אגם בלטון – הונגריה

קצת עליי...

הילה מור אלון, נשואה לרן + 2 בנים ג'ינגים מתוקים. מעבר לזה שאני מכורה לטיולים באוסטריה, ומומחית למדינה זו, אני אוהבת כמובן לטייל בארץ ובעולם. ביום, יום אני עובדת כמורה לספורט בבית ספר יסודי ואוהבת מאד את העבודה עם הילדים, זה משאיר אותי צעירה בראש. בנוסף אני מנהלת באהבה את קהילת המטיילים הגדולה בישראל "חו"ל זה כאן" בפייסבוק, אז אם אתם לא שם, זה הזמן.

פוסטים פופולאריים:

הצטרפו לניוזלטר שלי ותקבלו עדכונים על יעדים חדשים וטיפים שווים!

המלצות:

אגם בלטון המקסים והשלו הוא הכנרת של הונגריה רק יותר יפה. אפשר לבלות כאן שבוע עם המשפחה.

אגם בלטון הוא אגם בהונגריה, הגדול באגמי מרכז אירופה. שטחו 592 קילומטרים מרובעים, ואורכו מגיע ל 77 ק”מ. האגם מהווה מוקד תיירות פנים ראשון במעלה המשרת גם תיירות ממדינות שכנות. בגדה הצפונית תתקלו בשדות גידול לגפני יין, ולרגע תרגישו שהגעתם לטוסקנה.

לאגם בלטון הגענו במסגרת חופשת הקיץ המשפחתית בסלובניה.
משך השהיה, יום וחצי – לילה אחד.
נחתנו בבודפשט בשעות הבוקר המוקדמות ונסענו עם רכבנו השכור ,כשעה וחצי עד לעיירה סיופוק השוכנת על גדות האגם.

בדרך עצרנו במקדונלדס בשביל הילדים, ממש זול, מספק וחוסך זמן יקר.

הגענו למלון שלנו בעיירה סיופוק על שפת האגם, שם המלון kentaur

לבדיקת זמינות ומחירים: כאן.

מלון משפחתי ונעים הטובל במדשאות ירוקות, תחושה של צימר בטבע, מתקני שעשועים פזורים בגינה, ארגז חול, שולחן פינג פונג ובריכת ילדים קטנה.

לקחנו חדר משפחה בקומת קרקע שהתגלה כדירה ענקית עם שני חדרים גדולים ונפרדים, חדר שירותים ומקלחת חדשים, ומרפסת זולה הפונה למדשאות.

האגם מרוחק מהמלון, 5 דקות הליכה קלילות.

המלון המקסים שלנו, אווירה כפרית ושלווה.

היינו עייפים מטיסת הבוקר המוקדמת, לכן החלטנו לנוח קצת כדי שיהיה לנו כח להמשיך לבלות עד הלילה.

אחה”צ, עם כוחות מחודשים נסענו לפארק מקסים בעיירה בלטון, בשם בלטון בוב, יש שם המון מתקנים לילדים, פארק חבלים, מזחלות הרים כייפיות עם נוף מדהים לאגם, גינת שעשועים גדולה, ירי בפיינטבול ועוד, פרטים באתר (לחצו על הקישור האדום).

אנחנו היינו במגלשות ההרים 3 פעמים, המחיר ממש זול.

מגלשות הרים בבלטון בוב.
הנוף לאגם ממרפסת התצפית בפארק.

משם נסענו לכיוון טיהאני, בדרך עצרנו בחוף ציבורי (בתשלום),אך אחרי 17:00 או 18:00 הכניסה חינם, ישבנו לאכול בפיצריה טעימה מול האגם, בחוף בילו בעיקר משפחות מקומיות שפרשו מחצלות על המדשאות, במים מצאנו מתנפחים רבים לילדים, המים באגם נעימים וחמימים, במקום יש שירותים ומלתחות נקיים, מסעדות ועוד.

כשסיימנו לאכול ולהתרשם מהאגם והחוף, נסענו למעבורת המכוניות בטיהאני, חוויה לילדים, ולמבוגרים (ככה חוסכים זמן נהיגה), טיהאני נמצאת ממש מול העיירה סיופוק,בהפלגה של כ- 15 דקות, ועוד 5 דקות עם הרכב למלון, האופציה השנייה היא לנסוע ברכב שעה שלמה, אז ברור שבחרנו באופציה של המעבורת, בהחלט חוויה.

בהרבה חופים תתקלו במתנפחים במים, אטרקציה נהדרת לילדים.
מחכים למעבורת המכוניות בעיירה טיהאני.
במעבורת המכוניות לעבר סיופוק.

לאחר לינת לילה טובה, השקמנו קום לנוף היפה ממרפסת המלון, והלכנו לאכול ארוחת בוקר טובה ומשביעה, בסגנון בופה, מומלץ לשבת בחוץ, עם הנוף למדשאות הירוקות, אווירה כפרית משהו.

לקחנו את הרכב ונסענו לטייל בטיילת של העיירה, סיופוק, מזג האוויר באגם בלטון בקיץ מאד חם,לכן תמצאו את רוב התיירים בעיקר במים, הטיילת מאד נחמדה עם המון חנויות מזכרות, מסעדות וגלידריות.

חופי האגם מפוזרים לאורך הטיילת והכניסה אליהם בתשלום סמלי, החלטנו לוותר כי לפנינו נסיעה לסלובניה.

הטיילת בעיירה סיופוק.
טיילת סיופוק

לסיכום החופשה הקצרצרה, איזור אגם בלטון מספק תעסוקה למשפחות עם ילדים לחופשה של שבוע ויותר, באיזור יש המון אטרקציות לילדים מעבר לרביצה והשחיה בחופי האגם.

אציין בפניכם את האטרקציות הפופולריות באיזור האגם, ובלחיצה על השם, תגיעו לאתר של המקום עם כל הפרטים.

פארק חבלים.

אגם מערת טופולקה.

אגם מים תרמו מינרליים לכל המשפחה.

פארק מים מומלץ.

בנוסף לכל האטרקציות הנ”ל בכל עיירה גדולה יש טיילת, בחלקן יש מתקני לונה פארק, בדרך בין העיירות תתקלו בקרקס, מסלולי קרטינג ועוד.

מומלץ להכנס ללשכת תיירות או מרכז מידע למטייל באיזור ולקחת רעיונות נוספים לאטרקציות ופעילויות, וכמו שכתבתי אפשר בכיף להגיע לכאן לחופשה של שבוע ואף יותר.

מאגם בלטון נסענו לסלובניה, לקריאת הפוסט מהחוויות המשפחתיות, כאן.

לפוסט על החוויות בבודפשט כנסו לכאן.

אם אהבתם את הפוסט, מוזמנים להמשיך לעקוב אחר עדכונים חיים באינסטגרם ולהרשם לרשימת התפוצה כדי לקבל עדכונים.