סאלבאך-הינטרגלם – קיץ נפלא למשפחות.

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

השכרת רכב מוזלת בוינה

השכרת רכב באוסטריה מאד התייקרה בשנים האחרונות מה שמאד מכביד על עלויות הטיול.מצאתי לכם2 חברות אמינות עם שירות מצויין ומחירים

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

צמד העיירות סאלבאך- הינטרגלם משמשות בחורף כאתרי סקי תוססים ביותר, אך מה שאתם לא יודעים זה שבקיץ הופכות צמד העיירות לגן עדן למטיילים, רוכבי אופני הרים ואטרקציות רבות למשפחות עם ילדים.

אז איך הכל התחיל?

צמד העיירות סאלבאך-החנטרגלם ממוקמים בעמק קסום המוקף הרים עם 50 גוונים של ירוק, המקום מציע את הג’וקר– כרטיס הטבות חינמי הניתן במבחר מלונות-דירות ומקנה שלל פעילות למשפחות מטיילות.

הסיפור שלנו עם סאלבאך-הינטרגלם טיפה מורכב…
את המקום גילה רן, בעלי, כשנסע לשם לחופשת סקי השנתית שלו.
בחורף זהו אתר סקי פופולארי ביותר עם מרחבי גלישה אינסופיים, סקי -פס החולש על מספר רב של אזורים, אפרה סקי תוסס ביותר ועוד.
בקצרה – ביום השני לגלישה רן עבר תאונת סקי בגלל גולש שלא שלט במהירות שלו ורן נאלץ לזוז במהירות הצידה, עלה על במפר ונפל לשביל סלול וקשה ללא שלג, התוצאה -שברים באגן, בית חולים, אשפוז ועניינים ואז הוחלט שבחופשת הקיץ עם הילדים נגיע לסאלבאך לסגור מעגל עם טראומת התאונה.

מאוסטריה באהבה

הגעה לסאלבאך - הינטרגלם

לסאלבאך הכי נוח להגיע משדה התעופה מינכן או זאלצבורג, ממיכן יש טיסות סדירות של לופטנהזה ואל-על, ולזאלצבורג יש טיסות שכר בחודשי הקיץ, גם מוינה ניתן להגיע רק תוסיפו כשעה וחצי-שעתיים לזמן הנסיעה בהשוואה למינכן, אבל בסופו של יום כולם מגיעים לעמק הקסום הזה גם ממקומות מרוחקים יותר.
במינכן אנחנו תמיד שוכרים רכב משלמה סיקסט או אופרן, המחירים שלהם טובים וכוללים כבר את כל הביטוחים ולקוראי האתר השגתי הנחות שגלומים כבר במחיר, להזמנות רכב במחיר משתלם ליחצו כאן.
למשפחות הנופשות בחבל זאלצבורג בעיירות הפופולאריות ללינה בואכה פלכאו,ווגריין והסביבה, ממליצה בחום לפצל את הלינה ל- 2 נקודות כוכב: כוכב ראשון בעיירות הקרובות לכביש המהיר A10 –פוסט מפורט על לינה ועיירות לטיול כוכב כאן.
כוכב שני ממליצה על סאלבאך -סאלבאך קרובה מאד לקפרון וצל אם זה עם אטרקציות רבות באזור ולמזרח טירול כמו אזור ווילדשונאו והרי האלפים של קיצבהיל.

הרי האלפים- סאלבאך

לינה בסאלבאך

לאחר מספר ימים במלון האהוב עלינו בפלכאו קפצנו לשלושה לילות לסאלבאך, בדיעבד הייתי סוגרת עוד לילה כדי לנסות עוד אטרקציות ולבלות יום שלם במלון המצוין שסגרנו.
מלון VAYA POST SAALBACH  כולל את כרטיס הג’וקר החינמי החוסך למשפחות הרבה כסף (פרטים בהמשך), במלון 3 אגפים עם מגוון חדרים לכל התקציבים, ממליצה לסגור על בסיס חצי פנסיון כי ההבדל במחיר לא משמעותי.
המלון סטייל מלון בוטיק חמים ומשפחתי עם 51 חדרים בלבד, ממוקם בלב העיירה ובאמצע מדרחוב תוסס עם מסעדות יפות, צימרים, מלונות וחנויות ספורט.
מהחדרים נשקף נוף ירוק לעבר ההרים, חלק מהחדרים עם מרפסת שמש להשלמת החוויה, מדשאות ירוקות, מיטות שיזוף נוחות וגולת הכותרת אגם מלאכותי המשמש כבריכת שחיה בקיץ, בימים קרירים ניתן להיכנס לבריכה המקורה המחוממת, לסאונות ולחדר הירגעות.
ארוחת הבוקר במלון מספקת כיאה לארוחות בוקר באוסטריה, ארוחת הערב בהגשה אישית וניתן לבחור בין דג, בשר או צמחוני ולבסוף קינוח השף טעים ביותר.
בארוחת הערב יש בופה של לחמים, מנות ראשונות ומרק היום, לילדים יש מנות ילדים כמו פסטה ברוטב שמנת או עגבניות, שניצלונים,צ’יפס וכדור גלידה לקינוח,. בערב השתיה בתוספת תשלום.
מאמינה שהתמונות יעשו את העבודה ..
לבדיקת זמינות במלון גם כאן.

אם אתם באים לאזור בקיץ ואין זמינות במלון המומלץ, חפשו מלון באחת מצמד העיירות, ובררו אם הלינה כוללת את כרטיס הג’וקר.
לחיפוש לינה כאן:

Booking.com

כרטיס הג'וקר

במעמד הצ’ק אין במלון תקבלו את כרטיסי הג’וקר שלכם, שימו לב שלא כל המלונות/דירות מספקות אותו לכן מומלץ לבחור מקום לינה בשת”פ עם הכרטיס.
לפני שאפרט מה ניצלנו עם הכרטיס, מוזמנים לקרוא באתר הכרטיס מה הוא נותן לכם כאן.

הכרטיס נותן מעבר לרכבלים החינמיים, פארק המים האזורי, מיניגולף וכו’ גם הנחות שוות לכל האטרקציות באזור, בגלל שהגענו רק לשלושה לילות אכתוב לכם איך אנחנו ניצלנו את הכרטיס ועוד מספר מסלולים מומלצים למי שהזמן בידו.

פארק האקסטרים בסוף העמק:
בקצה העמק בו הכביש מסתיים, החנו את רכבכם ועלו  במעלה ההר עם הרכבת האדומה היוצאת כל כחצי שעה, עלות הרכבת חינם למחזיקי הכרטיס או כ- 7 יורו ללא.
על המתקנים בפארק האקסטרים משלמים בנפרד, אך למחזיקי הכרטיס יש הנחות יפות- הציגו אותו בקופות.

אפשר לבלות בפארק יום שלם, אנחנו התחלנו עם שביל גשר שער הזהב – העתק מוקטן של גשר שער הזהב המפורסם של סן פרנסיסקו, בכניסה תקבלו כובעים ירוקים של גמדים למזכרת. התחילו ללכת על הגשר הגבוה הנופים המטריפים מכל עבר יקראו לכם להמשיך לתוך היער שם יחכה לכם שביל בגובה צמרות העצים, בדרך יש המון תחנות הפעלה כיפיות לכל המשפחה, 45 דקות עד שעה של הנאה צרופה, המסלול מעגלי ואינו מתאים לעגלות, דמי כניסה כ- 7.5 יורו לילדים מגיל 4 ו -11 יורו למבוגר (יש הנחחה למחזיקי ג’וקר) אתר המקום.

גשר שער הזהב של אוסטריה
הנוף מהגשר לעבר האומגות

לאחר הסיור בשביל הגענו לפארק המגלשות והקפיצות, שם משלמים כניסה לפי שעה והשימוש בטרמפולינות, מגדל הקפיצה, מגלשות ארוכות, קפיצת אבוב ללא הגבלה.
גולת הכותרת בפארק היא מגלשה תלולה בה אתם יושבים בתוך אבוב, ובסופה רמפה המעיפה אותכם לגובה לעבר נפילה על מזרון ענק מתנפח, בהתחלה קצת מפחיד אבל הריחוף באוויר זה משהו כיף, טום בן ה- 10 חשש מהמתקן, רוי התחנן לעשות אותו, אך חודשיים לפני עבר ניתוח בצלעות החזה והייתה מניעה מפעילות כזאת, אז שלחו אותי לנסות, מי אני שיגיד לא לאקסטרים?
פארק הקפיצות – כאן.

לאחר פארק הקפיצות ישבנו לאכול צוהריים במסעה הנחמדה של הפארק, אוכל מסורתי טעים. אזרנו כוחות לפארק החבלים המאתגר בין צמרות העצים.
קיבלנו הדרכה מקצועית, קסדות חדשות ונקיות, כי באוסטריה לאחר השימוש בקסדות לוקחים אותן לריענון וניקיון יסודי.
אני וטום היינו במסלול שנחשב קל יחסית, אך לפי דעתי לטום זה היה גבולי, הפארק מתאים לילדים מגיל 10 ומעל גובה 130ס”מ, הגובה רב ולילדים שלא מורגלים לכך יהיה בהתחלה די מפחיד, לעומת זאת רן ורוי עלו למסלולים של המתקדמים ונהנו מאד ממגוון הרעיונות, הנופים והאקסטרים.

בנוסף לכל הנ”ל יש בפארק גם נדנדות באוויר, אומגות מטורפות שרצוי להזמין אליהן מקום מראש, אך כבר היינו עייפים  מכל האקסטרים אז שולחת אותכם לנסות בשבילי.

הרכבת האחרונה לכיוון החניה יוצאת בשעה 18:00 (חיים טוב רוב האטרקציות נסגרות מוקדם למרות שיש אור יום עד מאוחר), אנחנו פספסנו אותה! נאלצנו לרדת למטה ברגל -25 דקות הליכה בנופים מדהימים  – חזרנו למלון עייפים, תפוסים ומרוצים ישר לארוחת ערב טובה, לספא ולבריכה שפתוחה עד 21:00.



הדרך למטה, נופים מהממים, פרות רועות, מזל שזה היה בירידה.

יום למחרת הלכנו ברגל לרכבל ליד המלון (יש שניים שקרובים למלון), בדרך לשם עלינו ברגל על חלק מהגבעות הירוקות כדי לראות היכן קרתה תאונת הסקי בינואר 22, סוג של סגירת מעגל, אז מה עוד גילינו על הדרך? כל המורדות הירוקים הופכים בקיץ לגן עדן לרוכבי אופני שטח/הרים, מסלולים מגוונים בכל הרמות, ממש כמו בסקי, משפחות שלמות של מקומיים ותיירים בכל הגילאים יורדים את ההרים עם האופניים ועולים איתם ברכבלים- תענוג.
כרטיס הג’וקר מקנה הנחות יפות בהשכרת אופניים והנחה בסחיבת האופניים ברכבלים.
ונחזור לרכבל…שם הרכבל המומלץ הוא KOHLMAISBAHN אז קבלו ממני מסלול שיעביר לכם חצי יום על ההר המופלא, למה חצי יום? כי ירידה אחרונה ב…פרטים בסוף הסיפור. בתחנת הרכבל קחו חוברת הפעלה לילדים כי למעלה מחכה להם מסלול הרפתקאות מלהיב.
קחו את הרכבל לתחנה האחרונה- לטופ של ההר, למעלה יש נופים מהפנטים, שבו לכם במזנון/מסעדה ותאכלו מגנום טעים להטענת אנרגיה למסלול המשגע של מונטולינו, כ- 3 ק”מ במורד ההר, המטרה במסלול לאסוף את הצעצועים האבודים של מונטולינו הליצן, בדרך תעברו בשלל תחנות הפעלה מיוחדות, מגלשות מפותלות, מתקנים, תצפיות, המון סוסים, פרות עם פעמונים גן עדן עלי אדמות, בכל תחנה יש הסברים באנגלית כך שההורים יכולים לתרגם לילדים, אנחנו לא הרגשנו את ההליכה מרוב שנהננו, כי עצרנו המון בדרך והתנסינו בכל תחנות ההפעלה המוצעות.
המסלול מסתיים בתחנת הרכבל האמצעית, שם אתם יורדים איתו אל עבר העיירה.
צפו במסלול בגן העדן.

אוסטריה- אהבה בלב.

אך לפני הרכבל נתקלנו במסעדה מדהימה עם נופים מטורפים, עיצוב אותנטי, רהיטים מגולפים מעץ, כסאות עם לבבות, פינת ליטוף, אגם קטן עם ברווזים חמודים והאוכל היה ממש טעים, לא רצינו לקום משם -מה רע לנו? נוף מהפנט, שמש מלטפת, חיות מסתובבות בטבע, הכי קרוב לגן עדן. בשעה 15:35 שאלנו כבדרך אגב את המלצרית “מתי הרכבל האחרון לעיירה”? 16:15 ענתה. “מה”? איך נספיק? נשאר לנו 40 דקות הליכה ועוד לא שילמנו את החשבון, וואו דפקנו ריצה מהירה במורד ההר כדי להספיק ב- 20 דקות הליכה נינוחה של 40 דקות, לפחות הורדנו את הקייזרשמהרן שאכלנו לקינוח, לא להאמין? מי סוגר רכבל ב- 16:15? חושך רק ב- 22:00, אבל האוסטרים חיים טוב והרכבלים עובדים בקיץ בדיוק כמו בחורף, אלו הם החוקים, ומי אנחנו שנתווכח איתם?
הספקנו על הדקה, אם לא היינו מספיקים היינו צריכים לרדת כשעתיים ברגל.

מסעדת פנורמה אלם
קינוח אוסטרי מסורתי מול ההרים -קייזרשמהרן.

בגלל שסיימנו מוקדם חזרנו למלון לבשנו בגדי ים וקפצנו לבריכה של קפטן הוק , 5 דקות הליכה מהמלון וכלולה בכרטיס ההטבות, הבריכה פתוחה בימים חמים בלבד כי המים שם לא מחוממים, למזלנו היה נעים הבריכות כיפיות למשפחות, המגלשות מים מוצלחות, ובכלל המקום עצמו חמוד מאד ומומלץ להגיע אם אתם לנים באזור (הבריכה כלולה גם בכרטיס הזאלצבורגלנד)

הבריכה המדליקה קפטן הוק

עוד רכבלים ומסלולים מומלצים עם כרטיס הג’וקר –

KODOK MOUNTAIN

HERBAL PATH

ביום השלישי שלנו טיילנו קצת במדרחוב, מתחת למלון יש סופר מרקט גדול אז הצטיידנו בתרופות הרגעה (כדורי מוצארט קוגל טעימים).
במרחק נסיעה קצר נמצאת העיירה היפה צל אם זה, שם ניצלנו את כרטיס הג’וקר להנחה לשייט באגם הכחול עמוק המוקף כולו ירוק, שייט נינוח ושלו – מסלול של 45 דקות שעבקו די מהר, בדרך ראינו חופים יפים, בריכות שחיה, השכרות סירות וסאפ, אחלה אגם להעביר בו יום קיץ חם.
פרטים על השייט.

שייט באגם צל אם זה

משם המשכנו ליעד הבא -מלון ספא מטורף כדי לנוח מכל האקסטרים וההליכות הרבות, 2 לילות חלומיים במזרח טירול- מלון קמפינסקי דאס טירול, טיזינג עד שאכתוב פוסט על מלונות ספא באוסטריה כאן בריל:

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

A post shared by Hila Mor Alon- Austria expert (@totravelive)

אז את מי נפגוש הקיץ ברחבי אוסטריה? מוזמנים לטייל איתי כל יום באינסטגרם האוסטרי שלי, המון טיפים, תמונות צבעוניות שיעשו לכם חשק לרכוש כרטיס ולטוס לאוסטריה.
מוזמנים להעזר בי לבניית מסלול בהתאמה אישית, ניתן לפנות אלי בטופס צור קשר.
יש לכם שאלות? בשמחה רבה אענה לכם בתגובות. תוזמנים גם להצטרף לקבוצת ווטסאפ פעילה לשאלות על אוסטריה כאן.
נתראה באוסטריה.

אין על הפרות באוסטריה.
לא באמת...רצוי לא לגעת בפרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי תאהבו גם...

הצטרפו לניוזלטר שלי ותוכלו ליהנות מעדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים​

 

הרשם לרשימת התפוצה שלי :