדים מבית רושן.

מסלול ליום השלישי-לונה פארק וגן חיות מקסים.

התעוררנו לארוחת בוקר מצויינת במלון, ונסענו עם אובר לקניון LAVINA הענקי השוכן קצת מחוץ לעיר, הגענו בסביבות 10:30 בבוקר,הקניון היה ריק לגמרי, בעוד שבארץ בתקופת חול המועד הכל המוני, כאן אין חופשה לילדים אז ממש הרווחנו אטרקציות ומקומות בלי תורים.

דודה שלי ואמא שלי הסתובבו בין החנויות כחצי יום, אני, רן והג’ינג’ים המשכנו לאחת האטרקציות הכי כייפיות לילדים בקייב.

מתחם הגלקסי Galaxy.

תחנת מטרו: Akademmistechko

זהו בעצם פארק שעשועים מקורה הנמצא בתוך הקניון הענקי, הגענו  הרי בשעות הבוקר ומה גילינו? שהפארק כולו עומד לרשותנו, אין כמעט אנשים, איזו התלהבות… 
הקניון חדש עם כל חנויות המותגים, תכננתי לשים את הילדים בגלקסי ולגנוב קצת זמן לעצמי… קצת קניות אף פעם לא מזיק…( בשביל מה יש להם אבא?)
למרבה ההפתעה שכחתי מה רציתי ונשארנו לבלות שעות ברוב האטרקציות במקום, לזמן מה הפכתי לילדה בעצמי… עליתי איתם למשחקיה עצומה בגודלה (ג’ימבורי בשפת הילדים) עם המון מגלשות צבעוניות , מבוכים, טיפוסים, היינו שם שעה שלמה, לאחר מכן עברנו לאיזור משחקי הוידאו עם כל סוגי מכונות המשחק הקיימים, משם קפצנו למתחם טרמפולינות ענק, ומושקע, וואו איזה כיף לקפוץ, הילדים לא רצו לעזוב….משם עלינו למתקני לונה פארק שלא מביישים מתקנים מקבילים בפארקי שעשועים מפורסמים… רכבת הרים, נדנדות מעופפות, קארטינג, בלאק ממבה, קרוסלות, מטוסים שובבים,רכבות שונות והרשימה עוד ארוכה… אי אפשר להספיק הכל…
ומה יש לנו ללמוד מהם ? שליד כל אטרקציה יש לוקרים חינם עם מפתח אישי לשמירת חפצים, מיכלי מים קרים עם כוסות שהילדים לא יצאו משטח המתקן.
שירותים מבריקים מנקיון, שבעיני מראה על תחזוקה טובה של המקום…
בכניסה למתחם הג׳מבורי או פארק הטרמפולינות כל ילד מקבל אפודה עם מספר, ולשומר בכניסה יש מידע על כל ילד: שמות ההורים ומספר טלפון, כך שאין סיכוי שהילדים ילכו לאיבוד… אם תרצו או לא.. 
הפארק מתאים לכל המשפחה ופתוח בכל עונות השנה.
לאחר שגירדנו את הילדים בכח מהמקום עלינו לאכול במסעדה ממש טעימה שנקראת Star burger , רשת מסעדות המבורגרים מתוצרת מקומית, משם ירדנו לכיוון היציאה ונתקלנו בויטרינת עוגות מגרות שנקראת fashion cake,עוגות טעימות ביותר והמחיר… מצחיק כ 7-8₪ לעוגה וזה עוד יקר…

למחזיקי כרטיס קייב קארד, 3 אטרקציות חינם, ומומלץ לקנות כרטיס נטען ולהטעין לכל ילד. 

קייב
מתחם הלקסי.
קייב
אפשר לבלות כאן יום שלם!!
קייב
כיף של מקום
קייב
כי חייבים לנסות את כל המתקנים...גם המפחידים..
קייב
עוגות טעימות לקינוח- fashion cake

מהקניון נסענו למתחם שנקרא CONTACT ZOO, זהו גן חיות קטן שבני האדם באים במגע עם החיות, ויכולים ללטף אותם, להאכיל אותם ולהרגיש חלק מהם, גן החיות נמצא בפארק מקסים עם אגם יפה שלשפתו שוכנת מסעדה רומנטית (נשמור אותה לפעם אחרת לטיול זוגי…), יש אפשרות להשכיר אופניים ולטייל בפארק, יש שם גם מתחם מתנפחים עם טרמפולינות, ומתקני שעשועים, בילוי אחה”צ מקסים ומרגיע עם הילדים. כיף של מקום להתנתק מהמולת העיר.

למי שאוהב גני חיות, בקייב יש שני גני חיות מומלצים:

הראשון הוא גן חיות גדול, שהבנתי שהיה מוזנח ועכשיו עובר שיפוצים נרחבים ומעבר לחיות יש שם מתקני לונה פארק לקטנטנים, קישור לגן : כאן.

זהו גן חיות ותיק שהוקם בשנת 1909, והכניסה אליו חינם למחזיקי קייב פאס.

הגן השני הוא גן חיות חדש, שנקרא 12 חודשים, בקיץ ניתן להביא בגד ים ובמחיר הכניסה להנות מבריכת שחייה יפה, בכיף אפשר להעביר שם כמעט יום שלם.

קישור לגן החיות החדש: כאן.

שימו לב שגני החיות נמצאים מחוץ לעיר ומומלץ להגיע אליהם עם אובר.

קייב
מתחם גן החיות -contact zoo
קייב
האגם הפסטורלי בפארק שליד גן החיות.
קייב
אגם מקסים עם ברבורים גם בתוך המים.

לאחר גן החיות נסענו לאכול במסעדת בשרים  בשם Varta, המסעדה נמצאת במתחם המסעדות היפה, בגינה פורחת, ותפאורה של אוטובוס לונדוני אדום המשמש כבית קפה.

המסעדה מעוצבת כיאה לרוב המסעדות הטובות בקייב, הסטייקים היו טעימים, אך הילדים פחות התחברו כי לא היה שם שניצלים וצ’יפס…המאכל האהוב עליהם בטיולים.

קייב
כניסה למסעדה.
קייב
פנים המסעדה.
קייב
ממש כמו בלונדון, בית קפה קסום באמצע הרחוב.
קייב
פריחה יפה באיזור המסעדות במרכז העיר.

מסלול ליום הרביעי- יום המוזיאונים וההפעלות.

היום תכננו יום מוזיאונים, כשהילדים שומעים את המילה מוזיאון, הם מדמיינים את עצמם בסיור לימודי מבית הספר, לכן הוחלט לא להזכיר את המילה “מוזיאון”, אמרנו להם שהולכים לכל מיני ביתני הפעלות ולשמחתינו כך היה.

המוזיאון הראשון שביקרנו בו נקרא : מוזיאון המים, השוכן בפארק מריינסקי היפיפה שהתקופה זו פורח במלוא תפארתו, וממנו ניתן להשקיף ממרפסות תצפית על הנהר הכחול דנייפר, פרוש לפניכם במלוא הדרו.

הכניסה למוזיאון כלולה בכרטיס קייב פאס, אך כמובן דמי הכניסה סמליים גם למי שאין את הכרטיס.

רצוי לבקש הדרכה באנגלית, כי ללא הדרכה אין לכם מה לחפש, כי לא תבינו מה זה כל מוצג, ההדרכה ניתנת בחינם, כך שכדאי לחכות או לברר מתי מתחילה הדרכה באנגלית.

במוזיאון ניתקלנו במיצגים מעניינים, דגים שניתן לגעת בהם, הכניסו את הילדים לתןך בועה ענקית, נכנסנו לאסלת שירותים ענקית, ועוד המון הסברים שהיו מאד מעניינים, הילדים ממש נהנו.

מוזיאון המים, קישור כאן.

קייב
נהנים במוזיאון המים.

לאחר המוזיאון טיילנו כחצי שעה בפארק מריינסקי הפורח, קנינו שלגונים טעימים וזולים והתהלכנו לעבר המוזיאון הבא הממוקם במרחק של 5 דקות הליכה.

פארק מריינסקי
מטיילים בפארק

הגענו למוזיאון המדוזות, מוזיאון חדש וייחודי מאד, שילמנו דמי כניסה סמליים.

המוזיאון שוכן בכיכר העצמאות (מיידן), יורדים מתחת לאדמה ומה רואים? אקווריומים מושקעים וזוהרים שבתוכם כל מיני סוגי מדוזות שבחיים לא ידעתם על קיומן, מדוזות בכל מיני צבעים מרהיבים.

במוזיאון אין הדרכה, אך ליד כל אקווריום יש הסבר באנגלית.

לפרטים: מוזיאון המדוזות.

מוזיאון המדוזות
מוזיאון המדוזות

לאחר ביקור במוזיאון המדוזות קפצנו לאכול במקדונלדס בקומת האוכל של קניון גלובוס, זהו קניון תת קרעי השוכן ממש מול מוזיאון המדוזות, בכיכר העצמאות.

ארוחות במקדונלדס במחירים ממש מצחיקים, בין 9-13 ש”ח לארוחה, ליד יש עוד רשתות מזון מהיר וכל אחד יכול למצוא שם משהו טעים, לקינוח זללנו מאפה קינמון ברשת סינבון הידועה, פצצת קינמון וסוכר לשומנים.

תשאירו לי גם קצת...

לאחר ששבענו, נסענו למוזיאון המדע, הנמצא קצת מחוץ לעיר, כניסה חינם למחזיקי קייב פאס, מוזיאון גדול המתפרש על קומה אחת עם המון תחנות הפעלה, יש הסברים באנגלית, כל תחנה ממש ייחודית ומעניינת, הילדים הסתובבו לבד וניסו כל מיני מיצגים מעניינים, מכונה שמוציאה עשן, מים שהופכים לטורנדו, כדורים עפים באוויר, חדר לייזרים ועוד…בכיף אפשר להעביר שם שעתיים, שלוש.

שם המוזיאון: Experimentarium, תחנת מטרו: Petrivka.

האתר אינטרנט של המוזיאון כתוב ברוסית, אך ניתן להבין לפי התמונות והסרטונים למה לצפות, או לקרוא ביקורות בטריפאדוויזור.

מוזיאון המדע
מוזיאון המדע.

לאחר הביקור המלמד במוזיאון מאד מומלץ לצאת ממנו ולפנות ימינה כמה מטרים, תתקלו שם בסופר מרקט ענקי המוכר גם ביגוד ספורט, צעצועים, ועוד במחירים ממש שווים, קנינו שם לגו ברבע מחיר מהארץ, מוצרי טואלטיקה בחצי מחיר, שוקולדים ועוד כמה קשקושים, שווה להכנס!! לצערי לא זוכרת את שם המקום אבל הוא ממש צמוד ליציאה מהמוזיאון, כך שלא תפספסו.

משם נסענו למנוחה קלה במלון, ואת ארוחת הערב בחרנו לאכול במסעדה גרוזינית מסורתית הנמצאת ממש בכיכר העצמאות ליד המזרקות המרקדות, שם המסעדה : Khachapuri & Wine

יש באתר תפריט באנגלית.

האוכל היה טעים, מומלץ להזמין חינקלי במילויים שונים, הילדים אהבו את החצ’אפורי עם הגבינה.

לאחר הארוחה מומלץ לצאת ולצפות במזרקות המנגנות, חוויה מרהיבה של מים, אורות וצלילים, כל ערב החל מ 21:00.

מסעדה גרוזינית מומלצת.
קייב
מזרקות מים מרקדות בכיכר העצמאות.

מסלול ליום החמישי-אחוזת הנשיא, סיור אופניים, מסיבת פרידה מהעיר.

היום האחרון הגיע ממש מהר, ומכל דבר טוב צריך להפרד…אמא שלי ודודה שלי חזרו בטיסה של 10:00 בבוקר ולנו נשאר כמעט יום שלם בקייב כי הטיסה יוצאת ב 19:40, לאחר ארוחת בוקר אחרונה במלון, שמנו את חפצינו בשמירת חפצים ולקחנו אובר לאחוזת הנשיא האימתנית, מחיר הכניסה כמובן סמלי, האחוזה ענקית ואין מצב לראות את כולה ברגל, אז יש לכם 2 אופציות, או לקחת רכב גולף לסיור של כשעה בעלות של כ- 100-130 גריבנה לאדם, או להשכיר אופניים במחירים לא אחידים, כדאי להתמקח כי המחירים לא כל כך זולים יחסית לקייב, יש אופנועים חשמליים, סקוטרים חשמליים, אופני שטח, אופניים זוגים ועוד… אנחנו שכרנו אופניים זוגיים עם ריקשה מאחור לטום בן ה- 7 ורוי נסע באופני הרים רגילים,משך ההשכרה- שעתיים במחיר של 1000 גריבנה – כ 130ש”ח.

בכניסה לא מקבלים מפה, אך יש מפה גדולה מצד שמאל של הכניסה, מומלץ לצלם אותה בנייד.

התחלנו לפדל ולא האמנו למראה עיננו, עושר בל יתואר, כל האחוזה הזאת היתה שייכת לנשיא ינקוביץ שברח לאחר המהפיכה לרוסיה, וכל אחוזתו הפכה לרכוש ממשלתי ולמוזיאון לתיירים, ניתן להכנס לתוך הבית לסיור עם מדריך, בשטח העצום והיפיפה תוכלו לצפות באוסף מכוניות הפאר של ינקוביץ, באוסף הכלבים הנדיר, סוסים, חיות ומה לא? אנחנו בחרנו להנות מהטבע המטורף, פידלנו באופניים עשינו עצירות קצרות, ראינו אגמים, מזרקות, מדשאות גולף, סוסים, נהרות, הרגשנו שאנחנו בחופשה באוסטריה, מאד מומלץ!!

פרטים על האחוזה כאן.

לאחר החזרת האופניים, ישבנו לאכול גלידה וחזרנו עם אובר לעיר, עצרנו ליד כנסיית סיינט סופיה היפה, הסתובבנו בכיכר הרחבה שלידה, והלכנו לאכול במסעדת בשרים לא רחוקה מהמקום, בשם grill and wine, אכלנו קבב טעים עם תפוחי אדמה וחצ’אפורי עם בשר אלוהי…

משם חזרנו למלון ולקחנו הסעה לשדה התעופה, הטיסה בשעה 19:40, והגענו לשדה בשעה 18:30!! היו פקקים נוראיים בגלל שזה סופ”ש של הפסחא, למזלינו לא היו לנו מזוודות לשלוח, והכל מתקתק שם מאד מהר והספקנו בלי בעיה.

כמובן שהטיסה היתה נוחה, ויצאה בזמן.

נחתנו ב – 22:40 בלילה והילדים גילו את התצפית על הדיוטי פרי וביקשו שוב חו”ל, טום בן ה-7 החליט שהוא חוסך לכרטיס טיסה לקייב…בתוך הלב שמחתי, הילדים נהנו וזה בהחלט חימם לנו את הלב.

 

והנה תמונות מהיום האחרון..

אחוזת הנשיא
מקום מושלם לבלות בו מחוץ לעיר, אחוזת הנשיא.
אחוזת הנשיא
אחוזת הנשיא, עושר ועושר.
אחוזת הנשיא
קייב
סיינט סופיה
קייב
הסעה לשדה התעופה...ביי ביי עד לפעם הבאה...
ארור הארכיטקט שתכנן את טרמינל 3...עכשיו הילדים רוצים שוב...

ומה לא הספקנו לעשות? אטרציות נוספות שילדים אוהבים...

לצערינו לא הספקנו את כל האטרקציות שיש לעיר להציע, אך בכל זאת ארשום אותן כאן למען אלו שירצו לנסוע ליותר מ- 5 ימים.

פארקי מים:

בקייב יש שני פארקי מים מקורים המתאימים לכל השנה, ואחד פתוח המתאים לימי הקיץ בלבד.

הפארק הפופולארי ביותר נמצא בקניון דרים טאון 2 ונקרא DREAM ISLAND

פארק מים עצום בגודלו הנמצא בקומה שלמה של קניון, עם המון מגלשות מים, בריכות, סאונות ועוד המון הפתעות, אפשר בכיף להעביר שם יום שלם, וכמובן במחיר ממש משתלם!!

בכניסה מקבלים צמיד אלקטרוני המשמש אתכם באיזור הלוקרים וגם ניתן לרכוש איתו מזון ומשקאות בפארק, ואת החשבון משלמים ביציאה.

בימים אלו הוא סגור לשיפוצים ולכן לא יכולנו לבקר בו, אך מאמינה שבקיץ הוא כבר ייפתח. האתר אינטרנט של הפארק ברוסית, אך ניתן להתרשם מסירטונים ביוטיוב או בדף הפייסבוק.

הפארק השני נקרא TERMINAL

הפארק מרוחק מקייב כ – 40 דקות נסיעה והוא מהווה פתרון נהדר בימים אלו שהדרים איילנד סגור.

פארק מים נוסף המתאים לימי הקיץ בלבד, שוכן בנהר הדנייפר, שמו SKY FAMILY PARK

בריכת שחיה על שפת הנהר, המון הפעלות לילדים, מתנפחים במים, מדשאות, מסעדה ועוד…כל הפרטים בקישור האדום, מומלץ בחודשי יולי- אוגוסט.

דרים איילנד
התמונה נלקחה מאתר האינטרנט של דרים איילנד, וזה רק חלק קטן מהמתחם הענק.

עוד בילוי מועדף על משפחות הוא בקניונים העצומים שיש לעיר להציע, ברובם יש משחקיות ענק,כמו בסגנון שאנחנו ביקרנו בקניון לאבינה -גלקסי.

מתחם בידור ענקי מעולה נמצא בקניון דרים טאון 1 

יש שם המון אטרקציות מגניבות: מבוך מראות, משחקי וידאו, החלקה על קרח, לחימה בלייזר, ג’ימבורי, מסעדות טובות ועוד…ניתן להתרשם בקישור האדום.

משחקיה נוספת נמצאת במתחם הנקרא בלוקבסטר : האתר ברוסית, אך יש שם המון בידור לכל המשפחה כמו: מבוכים, החלקה על קרח, מגרש החלקה לרולרבליידס,מכוניות קארטינג ,בית הפוך לצילומים מצחיקים ועוד..

קניון נוסף בקייב שגם בו מומלץ לבקר נקרא OCEAN PLAZA

לונה פארק, סימולציות, ג’ימבורי, פארק טרמפולינות ועוד.

בזמן שהילדים נהנים, אפשר להשאיר אותם בהשגחת מבוגר ולצאת לקניות בקניונים הענקיים, בביקור קצר בקייב קשה לבקר בכולם מפאת חוסר זמן, אך למי שנוסע לשבוע ויותר ממליצה לנסות את כולם.

מתחם הבלוקבאסטר - אטרקציות לכל המשפחה.

אטרקציות נוספות הפזורות ברחבי העיר ניתן למצוא בשפע, אציין את כל הפופולאריות ואשים קישור לכל מקום כדי שתוכלו להתרשם:

האקווריום – לפי האתר של המקום (באנגלית), מזכיר את המצפה התת ימי שלנו באילת, נראה מאד נחמד לבילוי של כשעתיים.

מוזיאון השירותים– חברים שביקרו במקום מאד נהנו, מוזיאון חמוד המלמד על ההיסטוריה של השירותים אז והיום.

עיר המקצועות – כאן כל ילד יכול להגשים את חלומו, ולהתנסות במגוון מקצועות, להרוויח כסף, לקנות בסופר, ממש כמו הגדולים, החיסרון: רצוי לדעת רוסית, לדוברי שפה אחרת יהיה קצת קשה.

הקרקס הלאומי – קרקס מאד חביב למי שמתחבר, מה שלי הפריע שיש שם מופעי חיות, לכן לא חשבנו לבקר, אך למי שזה לא מפריע זה בהחלט יכול להיות בילוי אחה”צ מהנה, החיות הם חלק קטן ממופע גדול בהרבה.

פארק חבלים סקיילרפארק חבלים מקסים, המתאים לכל המשפחה, הרבה משפחות ישראליות נתנו לו ביקורות חיוביות, לצערינו לא הספקנו וחבל.

פלניטריום- לפי האתר ודף הפייסבוק נראה מאד מרשים וכדאי למשפחות עם ילדים.

מוזיאון הטבע – אין לי מה לכתוב עליו כי האתר עצמו ברוסית, אך נראה ענקי עם המון מיצגים, ומה כבר יכול להיות נורא במוזיאון טבע? 

בנוסף לכל מה שציינתי יש עוד מוזיאונים מומלצים כמו מוזיאון הצעצועים, המוזיאון הפתוח בחיק הטבע, מוזיאון הבובות, פארק מיני אוקריאנה ועוד…

כמו כן יש מופעי בלט ותאטרון בובות ועוד…אם אמשיך לכתוב על הכל כבר לא יהיה לכם למה לצפות, אז לכן….אל תקשיבו לי!! סעו לטייל בקייב ותגלו בעצמכם עולם שלם של תרבות מעניינת, אטרקציות שוות, והמון מה לעשות אפילו בטיול ארוך, ותמיד תזכרו…לטייל זה לחיות.

אם אהבתם את הפוסט, מוזמנים לעקוב אחרי באינסטגרם ולצפות גם בהיילייט של קייב.

ובקבוצת הפייסבוק חו”ל זה כאן.

מוזמנים להרשם לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים נוספים על טיולים זוגיים או משפחתיים.

פוסט מצויין נוסף על קייב עם ילדים ניתן לקרוא בבלוג “משפחה במסע”

ואם עוד יש שאלות, אני כאן לעזרה.

באהבה.

8 תגובות

  1. היי הילה, הפוסט שלך על קייב מהמם וכתוב בצורה מאוד מזמינה, ממש עושה חשק!!!!
    רציתי לשאול באיזה אתר הזמנת את הטיסות? חיפשתי שנה קדימה טיסה לכיןן אחד והמחיר המינימלי הוא מעלל 100$ לאחד…

    אשמח להמלצתך

  2. פוסט מעולה ! נהנתי לקרוא. ביקרנו בקייב בקונקשיין, ואף שהיה ביקור חפוז למדי, התרשמנו לטובה מהעיר…וכמובן שהמחירים
    הזולים הם הדובדבן שעל הקצפת 🙂 אנחנו בוודאי נשוב בעתיד, אז תודה מראש על המידע המועיל שפירסמת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :